Review: Welke video projector is geschikt voor jouw thuisbioscoop

Started by Mediasluis, October 27, 2023, 16:54:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mediasluis

Voor wie deze review nog niet had gelezen bij Mediasluis,...

Omdat ik vaak de vraag krijg of een bepaald model werkt bij iemand thuis en veelal dezelfde uitleg geef, is het handig als ik hier een stuk over schrijf.

Niet elke kijkomgeving is geschikt voor elk model videoprojector.
Wat vind je eigenlijk belangrijk in je projectie thuis.
- Ben je een gamer en wil je dit groots beleven.
- Wil je het zo mooi dat je ook niet meer naar de bioscoop hoeft, omdat het er thuis mooier uitziet.
- Of is projectie alleen bedoeld voor af en toe iets speciaals?
- Wil je ook een 3D projectie kunnen geven? Want al komen er niet veel films meer uit in 3D, er zijn ongelooflijk veel titels goedkoop te krijgen en ook Avatar 2  kwam onlangs in 3D uit.
- Heb je een goed verduisterde ruimte?
- Kun je niet goed verduisteren, maar is het 's avonds wel goed donker waar je op wilt projecteren?
- Of is je omgeving juist erg wit en komt er ook altijd veel licht van de straat binnen?

Dit zijn zo van die factoren waar je rekening mee wilt houden. Je kunt wel voor de meest spectaculaire projector gaan met een ongelooflijk diepe zwartweergave waar alle details mooi van afspatten, maar dat is alleen interessant als het ook goed tot zijn recht komt. Soms zijn er aanpassingen die je kunt doen die best realistisch zijn, zoals het laten plaatsen van rolluiken, of het ophangen van een goede verduistering, zoals gordijnen, maar niet iedereen kan of wil dat ook.

De reviews die ik schrijf van alle projectors zijn vaak erg lang en behandelen dan ook elk facet van deze projectors. Je kunt in de reviews bij Mediasluis natuurlijk gewoon omlaag scrollen om enkel de onderwerpen te lezen die je interessant vindt. Wanneer je dan echt in een bepaald model geïnteresseerd bent, probeer ik je wel helemaal mee te nemen, om je er ook echt alles over te laten zien.
Maar soms schrikt de lengte iemand af.

Voor een makkelijk overzicht behandel ik hier dus in het kort alsnog alle recente projector modellen van goedkoop naar duur en wijs ik je op de extra's of het verschil. Dit zijn wel allemaal projectors waarvan ik vind dat het een volwaardige thuisbioscoop projector is, ze elk ook goed genoeg vind om hier in de demonstratieruimte naast de concurrentie te hebben staan en waarmee ik zelf best zou kunnen leven als dat mijn enige projector zou zijn.

Omdat ze elk een eigen uitgebreide review hebben, ga ik hier niet alle details opnieuw citeren inclusief alle bevindingen of Ansi Lumen, Lag Time en ISF-metingen, omdat die terug te vinden zijn in de oorspronkelijke review van die betreffende projector. Maar ik probeer je wel een goed overzicht te geven, zodat je duidelijk ziet wat je extra krijgt of wat het verschil is, wanneer je wat meer betaalt voor een wat duurder model. Het is namelijk niet de eerste keer dat een goed gefortuneerde klant bij Mediasluis op een demonstratie komt, met de gedachte om de goedkoopste projector aan te schaffen, omdat hij of zij niet verwacht een duidelijk verschil te gaan zien met een duurder model, maar wel toch ook even de anderen wilt zien. Tsja,...  dan moeten ze lachen omdat je elke stap waar je meer voor betaald daadwerkelijk ook echt kunt zien en deze dan alsnog helemaal happy-de-peppy met een duurder model de deur uit gaat.

Hier zijn wat modellen die ik voorbij zal laten komen, welke allen zeer geschikt zijn voor een volwaardige thuisbioscoop, maar kwalitatief wel ook een goed verschil laten zien ten opzichte van elkaar.
- Epson EH-LS11000W
- Epson EH-LS12000B
- Sony VPL-XW5000ES Wit of Zwart
- JVC DLA-NP5 Wit of Zwart
- JVC DLA-NZ7
- Sony VPL-XW7000ES Wit of Zwart
- JVC DLA-NZ8
- JVC DLA-NZ9
Een aantal modellen zijn recent nog in prijs verlaagd, om meer te concurreren met de ander.

Lees deze overzichtelijke review hier bij Mediasluis:
https://mediasluis.nl/review/welke-video-projector-is-geschikt-voor-jouw-thuisbioscoop

Ik wens je alvast veel leesplezier.


Mediasluis levert al deze projectors met een ISF-Kalibratie Service, zodat het beeld precies zo wordt weergegeven als dat ze de films in Hollywood masteren. Zo'n projector krijgt van mij eerst een extra eindcheck, waarbij ook de panelen worden uitgelijnd op het hart van het scherm en daarna ondergaat deze een ISF-kalibratie voor:
- 2K SDR
- 4K HDR BT2020 (DCI P3)
- 3D
Je krijgt er ook nog een paar gratis ISF Her-kalibraties bij, waarvan het tijdschema verschilt met lampprojectors of laserprojectors. Als je wilt weten wat zo'n ISF-Kalibratie precies inhoudt, kun je dit stukje lezen:
https://mediasluis.nl/review/waarom-een-projector-met-isf-kalibratieservice-kiezen
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

crackdown

Erg overzichtelijke en duidelijke reviews waar ik veel aan heb gehad. Ik ga je binnenkort benaderen :)

Christof_G

Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

home@the movies

Quote from: Christof_G on November 26, 2023, 18:52:36Blijkbaar wordt de Epson EH-LS11000W niet meer gemaakt  :blink:

Geen idee waar je dat vandaan haalt, er is op dit moment wel een probleem met levering vanwege onvoldoende stock bij Epson, maar hij wordt wel degelijk nog gemaakt.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

Quote from: reza on November 30, 2023, 13:09:28Hij is weer terug, want ze waren er mee gestopt.

Waar heb je dat ergens gelezen of gehoord, dat ze ermee stopt waren?

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

Hij is slecht leverbaar maar zover we weten is hij nooit gestopt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donaldk

Weer terug naar de Japanse handmatig in elkaar schroeven lijn?

Mediasluis

Quote from: crackdown on November 26, 2023, 16:29:40Erg overzichtelijke en duidelijke reviews waar ik veel aan heb gehad. Ik ga je binnenkort benaderen :)

Dankjewel.

Sorry van de late reactie, maar ik wordt steeds van deze site geknikkerd en ontvang dan geen reply's. Ik moet het steeds blijven checken en opnieuw aanzetten. Erg flauw.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

J.A.F._Doorhof

Even voor de duidelijkheid wij knikkeren niemand eraf, of veranderen settings.
Misschien even je cookies checken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mediasluis

Zou ook wel raar zijn, want ik ben al 11 jaar trouw sponsor.
Maar dit gebeurt al jaren en alleen op het HT Forum.
Steeds opnieuw moet ik aanvinken dat ik reply's wil en na een tijdje stopt het.
Zet ik de notificatie uit en opnieuw aan dan krijg ik het weer een korte periode binnen.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

J.A.F._Doorhof

Vreemd ik krijg ze namelijk wel gewoon.
Je kan eens kijken naar je cookie instellingen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"