Mcintosh MC 901 of MC 451

Started by Mao, March 28, 2023, 13:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kurt

Quote from: Mao on May 31, 2023, 19:03:44Ik heb geen gebruik gemaakt van die McIntosh trade deal omdat ik niet van McInstosh in te ruilen heb.
Je kan ook een niet McIntosh versterker inruilen. Zie hier: https://iear.nl/acties/mcintosh-trade-up-program/#post_content

Mao

Quote from: Kurt on May 31, 2023, 22:53:51Je kan ook een niet McIntosh versterker inruilen. Zie hier: https://iear.nl/acties/mcintosh-trade-up-program/#post_content

Ik dacht dat het alleen om McIntosh spullen ging. Maar dan heb ik eigenlijk nog niets in te ruilen en ik zet zeker vraag tekens hierbij. De Crown K2 zou ik dan niet meer nodig hebben maar die leveren eventueel op de 2e hands markt genoeg op en zijn zeer gewild.

In de eerste plaats kan je wel blij gemaakt worden met mooie inruilprijzen maar uiteindelijk betaal je min of meer zelf die "hoge" inruil waarde. In mijn geval als je bij de meeste High end dealers komt die hebben nog nooit van of nauwelijks van Crown gehoord laat staan over de unieke prestatie van de K2.

Uiteindelijk heeft Crown McIntosh volledig van de kaart gespeeld als het gaat om de strijd in de pro audio wereld. McIntosh mag dan wel de hofleverancier geweest zijn op Woodstock en de Gratefull Dead installatie maar dat had maar 1 reden. Crown had totaal geen interesse om aan hun vraag te voldoen, ze konden de vraag naar andere markten nauwelijks aan (buiten de audio overigens) en een ander voor Crown belangrijke no go area was dat wegens hun streng religeuze achtergrond niets met dit vertier te maken wilden hebben.

Echter dat was maar van korte duur want de jaren erna was er eigelijk maar 1 versterker die zeker dit een tiental jaar heeft volgehouden de oer Crown de DC300. Op Woodstock werd trouwens niet alleen McIntosh gebruikt maar op foto's zie je overduidelijk een stuk of wat DC 300 versterkers. Alleen het verhaal dat op het laatste moment nog wat McIntosh versterkers werden ingevlogen doet het wel goed.

Die inruil aktie is leuk en je zal zeker de bijna nieuw waarde kunnen terug krijgen immers McIntosh heeft een prijskaartje en als je zeg een maar een toestel koopt van zo een 15.000 euro en je krijgt en je krijgt 1500 euro meer inruilwaarde van je oude apparaat is dat slechts 10% wat het de dealer kost maar hij verdient er nog genoeg op want ik denk dat de marges op McIntosh wel wat meer is dan 10%.

Je krijgt echt niets kado handel is handel. 
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

MichielB

Gefeliciteerd met deze mooie en bijzondere eindversterjer! Nu de bron en dan wordt het een nog veel mooier feestje. Als je een keer wat wilt proberen, als je niet te ver regio Amsterdam afwoont, heb wel wat speelgoed liggen.....
YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.

Mao

Na pakweg 6 weken wachten is de MC 2152 er. Het is 1 van de laatste exemplaren. De MC 1502 is technisch hetzelfde in een ander jasje en minimale verschillen.

Dit is echt een beest van een amp ziet er waanzinnig uit en klinkt lekker moet nog ff wat draaiuren hebben voordat ik via de crossover wat moet gaan bij tunnen.

Als iemand mij kan vertellen hoe ik een foto kan uploaden dat komt ie erop.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

Kurt

#54
Hey Mao,

Als MC liefhebber, ken je deze site? http://mcintoshcompendium.com/
Bevat een schat aan informatie over wat MC ooit geproduceerd heeft.

Faxe

Quote from: Mao on July 22, 2023, 17:17:05Als iemand mij kan vertellen hoe ik een foto kan uploaden dat komt ie erop.


ALs je op "reageer" klikt onder een bericht staat er een optie onder het tekstvak om foto's toe te voegen.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Mao

Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

Mao

#57
Quote from: Kurt on July 22, 2023, 19:47:29Hey Mao,

Als MC liefhebber, ken je deze site? http://mcintoshcompendium.com/
Bevat een schat aan informatie over wat MC ooit geproduceerd heeft.

Thks leuke info
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels