Epson 9300 --> lamp module vervangen met origineel of OEM?

Started by GPO, December 20, 2022, 23:17:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GPO

Zie titel, zojuist is de lamp opgehouden met werken in mijn Epson EH-TW9300. Dit zat er overigens in, want er stond al iets van 2500+ uur op en de laatste tijd zag ik hem nog wel eens wat flikkeren in de opstart fase. Maar zojuist dus in lamp error mode gegaan, dus de lamp moet ik vervangen.

Nou weet ik niet zeker of ik een originele lamp moet gaan kopen (277 euro zie ik bij https://www.beamerlampenexpert.nl/epson-elplp89-v13h010l89-originele-lampmodule.html) of dat ik toch een OEM pak. Die zijn de helft goedkoper....

Wat zijn de ervaringen/adviezen hier?
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

nielvm

Via de website van Epson kost een officiële lamp €147  ;)
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

J.A.F._Doorhof

Gewoon even naar Annewiek mailen op [email protected]
We kunnen een stuk aantrekkelijker denk ik zo.
Plus we hebben een paar alternatieve oplossingen die ook bij de calibraties besties niet onderdoen voor orgineel.

Maar het advies is altijd origineel. En bij ons is het verschil ook maar een paar tientjes vaak.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

GPO

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 21, 2022, 07:46:04
Gewoon even naar Annewiek mailen op [email protected]
We kunnen een stuk aantrekkelijker denk ik zo.
Plus we hebben een paar alternatieve oplossingen die ook bij de calibraties besties niet onderdoen voor orgineel.

Maar het advies is altijd origineel. En bij ons is het verschil ook maar een paar tientjes vaak.

ok dankjewel. Heb net een mail verstuurd!
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

GPO

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 21, 2022, 17:24:04
We gaan er mee bezig

Ivm levertijd van een origineel had ik een alternatieve lamp gekregen van jullie, maar deze blijkt echt enorm donker plaatje neer te zetten. Heb al contact gehad hierover met jullie, dus wordt vervolgd.

Ik baal wel als een stekker. De film periode bij uitstek gaat bij ons iig niet door.
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Toni71

Ik heb nog een nieuwe originele lamp met behuizing van Epson liggen. Als je niet te ver weg woont? Dan krijg ik de nieuwe wel weer van je als je die ontvangen hebt? Of Frank stuurt die naar mij op.

Wel alleen met de originele lamp natuurlijk. Epson doos.

Misschien een idee.

J.A.F._Doorhof

We hebben het nog niet meegemaakt dus we pakken dit natuurlijk direct op. Heb ik ook aangegeven over de telefoon ;)

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

GPO

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 24, 2022, 16:04:49
We hebben het nog niet meegemaakt dus we pakken dit natuurlijk direct op. Heb ik ook aangegeven over de telefoon ;)
Oh haha had ik jou aan de telefoon. Dat wist ik niet. :-)

Ja ik hoop dus niet dat er iets anders aan de hand is met m'n beamer. Dan ben ik verder van huis....

Bedankt alvast voor de service.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Deleted User

Vraagje... als je al zelf al aangeeft dat de lampmodule begon te flikkeren, gaat er bij jou dan geen lampmodule flikkeren... ik moet actie ondernemen... Waarom wacht je dan net zolang totdat de lamp daadwerkelijk de geest geeft? Nu lijk je een ander de schuld te geven omdat je filmavond niet door gaat.

Ik heb sinds kort een buizenversterker, ik weet nu al dat mijn dealer mijn type buizen gewoon heeft liggen voor het geval dat...

GPO

Quote from: Jazzman on December 24, 2022, 22:11:27
Vraagje... als je al zelf al aangeeft dat de lampmodule begon te flikkeren, gaat er bij jou dan geen lampmodule flikkeren... ik moet actie ondernemen... Waarom wacht je dan net zolang totdat de lamp daadwerkelijk de geest geeft? Nu lijk je een ander de schuld te geven omdat je filmavond niet door gaat.

Ik heb sinds kort een buizenversterker, ik weet nu al dat mijn dealer mijn type buizen gewoon heeft liggen voor het geval dat...

Het flikkeren was eigenlijk heel subtiel. En in principe/theorie zou de lamp nog 1000 uur moeten mee gaan. De Epson gaf ook niks aan, want op een gegeven moment moet deze een melding geven. Was ook nog niet aanwezig. Dus nee er ging geen 'lampmodule' flikkeren bij mij... [emoji1787]


thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS