JVC N5 3D ervaring

Started by timster, December 21, 2022, 13:29:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

timster

Ik ben even benieuwd naar de ervaring van mensen met een JVC N5 en die daar 3D op hebben. Zit te denken om misschien een module te kopen, maar incl. 4 goede brillen ga ik al gauw naar de 300 euro. Dat moet het natuurlijk wel waard zijn.

RonG

Quote from: timster on December 21, 2022, 13:29:12
Ik ben even benieuwd naar de ervaring van mensen met een JVC N5 en die daar 3D op hebben. Zit te denken om misschien een module te kopen, maar incl. 4 goede brillen ga ik al gauw naar de 300 euro. Dat moet het natuurlijk wel waard zijn.

Ik ga voor je testen, heb een module en twee brillen maar nog nooit gebruikt op de N5  :).

Ik heb brillen Hi-Shock en op de X5000 was het wel meer dan OK.

timster


Stef

JVC N5 3D clubje hier ;). Werkt super met XPand X105 (3D is aanzienlijk beter dan met mijn vorige Epson 9300.  Enkel een tikje ghosting mogelijk ngl de disc master maar dat is zeer uitzonderlijk en geen deal breaker om van die 3D film te genieten op de N5). Heb 100+ 3D films.
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

timster

Die brillen heb ik ook gezien, maar als je er 4 nodig hebt zijn ze best prijzig haha.

Stef

Eigenlijk altijd XPand brillen gebruikt dus kan geen vergelijk maken.  Toch meen ik dat een goede bril echt een meerwaarde is als je regelmatig 3D kijkt. 
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

RonG

Net wat stukken gekeken. 3D ziet er erg goed uit maar ik weet niet of ik nog wennen kan aan dat veel donkere beeld, ook met de lamp in high mode.

Maar ik ga zeker, nu ik nog eens eraan geproefd heb een keer een 3D film kijken, als je er eenmaal inzit valt het niet meer zo op nml.

Oja, en het lawaai wat de beamer maakt in lamp high mode is een nadeel.


timster

Quote from: RonG on December 23, 2022, 14:01:29
Net wat stukken gekeken. 3D ziet er erg goed uit maar ik weet niet of ik nog wennen kan aan dat veel donkere beeld, ook met de lamp in high mode.

Maar ik ga zeker, nu ik nog eens eraan geproefd heb een keer een 3D film kijken, als je er eenmaal inzit valt het niet meer zo op nml.

Oja, en het lawaai wat de beamer maakt in lamp high mode is een nadeel.

Dat donkere ben ik ook een beetje bang voor. Lawaai vind ik minder erg dan gaat het volume nog ff iets omhoog haha.

RonG

#8
Quote from: timster on December 24, 2022, 09:17:47
Dat donkere ben ik ook een beetje bang voor. Lawaai vind ik minder erg dan gaat het volume nog ff iets omhoog haha.

Als je in de buurt bent mag je altijd eens komen kijken.  :)

Stef

Wel in ons dedicated ht met een 0.9 gain scherm gebruik ik ook met 3D de low lamp stand.  Enkel als de 3D film vrij donker is zetk gewoon de brightness op de bron een tikje hoger.
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

timster

Thanx voor jullie reacties.  :headbanging: