B&W Nautilus 804

Started by Jurgen79, December 28, 2022, 13:07:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jurgen79

Te koop, een nette set B&W N804 luidsprekers in de kleur black ash die inmiddels al ruim 15 jaar in mijn bezit zijn. Wat uiterlijk betreft voor mij nog steeds de perfecte luidspreker, maar na zoveel jaar wil ik gewoon een keer iets anders. Deze zullen waarschijnlijk rond het jaar 2000 geproduceerd zijn. Ik heb ze zelf rond 2007 gebruikt aangeschaft.

De originele plastic fasepluggen heb ik een aantal jaren geleden vervangen door gedraaide massief aluminium pluggen. De originele zwarte pluggen zijn ook aanwezig. Ook de zwarte en rode jumper kabeltjes tussen de WBT aansluit terminals zijn aanwezig.
Een van de tweeters is bij een verhuizing in 2019 beschadigd geraakt en heb daarom beide tweeters toen vervangen door nieuwe originele van B&W. De doosjes hiervan (met serienummers) en de oude tweeters zijn nog in bezit.

De dozen heb ik helaas niet meer, dus ze kunnen alleen afgehaald worden! En natuurlijk kunnen ze ook bekeken en beluisterd worden. Mijn vraagprijs is 1800 euro voor de set.

Met de juiste (krachtige) versterker en goede bron klinken ze erg ruimtelijk en groots. Vooral erg fraai hoe mooi het geluid los komt van de luidsprekers. Het laag loopt best ver door voor het formaat luidspreker, maar het midlaag is wat slanker en minder punchy dan sommige nieuwe luidsprekers. Het is meer een luidspreker om echt naar te luisteren dan om een feestje mee te geven ;D

Ik heb er in loop de jaren diverse bronnen en versterkers op gehad en de verschillen zijn iedere keer erg groot geweest. Ook erg gevoelig voor plaatsing, loont om er mee te spelen.

Ze hebben bij mij gestaan op gepolijste granieten tegels die exact in de vorm van de N804 zijn gemaakt. Deze zijn eventueel ook te koop voor 100 euro. Passen ook exact onder de 804S en de eerste 804D. Zijn in een nette staat, maar hebben een paar minimale krassen van de spikes die er opgestaan hebben.
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

Jurgen79

Mocht iemand meer detailfoto's willen zien dan heb ik die ook wel beschikbaar trouwens. Ben wel onder de indruk hoeveel reacties je via marktplaats in 1 dag kan krijgen zeg, daar zitten er wel een paar tussen die een redelijk net bod doen maar gezien het eigen aanbod het vooral voor snelle doorverkoop willen aanschaffen. Ik heb geen enorme haast dus kijk het nog even een paar dagen aan of er nog een echte liefhebber langskomt :)
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

twani

Quote from: jslender on December 29, 2022, 12:24:44
Mocht iemand meer detailfoto's willen zien dan heb ik die ook wel beschikbaar trouwens. Ben wel onder de indruk hoeveel reacties je via marktplaats in 1 dag kan krijgen zeg, daar zitten er wel een paar tussen die een redelijk net bod doen maar gezien het eigen aanbod het vooral voor snelle doorverkoop willen aanschaffen. Ik heb geen enorme haast dus kijk het nog even een paar dagen aan of er nog een echte liefhebber langskomt :)

Mooie speakers!

Als het een redelijk bod is maakt het verder toch niet uit wat ze er daarna mee doen? Of ben ik nou gek.....

Jurgen79

Oh nee sorry zo bedoelde ik het ook niet. Als de prijs goed is mogen ze gewoon weg. Met een redelijk bod bedoelde ik dat het niet direct een belediging was, alleen wel minder dan ik zelf in gedachten had. Maar als wederverkoper heb je natuurlijk zelf ook marge nodig. Ik moet zeggen dat de reacties via marktplaats juist verrassend netjes zijn.
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

Tjerk1121

Quote from: audiolover on December 29, 2022, 19:58:40
Geen idee wat dit in positieve zin iets toevoegt aan een verkooptopic, jammer!

Helemaal mee eens! Je hoeft niet altijd je mening te geven....

Dit zijn wel speakers die ik héél graag zou willen overigens  :pompom: Er zijn echter 2 kleine obstakels (in volgorde van belangrijkheid) 1. ik weet zeker dat ik 'de blik' krijg als ik het aan mijn vrouw voorstel en 2. iets met budget  ;)

Maar ooit......

PS De blik: hoofd iets naar beneden en je aankijken met een blik van 'ben je wel helemaal goed bij je hoofd'  ;D

Rowdy

Quote from: Tjerk1121 on December 30, 2022, 09:11:29
PS De blik: hoofd iets naar beneden en je aankijken met een blik van 'ben je wel helemaal goed bij je hoofd'  ;D
"Ja, dat ben ik, want ik heb mijn droomspeakers gekocht."

Jurgen79

Zijn voorlopig gereserveerd t/m zondag.
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

Jurgen79

Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED