Avatar: The Way of Water

Started by mikekiwi, December 23, 2022, 10:36:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleNinja

Quote from: RonG on December 29, 2022, 21:43:26
Ik vond het gaaf voor deze film.

Wat was het resultaat van de techniek op de film?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

RonG

Quote from: LittleNinja on December 30, 2022, 01:17:31
Wat was het resultaat van de techniek op de film?

Het is iig vooruit gegaan, ik had destijds ook the hobbit in hfr gezien en vond het helemaal niks. Ook die film van will smith (weet even de titel niet) had ik fragmenten gezien en vind dit ook niet mijn ding.

Daarom had ik mijn bedenkingen met avatar maar paste het daar m.i. Gewoon. Mede denk ik omdat het 80% "animatie" is.

Dus voor gewone films zal ik het blijven overslaan denk ik maar de volgende avatar zal jet zeker weer 3D HFR worden :) in de bios.

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

RonG


CZ79

Vanavond naar de Laser Ultra 3D voorstelling, ben benieuwd
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

modde239

Quote from: cz79 on December 30, 2022, 12:55:01
Vanavond naar de Laser Ultra 3D voorstelling, ben benieuwd

Same here.... ;)

Marco66

Ook gezien in 3D hfr en vonden het prachtig!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

modde239

Quote from: Marco66 on December 30, 2022, 21:20:07
Ook gezien in 3D hfr en vonden het prachtig!
Mee eens vond het een erg goede film. Die 3 uur waren zo om.

jasjenl

Vandaag ook gezien, in 3D HFR. Vond het een leuke en mooi gemaakte film met uiteraard een niet al te diepgaand verhaal, maar dat had ik ook niet verwacht. Wel vond ik het jammer en soms ook raar dat niet alles echt in HFR was, het wisselde echt per shot. Dan zie ik toch liever gewoon alles in HFR.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

CZ79

Heb me gisteren prima vermaakt, beeld en geluid waren top, verhaal matig, maar een zeer vermakelijke film al met al
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Lucky.L

Gisteravond gekeken in  IMAX HFR 3D , beeld en geluid echt top. De film zelf vond ik wat  minder dan deel 1 maar nog steeds een ruime voldoende.
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

blue-eyes

Wij zijn afgelopen vrijdag naar Pathe Arena geweest, IMAX HFR 3D (uit het hoofd).

Idd, dikke voldoende.
Deel was imo gelijkwaardig aan deel 1. Deel had het voordeel het eerste deel te zijn - dan is echt alles nieuw en wauw... Voor deel 2 heb je daarmee een stukje herhaling van de wereld. Maar door nu de waterwereld te kiezen toch weer nieuw, imo gelijkwaardig.


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

denoontje

Gister deel 1 nog maar eens gekeken thuis. Nu een dolby cinema zaal vinden in de buurt van Den Bosch waar deel 2 draait.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

blue-eyes

Wij hebben ook een uurtje gereden :P

Normaal gaan wij vaak naar Ede, ook een uur rijden. Imo de fijnste, niet meer de beste (ingehaald), maar service en veel minder vervelende jeugd.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

stevefilmfreak54

Net thuis van het kijken naar Avatar, zeer gemakkelijke film 3D HFR Rotterdam Pathe
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

LittleNinja

Wij zijn naar Kinepolis in Westfield (Leidschendam) geweest. Wereld bioscoop! Vooral de grotere zalen en dan de Cosy Plus stoelen. :in-love:

Inderdaad de waterwereld gaf wel weer een nieuwe dimensie. Ik ben wel benieuwd hoe ze de wauw factor willen gaan behouden met de volgende 3 (?) delen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

FS249

#41
Gisteravond Pathé Groningen met mijn zoon. Bomvolle zaal. Leuke film met mooie effecten en goed geluid. Genoten.

Hebben ze tegenwoordig een max dB in het geluid? Bij mij thuis gaat het bij een film wel wat harder / heftiger.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

LittleNinja

Quote from: FS249 on January  8, 2023, 21:29:12
Gisteravond Pathé Groningen met mijn zoon. Bomvolle zaal. Leuke film met mooie effecten en goed geluid. Genoten.

Hebben ze tegenwoordig een max dB in het geluid? Bij mij thuis gaat het bij een film wel wat harder / heftiger.

Ik mag het hopen... het heeft jaren debiel hard gestaan. Ik heb er regelmatig over geklaagd omdat het rond (en boven) de 100dB zat in iMax zalen. Hun oplossing was niet "We zetten hem zachter." maar "U kunt oordopjes van ons kopen.". Jullie kunnen de ^&$*(#*(& krijgen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Staaled

Pathé de Miunt, Amsterdam.
Zaal 1 , Dolby Theater.

