Nieuwe start audio streamer.

Started by KayaRahnee, December 8, 2022, 16:07:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KayaRahnee

Bestanden geripte cd tjes die op mijn NAS waren opgeslagen heb ik overgezet naar de Bluesound.
Ik vind deze nu terug via de Bluos app op zowel iPad als android smartphone via "Bibliotheek" --> daar vind ik die rips.
Ik heb de Bluos app nu ook op de windows laptop geinstaleerd, maar daar vind ik "Bibliotheek" met daarin de rips niet terug.
Weet iemand hier wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Alvast bedankt.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Toevallig vandaag melding gekregen voor update, bibliotheek is nu wel zichtbaar.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Xander32

Soms lost 't vanzelf op  ;)  En voor een ict noob doe je het goed, je bent echt veel handiger dan dat je vooraf dacht wanneer ik lees wat je allemaal zelf voor elkaar heb gekregen 👍🏻

Quote from: KayaRahnee on January 24, 2023, 01:10:35Toevallig vandaag melding gekregen voor update, bibliotheek is nu wel zichtbaar.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

katwax

Quote from: KayaRahnee on January 24, 2023, 01:10:35Toevallig vandaag melding gekregen voor update, bibliotheek is nu wel zichtbaar.

Update van wat?
De indexing van de bibliotheek staat volgens mij trouwens op het toestel zelf, dus elke BluOS controller zou hetzelfde moeten zien. MAAR zover ik kan zien gaat deze controller bij een eerste keer contact met het toestel wel die info eraf halen om local hiervoor "cache" op te bouwen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

KayaRahnee

Quote from: katwax on January 24, 2023, 08:59:35Update van wat?
Ergens in de instellingen Bluos app kon ik "update zoeken"  ... belangrijkste is dat het plots na update was opgelost.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Weetje ... de Vault werkt goed, maar toch volgende tegengekomen: sinds een paar dagen viel Radio Paradise" na een paar nummers uit, melding: "error : not found radio paradise::/0:20"
Ik kwam niet direkt tot een oorzaak en oplossing ... dan maar alles uitgezet, modem helemaal van bekabeling ontdaan inclusief stroom ... na alles 10 minuten later weer te hebben aangesloten speelt R P totnogtoe en tot mijn grote verbazing weer vlot.
Hoe is zoiets te verklaren ... het lijkt er op dat de modem op een gegeven moment R P niet meer herkent, ik blijf het digi gebeuren een raar iets vinden.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

mmuetst

Quote from: KayaRahnee on July 12, 2023, 17:19:05Weetje ... de Vault werkt goed, maar toch volgende tegengekomen: sinds een paar dagen viel Radio Paradise" na een paar nummers uit, melding: "error : not found radio paradise::/0:20"
Ik kwam niet direkt tot een oorzaak en oplossing ... dan maar alles uitgezet, modem helemaal van bekabeling ontdaan inclusief stroom ... na alles 10 minuten later weer te hebben aangesloten speelt R P totnogtoe en tot mijn grote verbazing weer vlot.
Hoe is zoiets te verklaren ... het lijkt er op dat de modem op een gegeven moment R P niet meer herkent, ik blijf het digi gebeuren een raar iets vinden.
Dat de modem R P niet herkend is onwaarschijnlijk (of je moet DNS problemen hebben) de modem weet niet wat er in de netwerkpakketjes zit en stuurt ze gewoon door. Maar misschien had de radio zender een storing, dat kan natuurlijk ook.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

KayaRahnee

Storing van R P had ik ook aan gedacht, maar een aantal dagen na elkaar vind ik vreemd (zonder ergens een melding hiervan te vinden) ... en het zou toch toeval zijn dat nadat ik alles had ontkoppeld en weer gekoppeld het plots wel werkte, de storing toevallig tergelijkertijd zou zijn verholpen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Xander32

Heel af en toe heeft RP wat problemen. Het komt vanzelf en het gaat ook weer vanzelf ... maar bijna altijd (99%) werkt het subliem.

Quote from: KayaRahnee on July 12, 2023, 23:38:04Storing van R P had ik ook aan gedacht, maar een aantal dagen na elkaar vind ik vreemd (zonder ergens een melding hiervan te vinden) ... en het zou toch toeval zijn dat nadat ik alles had ontkoppeld en weer gekoppeld het plots wel werkte, de storing toevallig tergelijkertijd zou zijn verholpen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

KayaRahnee

Quote from: Xander32 on July 13, 2023, 06:29:18Heel af en toe heeft RP wat problemen. Het komt vanzelf en het gaat ook weer vanzelf ... maar bijna altijd (99%) werkt het subliem.
R P is absoluut super, en nu sinds ik de Vault gebruik heb ik meer mogelijkheden op R P, zoals:
Main Mix, Mellow Mix, Rock Mix, Global Mix. Keuze te over dus.

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Xander32

Ik vind de geluidskwaliteit ook heel behoorlijk en ik heb er al heel veel mooie, nieuwe muziek door ontdekt 👌🏻

Quote from: KayaRahnee on July 13, 2023, 15:49:30R P is absoluut super, en nu sinds ik de Vault gebruik heb ik meer mogelijkheden op R P, zoals:
Main Mix, Mellow Mix, Rock Mix, Global Mix. Keuze te over dus.


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT