Avatar: The Way of Water

Started by mikekiwi, December 23, 2022, 10:36:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mikekiwi

Ergens in de komende weken wil ik met het gezien naar de nieuwe Avatar. Vraagje aan degenen die hem al hebben gezien: is ScreenX of MX4D een meerwaarde bij deze film of kunnen we toch beter de reguliere 3D-versie kiezen?

Kerre

#1
Quote from: mikekiwi on December 23, 2022, 10:36:03
Ergens in de komende weken wil ik met het gezien naar de nieuwe Avatar. Vraagje aan degenen die hem al hebben gezien: is ScreenX of MX4D een meerwaarde bij deze film of kunnen we toch beter de reguliere 3D-versie kiezen?

Gezien de naam van de titel en de hoeveelheid water scènes zou ik wel een regenpak aanbevelen als het zo realistisch met water enzo is in de MX4D. O0

Disclaimer: ik heb hem nog niet gezien.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

denoontje

Check youtube spare change.. die zegt dolby cinema in 3 d vs imax


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RonG

Gisteren gezien in 3D HFR, ik was sceptisch maar wat was het prachtig. Genoten van deze film, echt een visueel plaatje
Qua verhaal wa het ok, niks mis mee. Ik heb mij die 3 uur iig niet verveelt. O0

mikekiwi

Quote from: denoontje on December 23, 2022, 13:41:36
Check youtube spare change.. die zegt dolby cinema in 3 d vs imax
Gezien en meerdere andere stukjes gelezen, maar nergens zie ik aangegeven wat de ScreenX-ervaring is. Gaat vooral over wel/geen IMAX en of HFR nu wel/geen verbetering is

JoWa

Wij zijn vorige week naar de ScreenX versie geweest in Amersfoort.
Het is niet constant aanwezig op de zijmuren tijdens de film.

Het gaf wel meer in de film gevoel, maar als ik de film op een groter scherm zonder ScreenX had gezien in alleen 2D, zou ik het ook prima hebben gevonden.

Als deze later op 4K BD uit gaat komen, komt deze zeker in de verzameling.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

mikekiwi

Gisteren de film gezien en we hebben ons prima vermaakt. Prachtige plaatjes, mooie ervaring zo en ook inhoudelijk best in orde. Geen spijt van.

Kan me voorstellen dat een aantal scenes (onder water vooral) in ScreenX nog gaver zijn, wellicht dat we dat ook nog een keer gaan proberen. Bedankt voor de reacties en suggesties in ieder geval.

Ik begreep dat in de bioscoop waar wij zijn geweest (Kinepolis Leidschendam) de 4D-versie geen pauze heeft en dat is met een dergelijke lange film voor ons in ieder geval (we worden ook wat ouder) niet te doen  :sigh:

LittleNinja

Quote from: mikekiwi on December 29, 2022, 08:46:33
Gisteren de film gezien en we hebben ons prima vermaakt. Prachtige plaatjes, mooie ervaring zo en ook inhoudelijk best in orde. Geen spijt van.

Kan me voorstellen dat een aantal scenes (onder water vooral) in ScreenX nog gaver zijn, wellicht dat we dat ook nog een keer gaan proberen. Bedankt voor de reacties en suggesties in ieder geval.

Ik begreep dat in de bioscoop waar wij zijn geweest (Kinepolis Leidschendam) de 4D-versie geen pauze heeft en dat is met een dergelijke lange film voor ons in ieder geval (we worden ook wat ouder) niet te doen  :sigh:

Wij waren er gisteren ook! Welke voorstelling zaten jullie? Wij hadden die van 12 uur.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Ik vond het weer een bizar mooi gemaakte film. Gelukkig was het niet een kopie van het verhaal van deel 1 en hebben ze wel getracht de nodige verandering er in aan te brengen.

Waar ik ook blij om ben is dat ze er geen geforceerde gender neutrale onzin in hebben verwerkt zoals die idioten bij sommige andere filmmaatschappijen!

Gewoon heerlijk vermaak op het grote doek. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

mikekiwi

Quote from: LittleNinja on December 29, 2022, 10:34:30
Wij waren er gisteren ook! Welke voorstelling zaten jullie? Wij hadden die van 12 uur.
Wij ook....zal je net zien, zaten we gewoon in dezelfde zaal (zaal 11) en hadden we het niet door... :popcorn: :popcorn: :popcorn:

Kjelt

Dat helpt me er aan herinneren dat ik deel 1 nog steeds moet zien  :D

LittleNinja

Quote from: mikekiwi on December 29, 2022, 10:39:32
Wij ook....zal je net zien, zaten we gewoon in dezelfde zaal (zaal 11) en hadden we het niet door... :popcorn: :popcorn: :popcorn:

Exact. Wij zaten op rij 4, stoel 8 & 9. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: Kjelt on December 29, 2022, 10:43:09
Dat helpt me er aan herinneren dat ik deel 1 nog steeds moet zien  :D

Jemig kerel.... Hoe denk je nog serieus genomen te worden hier als je dit roept??
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

mikekiwi

Quote from: LittleNinja on December 29, 2022, 10:52:17
Exact. Wij zaten op rij 4, stoel 8 & 9. :D
Dan heb ik vanaf rij 8 ( stoel 13,14,15) de hele tijd tegen jouw knar aan zitten kijken  >:D

LittleNinja

Quote from: mikekiwi on December 29, 2022, 10:57:00
Dan heb ik vanaf rij 8 ( stoel 13,14,15) de hele tijd tegen jouw knar aan zitten kijken  >:D

Dat zal wel meegevallen zijn... littleninja. :D

Stonden jullie ook onder Westfield geparkeerd? En vonden jullie het ook zo genieten om daar weer weg te komen? :D :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

mikekiwi

Quote from: LittleNinja on December 29, 2022, 10:59:21
Dat zal wel meegevallen zijn... littleninja. :D

Stonden jullie ook onder Westfield geparkeerd? En vonden jullie het ook zo genieten om daar weer weg te komen? :D :D
Ha!
Ik stond erbovenop (P4), had alternatieve route via Leidschendam-centrum genomen om weg te komen. Was zo weg bij de Mall, maar voordat ik Leidschendam zelf uit was duurde even

Fijne bioscoop overigens (eerste keer daar), daar ga ik nog wel vaker heen. Beetje korte pauze incl toiletbezoek en eten halen, maar net op tijd gered...

Kjelt

Quote from: LittleNinja on December 29, 2022, 10:53:30
Jemig kerel.... Hoe denk je nog serieus genomen te worden hier als je dit roept??
Hij staat niet eens in de top 250  :tounge2:
Er zijn wel betere films hoor, over serieus gesproken  ;)
Maar het is er gewoon niet van gekomen, ligt al tien jaar in de kast.

https://www.imdb.com/chart/top/

LittleNinja

Quote from: Kjelt on December 29, 2022, 12:09:33
Hij staat niet eens in de top 250  :tounge2:
Er zijn wel betere films hoor, over serieus gesproken  ;)
Maar het is er gewoon niet van gekomen, ligt al tien jaar in de kast.

https://www.imdb.com/chart/top/


Het interesseert me geen kont of hij in een lijstje voor komt. :D

Nou, uit die kast komen en kijken die hap!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: mikekiwi on December 29, 2022, 11:49:27
Ha!
Ik stond erbovenop (P4), had alternatieve route via Leidschendam-centrum genomen om weg te komen. Was zo weg bij de Mall, maar voordat ik Leidschendam zelf uit was duurde even

Fijne bioscoop overigens (eerste keer daar), daar ga ik nog wel vaker heen. Beetje korte pauze incl toiletbezoek en eten halen, maar net op tijd gered...

Ik rij meestal via Leidschendam (Damlaan). Die tunnel is meestal ruk. Overigens had jij beter via Voorschoten kunnen rijden. Ben je helemaal snel weg.

Ik ben pas halverwege de pauze gaan lopen.. twijfelde maar ging toch maar even. Het is echt een fijne bios. Gratis parkeren en je kunt daar kiezen voor die Cosy seats met voeten steuntjes... heerlijk! :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Lucky.L

Quote from: mikekiwi on December 29, 2022, 08:46:33


Kan me voorstellen dat een aantal scenes (onder water vooral) in ScreenX nog gaver zijn, wellicht dat we dat ook nog een keer gaan proberen. Bedankt voor de reacties en suggesties in ieder geval.

:
Ik ga volgende week ook maar weer eens naar de Bioscoop,is dat Screenx zo mooi dan? Ik heb de keuze of IMAX HFR 3D of ScreenX . Scheveningen heeft ook nog de optie: 3D 4DX .
Welke optie zouden jullie nemen?
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Regenpak

Quote from: Kerre on December 23, 2022, 12:26:26
Gezien de naam van de titel en de hoeveelheid water scènes zou ik wel een regenpak aanbevelen als het zo realistisch met water enzo is in de MX4D. O0
Zal het in mijn achterhoofd houden!

Tjerk

Kjelt

Quote from: LittleNinja on December 29, 2022, 12:31:03
Nou, uit die kast komen 
Pardon?
Volgens mij heb je me verkeerd begrepen   :D

LittleNinja

Die HFR wordt afgeraden.. tenminste, dat zag ik ergens voorbij komen. Blijkbaar omdat je nogal moet wennen aan het beeld en dus pas laat in het verhaal terecht komt.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: Kjelt on December 29, 2022, 18:33:33
Pardon?
Volgens mij heb je me verkeerd begrepen   :D

Nee hoor. De signalen zijn overduidelijk.  :clapping:

Maar voor iedereen die gaat... veel plezier!  :popcorn:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

RonG