Beeld en geluid waren top. In de eerste paar scenes moest ik even wennen aan de 3D ervaring , vervolgens immersive.
Nooit storend luid en mooi in balans.

De film is een kunststukje al is het verhaal wat magertjes. Wel weer goed aansluitend op 1.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

CineSmurf

Inderdaad wat mager verhaal, beetje zelfde lijn als eerste film, maar op zich niet onaardig. Beelden zijn prachtig.

Ik heb 'm in Noorwegen gezien in 3D (Lillehammer). Engels met Noorse ondertitels. Er zijn een paar stukken waar ze "avatarisch" praten, dus dan helpt die Noorse ondertiteling niet zo, maar verhaal was alsnog goed te volgen.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Dedenden

Ik heb de film vorige week in IMAX formaat gezien.

+ Verhaal is niet verrassend, maar voldoende interessant om te blijven boeien
+ Prachtige onderwatershots, wat wel meer leek op een documentaire dan een film
+ 3D effect was erg goed toegepast
+ Animaties waren top

- HFR vond ik helemaal niks. Blijkbaar ben ik hier meer gevoelig voor dan verwacht. De overgang van 24 naar 48 fps was heel goed zichtbaar en bij de HFR scènes zag alles er uit als een computerspel, mega nep in mijn ogen. Bij HFR heb ik ook continue het gevoel dat de afspeelsnelheid te hoog ligt. De animaties waren top, maar in combinatie met de hfr werd het voor mij een flop.
Iedereen bedankt voor al jullie posts, HT voorbeelden en gedeelde kennis. Na heel veel gelezen te hebben ben ik zelf begonnen aan mijn HT en daar ben ik nu al enorm van aan het genieten. De puntjes moeten nog op de 'i' en dan zal ik mijn ervaringen delen.

chansig

Quote from: LittleNinja on January  8, 2023, 22:27:01
Ik mag het hopen... het heeft jaren debiel hard gestaan. Ik heb er regelmatig over geklaagd omdat het rond (en boven) de 100dB zat in iMax zalen. Hun oplossing was niet "We zetten hem zachter." maar "U kunt oordopjes van ons kopen.". Jullie kunnen de ^&$*(#*(& krijgen.

Volgens mij is de max nu ook 100 dB. In ieder geval bij concerten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kjelt

Quote from: chansig on January  9, 2023, 16:33:41
Volgens mij is de max nu ook 100 dB. In ieder geval bij concerten.
Gr. Hans

Belachelijk!
86dB is maar twee uur per dag veilig, dat zou dan maximaal de geluidssterkte mogen zijn.
Geluid van 100 decibel kan je gehoor in minder dan 10 minuten beschadigen.


Quote from: https://www.oorcheck.nl/gehoorschade/hoe-ontstaat-schade/wat-te-hard/#:~:text=Geluiden%20vanaf%2080%20decibel%20kunnen,week)%20%27veilig%27%20horen.
Wat is te hard geluid en wanneer wordt het schadelijk voor je gehoor?

Geluiden vanaf 80 decibel kunnen schadelijk zijn. Geluiden van 120 decibel kunnen je gehoor direct beschadigen. Hoe schadelijk geluiden tussen 80 en 120 decibel zijn hangt af van hoe vaak en hoe lang je er naar luistert. Een voorbeeld: geluid van 80 decibel kun je 8 uur per dag (of 40 uur per week) 'veilig' horen. Elke 3 decibel erbij is een verdubbeling van het geluid, waardoor 83 decibel nog maar 4 uur per dag (of 20 uur per week) veilig is. En 86 decibel nog maar 2 uur per dag (of 10 uur per week). Geluid van 103 decibel kan je gehoor in minder dan 5 minuten beschadigen.

LittleNinja

Quote from: CineSmurf on January  9, 2023, 15:00:10
Inderdaad wat mager verhaal, beetje zelfde lijn als eerste film, maar op zich niet onaardig. Beelden zijn prachtig.

Ik heb 'm in Noorwegen gezien in 3D (Lillehammer). Engels met Noorse ondertitels. Er zijn een paar stukken waar ze "avatarisch" praten, dus dan helpt die Noorse ondertiteling niet zo, maar verhaal was alsnog goed te volgen.

Hebben ze daar een bios in dat gehucht?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

CineSmurf

Zeker. Best veel zalen zelfs, wel klein. Maar je moet wat, als het 15 uur donker wordt en bier 14 euro per glas kost  :headbanging:

https://www.lillehammerkino.no/
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.