nvidea shield pro leest geen blu ray

Started by laurence, December 3, 2022, 10:54:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

laurence

Mijn shield leest meestal wel blu-ray maar nu eentje niet[ orgineel: BD50], Ik zet mijn films op een hdd, en die gaat op de shield
ik speel met vlc op de Shield, en op ook de pc ook met vlc af. Sluit ik de hdd op de pc, speelt hij hem af, en op de Shield wordt de film niet herkend.

KillerbeeNL

Ik heb geen Shield maar ik probeer je verhaal te begrijpen maar na meerdere keren lezen is het niet helemaal duidelijk.

"Hij leest meestal wel BR (meestal?)

Originele BD50 leest hij niet maar als je de films op een HDD zet wel?

Het komt er hier op neer dat de BD50 een originele schijf is maar niet wordt herkend?!.

Wordt er gerookt in de kamer of is er veel stof in de omgeving? , dan een reinigings cd erin met vloeistof op het borsteltje.

Succes

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Stef

Is een media player dus geen drive ;).

Installeer Kodi eens op de shield en 'mount' de hard drive IN Kodi en probeer nog eens.
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Dura

Je kunt als workaround in de directory Streams op de BD de grootste .MTS file selecteren en dat is dan meestal de complete film met subs en audio.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

KillerbeeNL

Quote from: Stef on December  3, 2022, 12:22:46
Is een media player dus geen drive ;).

Installeer Kodi eens op de shield en 'mount' de hard drive IN Kodi en probeer nog eens.
Ohh? Ik dacht dat daar een BD drive in zat [emoji28]

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

laurence

Ik zie dat mijn vraag, en uitleg niet duidelijk is. Excuses hiervoor.
Ik download regelmatig films. Ik gebruikte hiervoor een mediaplayer om af te spelen.
Nu heb ik een nieuwe player gekocht merk :Nvidea Shield pro. Ik hang daar een externe hdd aan. In de player heb ik een VLC app om content af te spelen geplaatst.
Hij speelt alles af, maar blu-ray films soms niet. Dan test ik d hdd ff op de computer, en daar speelt hij de film dan wel wel af { VLC}. Als ik dan de shield opent, dan zie ik bij  de andere films de tijdsduur, en de afbeelding.
Niet bij deze blu-ray. Alleen de titel. Ik ben erg slecht in software[Kodi] aanpassingen, en kom er dan ook niet uit.
Nogmaals, het blijft voor mij vreemd dat de film het op de pc wel afspeelt.
Alvast,
Hartelijk dank voor het meedenken.


vanadium

Quote from: laurence on December  4, 2022, 12:09:41
Ik zie dat mijn vraag, en uitleg niet duidelijk is. Excuses hiervoor.
Ik download regelmatig films. Ik gebruikte hiervoor een mediaplayer om af te spelen.
Nu heb ik een nieuwe player gekocht merk :Nvidea Shield pro. Ik hang daar een externe hdd aan. In de player heb ik een VLC app om content af te spelen geplaatst.
Hij speelt alles af, maar blu-ray films soms niet. Dan test ik d hdd ff op de computer, en daar speelt hij de film dan wel wel af { VLC}. Als ik dan de shield opent, dan zie ik bij  de andere films de tijdsduur, en de afbeelding.
Niet bij deze blu-ray. Alleen de titel. Ik ben erg slecht in software[Kodi] aanpassingen, en kom er dan ook niet uit.
Nogmaals, het blijft voor mij vreemd dat de film het op de pc wel afspeelt.
Alvast,
Hartelijk dank voor het meedenken.

Als je toch download pak dan een MKV x264 of x265 bestand ipv een bluray, deze bestanden meestal zonder issues prima op een shield.

Stef

#7
Waarom niet gewoon proberen met de kodi app op de shield. Die leest BD zonder problemen.
De kodi wiki legt alles stap voor stap uit maar je hoeft zelfs niet veel settings te configureren als je als eerste stap wil testen of deze BD afspeelt.
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

RalphH

#8
Zou zelfs haast durven te stellen dat Kodi meer rechttoe-rechtaan is, dan iets als VLC.

Ohw, zit een beetje op een oud topic te reageren zie ik ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer