Teac cd5. Cd speler toslink uitgang

Started by mcintoshfan, December 3, 2022, 17:07:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mcintoshfan

Beste forumleden, zojuist een teac cd5 cd speler gekocht om eens te vergelijken tegen de bluesound node2.

Nu wil ik de speler via toslink naar mijn Denon s1 dac, echter geen geluid.  Denk dat ik eerst iets aan moet zetten in de speler voordat deze het signaal via toslink uitstuurd.

Weet iemand dit toevallig?

Bvd
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

Hannibal_

Mijn digitale uitgangen staan altijd aan, eigenlijk.

Is je kabel wel goed?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

mcintoshfan

Ik heb de kabel even eruit gehaald om te checken of er wel een rood puntje brand en dat is het geval, weet niet wat ik anders nog kan checken?
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

Rowdy

Brand het rood puntje uit de TEAC CD speler of uit de uitgang van de optische kabel? Dat is mij niet helemaal duidelijk uit jouw reactie.

mcintoshfan

Ik heb de toslink kabel in de cd speler zitten en het uiteinden brand een rode punt
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

paaj

#5
Staat je DAC op de juiste ingang?

Doet de kabel het wel als je hem in de Node stopt?
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

mcintoshfan

Die kabel heb ik nooit geprobeerd, wat ik wel heb gedaan is de ingang op de Dac gebruikt waar de tv op zit dus die ingang moet het 100% zeker doen, maar ook daarop niks.
Ga eens kijken of ik nog een andere kabel heb liggen
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

mcintoshfan

Andere kabel geprobeerd, had nog een oehlbach liggen maar ook daarmee geen geluid. De dac herkent ook geen signaal.

Normaal gesproken als ik de dac tv input schakel dan zie je meteen op de Dac 48khz staan maar als je dan naar de cd speler schakelt staat er niks.
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

Hannibal_

Ik zou haast denken dat als er licht uit komt dat de uitgang in ieder geval aan staat?
Maar 2 defecte kabels lijkt me ook ver gezocht.

Het is niet iets sufs als stof in de toslink poort of zo (bij de cd speler)?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

mcintoshfan

Nou wat ik wel merk is dat het licht uit de toslink kabel van de tv (supra toslink) veel krachtiger licht is dan die uit de cd speler met de oehlbach kabel.

Ik heb er nog nooit van gehoord, maar zou het kunnen zijn dat het licht teweinig is waardoor de dac het niet ziet?

Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

Hannibal_

Ik sluit niet uit dat dat mogelijk is, inderdaad.
Maar ook niet eerder meegemaakt.
je zag wel goed licht, dacht ik...

Heb je niet iets anders dat je aan de cd speler kunt hangen?

Beetje lost
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Rowdy

Ik zie 2 optische ingangen en 1 optische uitgang, heb je het op een ingang aangesloten en niet op een uitgang?
Verder zie ik 2 tuimelschakelaars onder de optische ingangen, weet alleen niet waar die voor dient.

mcintoshfan

#12
Quote from: Rowdy on December  4, 2022, 09:07:00
Ik zie 2 optische ingangen en 1 optische uitgang, heb je het op een ingang aangesloten en niet op een uitgang?
Verder zie ik 2 tuimelschakelaars onder de optische ingangen, weet alleen niet waar die voor dient.

Ik heb de cd speler zelfs op de ingang van de tv aangesloten, dus waar de tv op de Dac aangesloten zit en zelfs dan doet de speler niks.
Ik heb tevens net even de bovenkap van de speler eraf gehaald om te zien of er misschien iets verbrand was, maar ook hier lijkt alles er prima uit te zien.

Er wordt wel iets aardig warm op dit plek bij de toslink in de buurt, zie foto bovenkap
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

Dura

Zit de kabel er wel goed in? Toslink is moeilijk, soms denk je dat ie er inzit maar zit ie toch verkeerd, ondanks dat je een klikje hoort. Goed kijken en aanduwen.
Wie dat toch bedacht heeft, een stekker die net niet symmetrisch is en verkeerd om ook soms past en dan zelfs soms geheel of gedeeltelijk kan functioneren.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

mcintoshfan

#14
Ik heb nog een keer alles gechecked.. Dubbel check....zie kabel lichtsterkte.

Dac ziet het nog steeds niet.

Lijkt wel of ik eerst iets aan moet zetten bij de cd speler net zoals bij de tv, waarbij je zegt audio via optische uitgang
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

Hannibal_

Ik heb nog gezocht op de handleiding van de CD speler, maar vond die niet...

Het schroeiplekje boven de aansluiting is trouwens wel erg vreemd idd.
Men gebruikt normaal gesproken laser diodes en die produceren geen warmte.

Zie je verder niets geks aan en rond de aansluiting?

Curieus.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Dura

Je zou toch zeggen, als er licht uitkomt is de uitgang dus actief.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

mcintoshfan

 Ik heb alleen de service manual gevonden maar daar staat niks over in. Daarnaast gekeken op Google of andere mensen dit probleem wel eens hebben gehad met misschien een andere speler of andere bron.

De warmte komt van het rood omcirkelde, daar zit een transistor
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

R0N

Alles bij elkaar optellend is het waarschijnlijk een lekke elco die de boel vernacheld.
Problemen van deze aard:
1- spanningen meten (staan op board)
2- elco's vervangen nabij de power regulators
3- let op de lekkagesporen nabij elco (vervangen) en de moeilijk doende toslink poort.
4- door de fouten worden de power regulators te heet. Ook vervangen.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

mcintoshfan

Ik heb even wat checks gedaan en de spanning waardes kloppen op alle aangegeven punten op de print. De geel omcirkelde cap is geen lek maar soort lijm waarmee ze de caps vastlijmen aan de print. Ik heb nog een supra kabel besteld, eens kijken of die het verschil gaat maken.
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

sschot

Heb je je Node al met toslink op de DAC aangesloten? Dan weet je of die het wel doet met de bestaande kabels.
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

mcintoshfan

Ja die heeft er al een keer op gezeten. Ik heb vandaag de nieuwe supra toslink kabel binnen, maar ook daarmee niks.

Er zit stukje links van de toslink een andere aansluiting(jack) voor cd sync, geen idee wat dat is
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

sschot

NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

Deleted User

Het is een oud beestje... niets mis mee, maar heb je hem dan ergens 2e of 3e hands gekocht? Dan moet de verkoper - als hij/zij - eerlijk is geweest het verteld moeten hebben....

mcintoshfan

Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A