MIT speakerkabel (2de hands) voor Miracle buizenversterker, maar welke?

Started by genesis, November 27, 2022, 21:20:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

genesis

Dit jaar is mijn Miracle ITA45  buizenversterker (Menno van der Veen) weer in tiptop staat met nw buizen en klinkt weer prachtig!

Maar in mijn dedicated stereoset komt de Miracle niet tot spelen (de versterkerset daarvan speelt nog beter: buizen pre & 4 x e.v. mono Klasse A)

Dus staat de Miracle een 'muurbloempje' te wezen in mijn 'mancave' en dat vind ik zonde.

Dus ik heb het idee opgevat om de Miracle te integreren in mijn HT set, die bestaat globaal uit Primare en Totem speakers

Nu wil ik de frontspeakers de Totem Model One Signature mede gaan aansturen met de Miracle buizenversterker icm met een Meridian 508 cd spelert

Maar ik wil daar een set MIT Speakerkabels tussen gaan plaatsen, dat mogen best oudere MIT kabels zijn als die maar matchen in deze configuratie en kwalitatief in balans zijn met de kwaliteit van de Miracle & Meridian

Kunnen jullie me aangeven wat jullie b.v. denken van een MH750 serie?

Ik weet dat daar meerdere uitvoeringen van zijn, maar weet niet wat de beste keuze is, misschien kunnen jullie me hierin adviseren ;)
Carpe Diem

mmuetst

Zijn die Totem Model One Signature luidsprekers een goede match voor buizenversterkers?
En in het bijzonder die Miracle ITA45.
Gezien je toch beide componenten bezit zou ik dat eerst uitproberen (maar misschien heb je dat al gedaan).
MIT kabels hebben ook nog eens een filter in hun kabel. Weet niet of dit een goed huwelijk is met Buizenversterkers.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

genesis

Quote from: mmuetst on November 27, 2022, 21:39:30
Zijn die Totem Model One Signature luidsprekers een goede match voor buizenversterkers?
En in het bijzonder die Miracle ITA45.
Gezien je toch beide componenten bezit zou ik dat eerst uitproberen (maar misschien heb je dat al gedaan).
MIT kabels hebben ook nog eens een filter in hun kabel. Weet niet of dit een goed huwelijk is met Buizenversterkers.

De Miracle met de Model One is geen probleem, heb ik eerder mee gespeeld en is een heel goede match, dit in tegenstelling tot b.v. de Mani-2 van Totem
Carpe Diem

genesis

Wat is jullie mening over MIT Spectral MH-750 Ultralinear II als speakerkabel?
Carpe Diem

genesis

Dezelfde vraag heb ik voor een set MIT MH 750 Plus, wat een varianten zijn er van de 750 versie.. ::)
Carpe Diem

genesis

Bedankt voor al jullie adviezen, ik ben eruit

Deze 2 onderstaande kabels zoek ik

-Space & Time Rectangular RSC Solid Core

-Monster 2
Carpe Diem

mmuetst

Quote from: genesis on November 28, 2022, 19:41:04
Bedankt voor al jullie adviezen, ik ben eruit

Deze 2 onderstaande kabels zoek ik

-Space & Time Rectangular RSC Solid Core

-Monster 2
?....maar geen dank  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

genesis

Carpe Diem

genesis

Ben geslaagd 1ste set Monster Sigma M2 speakerkabels is onderweg, 2de set komt ook binnenkort mijn kant uit

Ze kunnen in 2 sets, de opties zijn bi-ampen/ bi-wiren leuk traject om uit te proberen, dit zijn topkabels O0
Carpe Diem