Ervaringen Mcintosh MA12000

Started by kohns, December 7, 2022, 17:03:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jahtari

Is 10.000 euro niet wat veel om de versterking te upgraden, gebaseerd op het horen van de macintosh/b&w combi op beurzen? Zou dit werkelijk zoveel brengen?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

mmuetst

Quote from: MichielB on December  8, 2022, 21:43:10
Je zou ook eens buiten de gebaande paden kunnen kijken! Ik heb tijdens een evenement de 802D4 op een Audia Flight FLS10 gehoord. Geweldig, ontzettend snel, krachtig en ruimtelijk. Verder erg vloeiend en een detailrijk en toch zijdenzacht midden/hoog. Vaak zijn DAC modules een stuk minder dan de versterker zelf maar die van Audia Flight is erg goed, komt op ca 1800 maar als je echt beter wilt moet je echt 3k of meer uitgeven.

image uploader
Zitten geen wappers op  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

mmuetst

#27
Quote from: jahtari on December 10, 2022, 21:03:15
Is 10.000 euro niet wat veel om de versterking te upgraden, gebaseerd op het horen van de macintosh/b&w combi op beurzen? Zou dit werkelijk zoveel brengen?
Mensen die zoveel geld willen uitgeven aan een versterker en dan op een audio forum om meningen gaan vragen.....tja, daarom mijn vraag, moet je kerst bonus op?
Nu gaat het deze snotneus natuurlijk niets aan wat mensen uitgeven, toch blijf ik het droevig vinden. Ik denk dat iedere dealer bij een serieuze koper van deze versterker wel even wil langs komen met zo'n versterker voor een vergelijking/demo thuis...of zie ik dat verkeerd? 
Met zo'n prijs hoort toch ook zo'n service?
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

minplus

Sommigen willen een versterker voor de rest van hun leven en niet steeds weer wisselen voor iets anders. En dan is een Mac een super machine.
Maar ik denk idd ook dat de dealers in een rij op de stoep zouden moeten staan.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Xander32

Eens betreffende de service. Hetgeen bij m'n dealer uit 's-Hertogenbosch geen probleem was; die is zowel met de Accuphase als de Auralic langs geweest voor een luistersessie thuis. McIntosh hebben ze ook in hun portefeuille.

Quote from: mmuetst on December 11, 2022, 16:40:35
Mensen die zoveel geld willen uitgeven aan een versterker en dan op een audio forum om meningen gaan vragen.....tja, daarom mijn vraag, moet je kerst bonus op?
Nu gaat het deze snotneus natuurlijk niets aan wat mensen uitgeven, toch blijf ik het droevig vinden. Ik denk dat iedere dealer bij een serieuze koper van deze versterker wel even wil langs komen met zo'n versterker voor een vergelijking/demo thuis...of zie ik dat verkeerd? 
Met zo'n prijs hoort toch ook zo'n service?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

MichielB

#30
Quote from: mmuetst on December 11, 2022, 16:29:53
Zitten geen wappers op  :D

Op de Audia Flight versterkers zitten inderdaad geen wappers maar komt wel een hele- heleboel muziek uit!

Het favoriete gereedschap van een van de hifi.nl reviewers :)

https://hifi.nl/artikel/31725/Review-Martin-Logan-ElectroMotion-ESL-Hybride-elektrostatische-luidsprekers.html
YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.

MichielB

Quote from: mmuetst on December 11, 2022, 16:40:35
Mensen die zoveel geld willen uitgeven aan een versterker en dan op een audio forum om meningen gaan vragen.....tja, daarom mijn vraag, moet je kerst bonus op?
Nu gaat het deze snotneus natuurlijk niets aan wat mensen uitgeven, toch blijf ik het droevig vinden. Ik denk dat iedere dealer bij een serieuze koper van deze versterker wel even wil langs komen met zo'n versterker voor een vergelijking/demo thuis...of zie ik dat verkeerd? 
Met zo'n prijs hoort toch ook zo'n service?

Een dealer heeft nogal een vooringenomen mening waar een commercieel randje aan kleeft, ze voeren een aantal merken en daar zit natuurlijk altijd de voor jou beste keuze bij. Vooral bekendere merken krijgen veel aandacht en verkopen goed, niet altijd het mooiste dat je voor je geld kunt bemachtigen. Niks mis mee om ook eens op een forum te vragen en wat andere inzichten te krijgen en wie weet vind je jouw pareltje :)
YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.

mmuetst

Quote from: MichielB on December 12, 2022, 19:27:44
Op de Audia Flight versterkers zitten inderdaad geen wappers maar komt wel een hele- heleboel muziek uit!

Het favoriete gereedschap van een van de hifi.nl reviewers :)

https://hifi.nl/artikel/31725/Review-Martin-Logan-ElectroMotion-ESL-Hybride-elektrostatische-luidsprekers.html
Als ik dan 10K moet uitgeven voor een versterker (wat nooit gaat gebeuren, of ik moet de Staatsloterij winnen) dan zou ik niet zo'n spuug lelijke versterker kopen...maar gelukkig smaken verschillen.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

minplus

Die audio flight komt hier ook niet in huis, zelfs niet voor een tiende van de prijs. Behalve om hem meteen door te verkopen voor wat meer, maar niet mijn pakkie an. Idd een lillekerd.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

myself

Ik snap de voorliefde voor Mc icm een 802D3. Oa op de iear beurs jaaaren geleden werkte die combi erg goed. Vele malen beter dan de voor/eind trappen waarmee ze de jaren erna mee gedraaid hebben...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

jahtari

Quote from: myself on December 12, 2022, 21:58:58
Ik snap de voorliefde voor Mc icm een 802D3. Oa op de iear beurs jaaaren geleden werkte die combi erg goed. Vele malen beter dan de voor/eind trappen waarmee ze de jaren erna mee gedraaid hebben...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Dit is de oude d(iamond)
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

FDLARRY

Als je de Pass Labs INT-250 i.c.m. met B&W speakers wil horen zou je naar Wilbert-Utrecht kunnen gaan. Als dat qua reizen te doen is voor je.

Ik heb zelf de INT-250 een week thuis mogen proberen en was zeer onder de indruk. Een versterker die je net als een Mcintosh koopt voor het leven, als je dat wil natuurlijk.  ;)
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

**Marco 76**

Ik ben geen groot B&W fan, maar heb een keer genoten van de combi 800-serie met Luxman.
Of dat beter of slechter is naast McIntosh weet ik niet, maar ook een mooi en tijdloos merk.
Classé wat ze vanuit de importeur nog wel eens gebruik(t)en op shows vond ik meestal minder.

MichielB

Quote from: mmuetst on December 12, 2022, 20:02:26
Als ik dan 10K moet uitgeven voor een versterker (wat nooit gaat gebeuren, of ik moet de Staatsloterij winnen) dan zou ik niet zo'n spuug lelijke versterker kopen...maar gelukkig smaken verschillen.

Smaken verschillen en dat is maar goed ook, anders zou het een saaie eentonige wereld worden. Muzikaal kan er in zijn prijsklasse weinig tegenop dus als je hem wel mooi vindt een win-win ;)
YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.

Kurt

Ik doe 2 beurzen per jaar: Newmusic in Brussel en de iEar audioshow in Tilburg. Enige reden waarom ik daar naartoe ga, is om te weten wat er zowat op de markt beschikbaar is.
Ik vind het hilarisch te denken dat je op zo'n evenementen een goede en objectieve luisterervaring kan opdoen, om maar te zwijgen over de input via allerlei fora en reviews.

In mijn zoektocht naar een nieuwe stereoset was ik vooringenomen door een Mc452 icm met Focal Scala Utopia of B&W800D3. Bij iEar in Tilburg meer dan het gevraagde kunnen horen, en na een halve dag geconcentreerd  luisteren, buitengestapt met 2x MC611 icm KEF Blade. Daarna alles nog eens thuis beluisterd vooraleer de knoop finaal door te hakken.

Wat mij betreft, nog altijd de beste manier om de juiste ervarling op te doen.

kohns

Quote from: Kurt on December 13, 2022, 23:06:29
Ik doe 2 beurzen per jaar: Newmusic in Brussel en de iEar audioshow in Tilburg. Enige reden waarom ik daar naartoe ga, is om te weten wat er zowat op de markt beschikbaar is.
Ik vind het hilarisch te denken dat je op zo'n evenementen een goede en objectieve luisterervaring kan opdoen, om maar te zwijgen over de input via allerlei fora en reviews.

In mijn zoektocht naar een nieuwe stereoset was ik vooringenomen door een Mc452 icm met Focal Scala Utopia of B&W800D3. Bij iEar in Tilburg meer dan het gevraagde kunnen horen, en na een halve dag geconcentreerd  luisteren, buitengestapt met 2x MC611 icm KEF Blade. Daarna alles nog eens thuis beluisterd vooraleer de knoop finaal door te hakken.

Wat mij betreft, nog altijd de beste manier om de juiste ervarling op te doen.

Grappig... ik ga ook elk jaar naar dezelfde beurzen. En ja... ik besef maar al te goed dat dat niet de ideale plaats is.
Ik heb, toen ik mijn 802s gekocht heb wel meerdere kansen gehad om in de winkels alle grote merken te mogen horen spelen op de 802 in veel betere condities.  Ik ben reeds bij meerdere mensen gaan luisteren bij hen thuis naar verschillende sets. En ik heb thuis meerdere versterkers mogen testen op mijn B&Ws.

Het staat dus zeker op mijn planning om te de Mcintosh (en anderen) te gaan beluisteren voor ik mijn aankoop verzilver.
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

Mediator

Zover ik weet hebben de 800 serie serieus stabiele en stevige versterkers nodig. Ik zou zeker ook naar Pass gaan luisteren. Out of the box denk ik aan de Angstrom ZIA100 geïntegreerde versterker. Maar zowel bij Pass als die Angstrom zal de vraag zijn of die stabiel genoeg blijft en voldoende vermogen (watts en amperes) levert.

mmuetst

#42
Quote from: Mediator on December 14, 2022, 17:07:46
Zover ik weet hebben de 800 serie serieus stabiele en stevige versterkers nodig. Ik zou zeker ook naar Pass gaan luisteren. Out of the box denk ik aan de Angstrom ZIA100 geïntegreerde versterker. Maar zowel bij Pass als die Angstrom zal de vraag zijn of die stabiel genoeg blijft en voldoende vermogen (watts en amperes) levert.
Er is ooit een test geweest met een Sony FA370 met een SDK blokje wat de toenmalige B&W 800 serie (B&W 801D) zonder problemen aanstuurden...zijn ze in de loop der tijd zo moeilijk geworden? Ze konden toen geen verschil horen tussen de Sony FA370 €170,- en een  dure ASR Emitter die +/- €8K,- koste (de audiofielen zijn er nog ziek van).
En wil je het verslag nog een willen lezen, klik hier
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Mediator

Post ik iets gelijk weer een tegen bewering. Alle reden om niet meer op de fora te komen maar het doel was topicstarter te helpen en daarvoor post ik nu deze ene reactie. One down for bad thinking. Ik ben dit soort dingen helaas helemaal beu. Het advies is gegeven en ik hoop dat topic starter het ter harte neemt. Aangezien hij serieus bezig lijkt te zijn met zijn speakers denk ik dat hij al wel weet dat wil je een 800 goed aan het zingen krijgen ze eisend zijn aan versterking.

minplus

Waarom dan niet meer op fora komen?
Er zijn altijd tig mensen met een andere smaak en andere meningen en een ander gehoor en andere thuisakoestiek, en, en.
Sommigen vinden D-klasse zelfs helemaal het einde. Niks mis mee toch, gewoon hun smaak en gehoor.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

mmuetst

#45
Quote from: Mediator on December 14, 2022, 19:09:43
Post ik iets gelijk weer een tegen bewering. Alle reden om niet meer op de fora te komen maar het doel was topicstarter te helpen en daarvoor post ik nu deze ene reactie. One down for bad thinking. Ik ben dit soort dingen helaas helemaal beu. Het advies is gegeven en ik hoop dat topic starter het ter harte neemt. Aangezien hij serieus bezig lijkt te zijn met zijn speakers denk ik dat hij al wel weet dat wil je een 800 goed aan het zingen krijgen ze eisend zijn aan versterking.
ik vroeg gewoon wat over jou stelling "Zover ik weet hebben de 800 serie serieus stabiele en stevige versterkers nodig". Was toen der tijd niet het geval met de 801D. Misschien is dat wat jij vermoedt wel waar, misschien ook niet, lijkt mij een heel gezonde discussie. Maar als je dat niet aan kunt...tja? Zegt meer over jou dan over mij.
Wil niets zeggen of je als nog een McIntosh wilt kopen van ruim €18K,- als dat je ding is, hou ik niemand tegen.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Xander32

