TV of ultra short throw projector

Started by Arcenon, December 27, 2022, 13:29:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arcenon

Momenteel zijn we op zolder de kamerindeling aan het maken en heb ik ruimte voor een mini bioscoopje. Nu ben ik echter aan het twijfelen tussen een tv of een ultra short throw projector. Qua tv zal het waarschijnlijk gewoon een 77" oled worden maar ineens dacht ik aan de optie voor een projector. Het wandje is twee meter breed en ik zit er 3,5 meter vanaf. Kan ik met een projector maximaal projecteren (twee meter breed)? Zoja welke beamer raden jullie aan? Het is van belang dat de beamer 4k hdr is en een lage inputmodus aanwezig is (vanwege gamen) en over hdmi arc beschikt.

Qua speakers houd ik het simpel met een stevige soundbar, een aantal subwoofers en draadloze surrounds. Merk nog nader in te vullen.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

RvD

Het budget vermelden kan handig zijn.

Met de eisen voor gamen zou ik eerder naar een oled kijken, mocht het binnen budget passen kijk dan naar een 83 inch bijvoorbeeld de LG 83C2 of 83G2.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

darkrunner

#2
Heeb een 100 inch short trow (hisense pakket beamer + scherm) vlak naaste en 83 Oled gezien , bij het minste licht zakt het beeld van de projector als een pudding in elkaar.
Zou gewoon voor een goede Tv gaan, kan je 214 cm breed kwijt? TCL 98C735 :)

GPO

Quote from: Arcenon on December 27, 2022, 13:29:01
Momenteel zijn we de kamerverdeling aan het maken en heb ik ruimte voor een mini bioscoopje. Nu ben ik echter aan het twijfelen tussen een tv of een ultra short throw projector. Qua tv zal het waarschijnlijk gewoon een 77" oled worden maar ineens dacht ik aan de optie voor een projector. Het wandje is twee meter breed en ik zit er 3,5 meter vanaf. Kan ik met een projector maximaal projecteren (twee meter breed)? Zoja welke beamer raden jullie aan? Het is van belang dat de beamer 4k hdr is en een lage inputmodus aanwezig is (vanwege gamen) en over hdmi arc beschikt.

Qua speakers houd ik het simpel met een stevige soundbar, een aantal subwoofers en draadloze surrounds. Merk nog nader in te vullen.

Ik zou voor de grootste TV gaan die je daar kan / wil plaatsen. Ik denk dat het verschil tussen 77" (zichtmaat -breedte van het scherm- is dan ongeveer 170 cm) en een beamer breedte van 200 cm te klein is om de moeite van een beamer te nemen. TV geeft gewoon altijd een goed beeld, bij een beamer moet je wat meer moeite doen. Vergeet ook niet de kosten van een goed (daglicht) scherm. Daar heb ik mij zelf aardig in vergist.

Bovendien zul je uiteindelijk toch ook een TV willen voor casual TV kijken denk ik?
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

RalphH

Quote from: darkrunner on December 27, 2022, 16:33:07
Heeb een 100 inch short trow (hisense pakket beamer + scherm) vlak naaste en 83 Oled gezien , bij het minste licht zakt het beeld van de projector als een pudding in elkaar.
Zou gewoon voor een goede Tv gaan, kan je 214 cm breed kwijt? TCL 98C735 :)

Ook op een alr scherm?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

darkrunner

#5
Quote from: RalphH on December 27, 2022, 16:48:30
Ook op een alr scherm?
Dat pakket van Hisense is met een Alr scherm koste vorig jaar 5k en is zijn geld niet waard, die 98 tv van Tcl voor 5k ziet er wel interessant uit.

Bij Werner heb ik wel betere ultra short throws gezien.

Arcenon

#6
Quote from: RvD on December 27, 2022, 14:13:48
Het budget vermelden kan handig zijn.

Met de eisen voor gamen zou ik eerder naar een oled kijken, mocht het binnen budget passen kijk dan naar een 83 inch bijvoorbeeld de LG 83C2 of 83G2.

Owja goeie. Al is budget nu niet echt het meest relevant met excessen uitgesloten, een +- 3.5k.

Er wordt geen normale tv opgekeken, enkel tv shows / films en gaming, in de hoogste kwaliteit.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Arcenon

Quote from: darkrunner on December 27, 2022, 16:33:07
Heeb een 100 inch short trow (hisense pakket beamer + scherm) vlak naaste en 83 Oled gezien , bij het minste licht zakt het beeld van de projector als een pudding in elkaar.
Zou gewoon voor een goede Tv gaan, kan je 214 cm breed kwijt? TCL 98C735 :)

Nee de letterlijke breedte van de muur is 2 meter, volgens mij is een 83" de max. Als de consensus is dat de short throw projectoren allemaal tekort schieten dan houdt het op natuurlijk.

Ik heb beneden een LG C1 hangen, waar ik redelijk tevreden over ben. Volgens mij bieden de LG's ook altijd de beste bang for the buck of is dat inmiddels weer veranderd?
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Arcenon

Quote from: GPO on December 27, 2022, 16:39:45
Ik zou voor de grootste TV gaan die je daar kan / wil plaatsen. Ik denk dat het verschil tussen 77" (zichtmaat -breedte van het scherm- is dan ongeveer 170 cm) en een beamer breedte van 200 cm te klein is om de moeite van een beamer te nemen. TV geeft gewoon altijd een goed beeld, bij een beamer moet je wat meer moeite doen. Vergeet ook niet de kosten van een goed (daglicht) scherm. Daar heb ik mij zelf aardig in vergist.

Bovendien zul je uiteindelijk toch ook een TV willen voor casual TV kijken denk ik?

Fair point wat betreft de minimale upgrade tov de grootste tv. In principe kan ik de ruimte wel redelijk verduisteren, dus een Oled zal helemaal prima zijn. Qua prijstechnisch en gemak dacht ik ineens aan eze optie. Er wordt geen normale tv opgekeken. Alleen tv shows / films / gamen, 4k hdr 120hz etc.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

HJ

Quote from: darkrunner on December 27, 2022, 16:33:07
Heeb een 100 inch short trow (hisense pakket beamer + scherm) vlak naaste en 83 Oled gezien , bij het minste licht zakt het beeld van de projector als een pudding in elkaar.
Zou gewoon voor een goede Tv gaan, kan je 214 cm breed kwijt? TCL 98C735 :)
Heb je die TCL al zelf gezien?
Prijs valt reuze mee gezien het formaat maar hoe is het contrast?

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk


Fox

Vooral leuk om te zien hoe de dame nog net zonder trapje de bescherm folie er af haalt  ;D
https://youtu.be/dCZxeeH8aSg

darkrunner

Quote from: HJ on December 28, 2022, 08:46:18
Heb je die TCL al zelf gezien?
Prijs valt reuze mee gezien het formaat maar hoe is het contrast?

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
Enkel nog maar op Yt gezien en wat over gelezen op Avsforum waar een paar gebruikers deze tv al hebben, heb een 75" Tcl gehad was best prima beeld al was ik niet zo tevreden over de ondersteuning, die was er gewoonweg niet van Tcl uit communicatie is gewoon een dikke 0 bij hun, dus als ik voor deze zou gaan is het zaak om die in de juiste winkel te kopen.

Beter aan deze tv vind ik de prijszetting als de rest nu ook nog volgt zitten we rond 2025 aan betaalbare 98" tv's tot dan kan ik het ook nog wel uitzingen met mijn 85" Sony.

HJ

Quote from: darkrunner on December 28, 2022, 09:22:30
Enkel nog maar op Yt gezien en wat over gelezen op Avsforum waar een paar gebruikers deze tv al hebben, heb een 75" Tcl gehad was best prima beeld al was ik niet zo tevreden over de ondersteuning, die was er gewoonweg niet van Tcl uit communicatie is gewoon een dikke 0 bij hun, dus als ik voor deze zou gaan is het zaak om die in de juiste winkel te kopen.

Beter aan deze tv vind ik de prijszetting als de rest nu ook nog volgt zitten we rond 2025 aan betaalbare 98" tv's tot dan kan ik het ook nog wel uitzingen met mijn 85" Sony.
Ik heb zelf ook 85" en dat geeft echt een super plaatje maar haalt het gewoon niet ivm mijn oude projectie. Voorlopig nog te doen [emoji4]
Maar 100" zwart scherm aan de wand vind ik ook nogal wat...


Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk


Fox

#13
Dan zet je hem toch op een mooi Tv meubel  ;) :D : :tounge:

(hebben de buren er ook geen last van  :yinyang: )

Quote from: HJ on December 29, 2022, 08:49:01
Ik heb zelf ook 85" en dat geeft echt een super plaatje maar haalt het gewoon niet ivm mijn oude projectie. Voorlopig nog te doen [emoji4]
Maar 100" zwart scherm aan de wand vind ik ook nogal wat...


Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk