vervanging voor dfr 9000

Started by ruud4, December 4, 2022, 19:14:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ruud4

Een goedendag allen..

Misschien kan een van jullie me helpen :(

Meer dan 10 jaar terug heb allemaal spulletjes aangeschaft nadat ik me heb laten informeren op dit forum. Ik wilde toen een redelijk beeld en een redelijk geluid voor een betaalbare prijs. Uiteindelijk ben ik toen op het volgende steje uitgekomen.

Beeld: KRP 500M van Pioneer (beeldscherm).
Geluid: Reciever DFR 9000 van Philips en luidsprekers van Audiophisic, type Spark


Alleen de plasma heb ik destijds nieuw gekocht. Alles tesamen heeft me de hele set niet veel gekost en ook ben ik al die jaren helemaal tevreden geweest met de kwaliteit van het beeld en het geluid. 

De tv ontvangst komt binnen via een ontvanger van Ziggo. En voor heel af en toe een videootje gebruik ik een Oppo.

Nu mijn vraag. De DFR geeft de laatste tijd steeds meer kuren en gaat af en toe een eigen leven leiden. Heb het ding destijds met een van de leden hier, Marconist, een schoongemaakt maar nu loopt deze op zijn laatste benen. Ik ben dus op zoek naar een vervanging.
Liefst een simpel ding die enigszins matcht met de spullen die er nog staan maar wel geschikt nadat bijvoorbeeld ook de plasma de geest zal geven en deze zal worden vervangen door een andere tv. Ik luister alleen naar stereo en dacht in eerste instantie aan een gewone stereo versterker maar ik weet eigenlijk niet of dat wel mogelijk is. Een goed tweedehands aparaat zou ook prima zijn.

Ik hoop op wat tips,

Alvast mijn hartelijke dank,
Ruud