Mini dsp 2x4 of de mini dsp 2x4 HD

Started by Bakkertje75, December 18, 2022, 14:21:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bakkertje75

Hallo allemaal.
Ik wil dus een mini dsp aanschaffen om mijn subwoofer (SVS PB12-NSD)mooi te kunnen integreren in mijn huidige set-up.
Ik heb dus de keuze tussen 2 soorten mini dsp's.
De mini dsp 2x4 en de mine dsp 2x4 HD. Wat is het verschil tussen deze twee dsp's? Het verschil tussen deze twee is ook bijna €200. Is de dsp 2x4 HD zo veel beter dan de normale dsp 2x4? En is het die bijna €200 meer.Meer dan waard. Het gaat om 1 subwoofer.
Ik heb ook nog een BFD + alle benodigheden om hem aan te sluiten
Liggen. Maar daar kom ik niet uit kwa aansluiten en instellen. Vandaar mijn keuze voor een van de twee mini dsp's. Makkelijker in gebuik

Ik hoor graag jullie ervaring.

DofN

#1
Als er geen signaal via de minidsp naar je fronts gaat, zou de minidsp prima voldoen.

Maar wil je ooit eens ook je LS via de dsp filteren, of hier een crossover instellen, kies dan de minidsp HD.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software


DofN

Misschien wil je nog even toelichten wat daar handig aan is?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Christof_G

De MiniDSP heeft beperkte delay (8ms dacht ik), minder PEQ filters en je kan geen PEQ importeren van uit REW.
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

DofN

Goed om te weten, zo zijn er toch nog meer verschillen dan ik dacht.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bakkertje75

#6
Bedankt voor jullie snelle reacties.

dus als ik het goed begrijp. Is de mini dsp 2x4 HD uitgebreider en heeft meer instelmogelijkheden. Beter voorbereid op de toekomst als ik meer wil fine tunen.