De zoveelste keer dat je in jouw "discussie" weer een opmerking maakt over het bedrag, je zou haast gaan denken dat daar iets van afgunst mee speelt 🤔

Quote from: mmuetst on December 14, 2022, 20:46:55
ik vroeg gewoon wat over jou stelling "Zover ik weet hebben de 800 serie serieus stabiele en stevige versterkers nodig". Was toen der tijd niet het geval met de 801D. Misschien is dat wat jij vermoedt wel waar, misschien ook niet, lijkt mij een heel gezonde discussie. Maar als je dat niet aan kunt...tja? Zegt meer over jou dan over mij.
Wil niets zeggen of je als nog een McIntosh wilt kopen van ruim €18K,- als dat je ding is, hou ik niemand tegen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

mmuetst

#47
Quote from: Xander32 on December 14, 2022, 20:52:24
De zoveelste keer dat je in jouw "discussie" weer een opmerking maakt over het bedrag, je zou haast gaan denken dat daar iets van afgunst mee speelt 🤔
Nee hoor, de één koopt een dure auto, de ander een dure boot...ging alleen om dat het niet zo hoeft te zijn dat de stelling juist is dat de 800 serie serieus stabiele en stevige versterkers nodig heeft. Misschien is het wel een hele versterker vriendelijke luidspreker, met een versterker vriendelijk impedantie verloop en rendement. Dat was in het geval van de 801D wel zo.
En wat dan de versterker kost maakt mij dan niets uit. Maar men denkt wel vaak dat een goedkope versterker om rede van kracht het niet aan kan en dat is onjuist.
Al zou je een versterker nemen van 20 watt die €18K kost, zou ik het ook prima vinden.
En afgunst  :nowink:
In mijn ogen is dat juist de verkeerde informatie en advies....gewoon beweren zonder onderbouwing dat het een set luidsprekers is die het versterkers heel moeilijk maakt.
Goed, er stond bij "Zover ik weet" maar blijkbaar weet hij het dus niet.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

WickedGame

Quote from: mmuetst on December 14, 2022, 17:43:55
Er is ooit een test geweest met een Sony FA370 met een SDK blokje wat de toenmalige B&W 800 serie (B&W 801D) zonder problemen aanstuurden...zijn ze in de loop der tijd zo moeilijk geworden? Ze konden toen geen verschil horen tussen de Sony FA370 €170,- en een  dure ASR Emitter die +/- €8K,- koste (de audiofielen zijn er nog ziek van).
En wil je het verslag nog een willen lezen, klik hier

Het hangt een beetje af welke B&W serie 8xx je naar kijkt. De N8xx was een lastige speaker, en luisterde heel nauw in de versterking. Dit is tot en met de 8xxD wel zo gebleven. Vanaf de D2 is het al wat "gemakkelijker" geworden qua aansturing. Het zit hem overigens niet in het feit dat de een versterker ze niet kan laten spelen. Heb ook een keer een Anthem MRX op een 802D2 gezet, dat werkt wel. Maar door het grillige impedantieverloop van de B&W heeft de versterker moeite om dit goed te blijven weergeven. Dus ja het kan, het speelt muziek.... maar het kan zoveel beter :)

In principe is de regel bij B&W niet zozeer de wattages, maar meer de stabiliteit van de voeding en het opvangen van het grillige impedantie verloop.

FS249

Quote from: WickedGame on December 15, 2022, 09:13:10
In principe is de regel bij B&W niet zozeer de wattages, maar meer de stabiliteit van de voeding en het opvangen van het grillige impedantie verloop.

Klopt, daarom kijk ik of een versterker flink wat stroom kan leveren. Daarop gaan de meeste speakers wel zingen. Een McIntosh doet dat zeker, net als Accuphase en mij Denon's reken ik ook daartoe in staat. Nou zijn mijn speakers qua impedantie verloop toevallig redelijk strak.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.