Echo na plaatsen voorzetwand

Started by clementinesin, November 20, 2022, 15:18:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

schuit

Quote from: clementinesin on November 20, 2022, 21:55:38
Ik heb het net eens uitgeprobeerd met er een deken voor te houden en het lijkt me inderdaad wel iets stiller. Morgen houd ik er met 2 personen eens 2 dekens voor, dan is het misschien wat duidelijker.

Wel jammer als akoestische panelen de enigste (economische) oplossing zou zijn, want dan kunnen we het meubilair (eg hoge kast) er niet meer deftig in kwijt. Heb je toevallig ervaring met kurk? Dat kan blijkbaar op gipsplaten geplakt worden. Op de websites van kurk verkopers zou dit baten, maar geen idee in welke mate dat louter verkoperspraat is.

Dit laatste is ook juist een deel van de oplossing, plaats wat stoelen etc vooral met stoffen bekleding en wellicht schilderij oid. Dan is er ook al wat demping aanwezig.

TornadoGo

Hier is het letterlijk het hele huis voorzien van voorzetwanden en tussenwanden van metal stud, glaswol ertussen en dubbel gips/OSB gips/dubbel fermacell. Dat zorgt niet voor meer/minder echo dan in mijn vorige huis dat van beton was. Het laag is wel meer gecontroleerd door de buigslappe wanden.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

clementinesin

Dat is een houten kader met daarin 10cm rotswol, dus dat absorbeert wel vrij wat. Als ik het goed voorheb zou dit wel overkill moeten zijn omdat noppenschuim voldoende zou moeten zijn voor mids + highs. Zal eens moeten proberen zware beats te draaien om te zien of die veronderstelling klopt.

katwax

Quote from: clementinesin on November 26, 2022, 18:31:02
Dat is een houten kader met daarin 10cm rotswol, dus dat absorbeert wel vrij wat. Als ik het goed voorheb zou dit wel overkill moeten zijn omdat noppenschuim voldoende zou moeten zijn voor mids + highs. Zal eens moeten proberen zware beats te draaien om te zien of die veronderstelling klopt.
Kijk zeker naar de waarde van de noppenschuim, want de noppenschuim die je in de bouwmarkt kan kopen doet vaak zeer weinig en dan vooral in het hoog.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

clementinesin

Dat is een 7-tal centimeter rockwool, maar is waarschijnlijk overkill als het niet echt om lage frequenties gaat.

katwax

Quote from: clementinesin on December 12, 2022, 22:48:55
Dat is een 7-tal centimeter rockwool, maar is waarschijnlijk overkill als het niet echt om lage frequenties gaat.
Als het echt in het hoog zit kan je dit door structuur op 1 van de kaatsen de muren aan te brengen al verhelpen. Dus 7cm rockwool is dan inderdaad overkill :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543