Yippie

Author Topic: Echo na plaatsen voorzetwand  (Read 682 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline schuit

Re: Echo na plaatsen voorzetwand
« Reply #25 on: November 22, 2022, 20:54:09 »
Ik heb het net eens uitgeprobeerd met er een deken voor te houden en het lijkt me inderdaad wel iets stiller. Morgen houd ik er met 2 personen eens 2 dekens voor, dan is het misschien wat duidelijker.

Wel jammer als akoestische panelen de enigste (economische) oplossing zou zijn, want dan kunnen we het meubilair (eg hoge kast) er niet meer deftig in kwijt. Heb je toevallig ervaring met kurk? Dat kan blijkbaar op gipsplaten geplakt worden. Op de websites van kurk verkopers zou dit baten, maar geen idee in welke mate dat louter verkoperspraat is.

Dit laatste is ook juist een deel van de oplossing, plaats wat stoelen etc vooral met stoffen bekleding en wellicht schilderij oid. Dan is er ook al wat demping aanwezig.

Offline TornadoGo

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+2)
  • Total likes: 77
Re: Echo na plaatsen voorzetwand
« Reply #26 on: November 23, 2022, 09:22:35 »
Hier is het letterlijk het hele huis voorzien van voorzetwanden en tussenwanden van metal stud, glaswol ertussen en dubbel gips/OSB gips/dubbel fermacell. Dat zorgt niet voor meer/minder echo dan in mijn vorige huis dat van beton was. Het laag is wel meer gecontroleerd door de buigslappe wanden.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX