Kura eindelijk eruit, maar wat nu ?

Started by addy, November 20, 2022, 12:01:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

addy

Na circa 13 jaar de Kuro plasma er maar eens uit, ik kijk wat rond in de winkels en kan geen keus maken, zie door de bomen het bos niet meer....
Toendertijd was het duidelijk, de Kura was de beste tv en bleef dat ook jaren, maar nu kom ik dergelijke duidelijke winnaars niet tegen....
Wat is wijsheid, ik zag gisteren mooie beelden van LG Oled en Samsung, ziet er allemaal mooi uit, maar zijn dat tv's die een verbetering zijn tov een kura ?
Zag laatst bv een 6 jaar oude LG Led, wat een verschrikkelijk blokkerig beeld t.o.v. van plasma.
Kuro is  50 inch, maar kijk naar 60 inch, eventueel een goede gebruikte tv.
Budget tot rond  €. 2000,-
Hoor erg graag jullie mening......

J.A.F._Doorhof

Persoonlijk vind ik de LG oled of de nieuwe Sony toestellen erg mooi.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

addy

Ik ook wel, maar bv welke type LG oled zou ik dan nemen ?

addy

Ergens in de buurt van Tiel ( rond 40 km ) een goede tv zaak die me advies geeft en alles ook thuis installeert ?
Hoewel elk advies in tv zaken vaak door jonge gastjes word gegeven, ik heb liever iemand die bv van dit forum uit adviseerd....en verkoopt.

J.A.F._Doorhof

Geen idee qua type, er zijn er gewoon teveel.
Maar het beste is gewoon even te gaan kijken en na een week of 2 laten kalibreren (door mij bv :D)
We hebben met LG en Sony altijd echt super resultaten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

addy

Las via HelloTV dat deze samsung een der beste is momenteel ? Samsung OLED 65S95B (2022)
Is LG echter beter te nemen ? Bedieningsgemak, menu etc ?
Zou dan toch een 65 Inch moeten zijn, met 4 K en snelle proccesor, zie bv soms achter een voetbal de strepen over het scherm lopen, das niks...
Maar goed, in het midden van het land niemand die mij hiermee kan helpen ?

J.A.F._Doorhof

Samsung heb ik ook calibraties mee gedaan en die zijn inderdaad ook erg mooi.
Persoonlijk vind ik de nieuwe Sony erg goed door de nieuwe CPU en software die erg goed en neutraal werken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

TheoPrime

Ik vind die nieuw qd oleds van Sony en Samsung van wat ik in de winkel zag een te 3d beeld geven met veel digitale clare, is dat met settings of calibliren te verhelpen?
Stereo: Mark Levinson No 532H - Classé cp-50, Sony xa-7es, Stello da100 Signature, JBL Century gold
      Kabels: Inakustik, Nordost, LAT International, Xindak, Supra Sword

Pjotr27

#8


Wakkermans Beesd, niet zover van Tiel. Goede winkel .
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

stevie1

#9
Mijn advies zou zijn; kies een merk dat je leuk vindt klinken.
Je hebt 2 smaken; Oled en led
Ieder merk maakt zn eigen (marketing) naam ervan Qled etc. Allemaal onzin
De techniek die gebruikt wordt wordt software matig aangepast voor de web os
Led kan helderder stralen als oled. Dat is een gegeven.
Ik kan bv in mijn verborgen menu komen van mijn 2019 oled en de totale helderheid opkrikken naar de c2 specs bij wijze van spreken. (kan gewoon met de logitech ab)
De "strepen" die je ervaart bij snelle beelden zijn niet alleen tekortkomingen van het scherm ,maar ook van het menselijk oog en hersenen.(daar gebeurt echt beeld processing, aangezien als je met je neus op een groot scherm zou zitten je hersenen het getoonde beeld niet kunnen verwerken)
(ga met je open vingers snel heen en weer voor je ogen langs, dan zie ook strepen en wazig) Omdat tv groter en groter worden dus ahw dichterbij zit.
Waarom denk je dat tv demo's in de winkel alleen uit langzame beelden bestaan. Ze zouden allemaal door de mand vallen als ziggo of kpn  oid op zou worden geprojecteerd.
Een tv is simpel een weergever. Voed je hem met een wazig signaal krijg je ook "troep" terug.
Ik ben een LG fan, simpel om het feit dat ze zeer innovatief zijn in beeld. En ik ken ze vanaf ze 3d tvs introduceerde 12-14 jaar geleden.
Als ik jouw zou mogen adviseren ga voor de 77 c2 of g2 van LG. Nu in de aanbieding.
Vind je het te groot? ga maar een tv zaak en zit r 5 min voor (zal je zien hoe snel de grote went.

TornadoGo

Met de LG OLED C2 en G2 kan je niet mis gaan, die zijn ook in het algemeen voordeliger dan bijvoorbeeld Sony. Let wel dat de G2 standaard wordt geleverd met een muurbeugel en zonder voet.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

scoc

Een merk dat vaak wordt vergeten als het over Oled gaat is Panasonic. Ze zijn minder aggressief in marketing en stunten minder met prijs maar gezien hun eerder opgedane kennis met Plasma schermen ben ik voor een (instap) Panasonic oled gegaan en nog steeds geen spijt van. Het beeld is wat minder "in-your-face" dan de LG's en verder wou ik liever een Japans merk omdat al mijn eerdere tv's ofwel Sony of Panasonic waren. De Pana LZ1500 en LZ2000 reeks krijgen goede reviews.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Kwabbernoot

Effe meeliften op dit topic als dat goed is. Anders open ik wel een nieuw topic.

Ik zit zelf ook te kijken naar een Panasonic (Panasonic 42lzw984) maar ik krijg niet duidelijk of ik daar HBO Max op kan installeren. Wat betreft apps lijkt de Sony (Sony 42A90K) met Android TV een betere keuze. Of de LG 42 C2 (ook een stuk goedkoper). Dus wie kan mij zeggen of HBO Max te installeren is op Panasonic's My Home Screen 7.0?

Groeten...

scoc

Quote from: Kwabbernoot on November 23, 2022, 09:57:50
Effe meeliften op dit topic als dat goed is. Anders open ik wel een nieuw topic.

Ik zit zelf ook te kijken naar een Panasonic (Panasonic 42lzw984) maar ik krijg niet duidelijk of ik daar HBO Max op kan installeren. Wat betreft apps lijkt de Sony (Sony 42A90K) met Android TV een betere keuze. Of de LG 42 C2 (ook een stuk goedkoper). Dus wie kan mij zeggen of HBO Max te installeren is op Panasonic's My Home Screen 7.0?

Groeten...
Ga gewoon voor een externe mediaspeler. Laat de kwaliteit van de ingebouwde smart-tv software niet je keuze bepalen van je tv. Hang er een Google TV of Apple TV aan en klaar. Ik heb liever een heel goede tv met matige smart-tv software (of zelfs geen) dan een matige tv met top ingebouwde smart-tv software.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Dura

Als je net als ik bij plasma de mooie zuivere kleuren waardeerde zou ik niet voor een LCD maar voor een OLED gaan.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Fox

Quote from: stevie1 on November 23, 2022, 01:19:50
Mijn advies zou zijn; kies een merk dat je leuk vindt klinken.
Je hebt 2 smaken; Oled en led

Bijna goed, maar geen sigaar.

LED is een achtrond verlichting (voorheen CCFL of EEFL lampen) voor LCD (+ de TFT en IPS varianten) of QD.
OLED heb je in de smaken W-OLED (RGB-OLED bestaat ook, maar is problematisch) en QD-OLED

ppeter

Heb net voor je gekeken, en helaas (nog) geen HBO Max!

Ondanks de beperkte mogelijkheden en de hogere prijs, kan ik ook Panasonic sterk aanbevelen. Als je voor een bepaalde reden voor LED zou kiezen, dan vind ik persoonlijk de QLED QN93 van Samsung de betere keuze, anders gewoon voor OLED gaan.
Moet zeggen dat Samsung met de nieuwe QD OLED, een heel mooi toestel in de markt heeft gezet, wat een dynamisch beeld!

LG: zeer mooie OLED toestellen voor een scherpe prijs (B2/C2/G2)
Sony: zeer mooi design met prachtig beeld en goed geluid, maar een hogere prijs (A84/A90/A95K-QD OLED)
Panasonic: sober en heel betrouwbaar met het meest accurate beeld, maar een hogere prijs (1000/1500/2000)
Philips: de modellen 2022 zijn heel mooi en hebben extra Ambilight met een correcte prijs (707/807/907)
Samsung: hebben eindelijk (terug) een OLED met een mooi design maar wel met een 'in-your-face' beeld, met tijdens Black Friday een scherpe prijs (S95B)
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Kwabbernoot

Bedankt dat je even gekeken hebt. Ondanks dat ik natuurlijk mijn Nvidea Shield kan gebruiken vind ik het toch jammer.

Misschien nog maar even wachten om te zien wat de prijs van de Panasonic gaat doen, hij is tenslotte ook nog maar net uit. En mijn huidige Panasonic plasma doet het eigenlijk ook nog prima.

Groeten...

addy

Blij met jullie reactie's, ik ga deze tips meenemen in mijn keuze, hartelijk dank !

addy

Hij komt er, is de Samsung QE65S95BA geworden, in ieder geval een goede tv voor zover ik het overal lees.
Zou een calibratie op deze tv de moeite waard zijn ?
De JVC 9500 beamer (nog in gebruik) toendertijd ook gedaan, maar een verschrikkelijk groot verschil qua beeld vond ik het nu ook weer niet...
Maar kan aan mij liggen, mijn gehoor hoort ook het verschil tussen een goedkope en wat duurdere speaker ook niet echt... daar moet
je me gewoon opmerkzaam op maken...???
Nogmaals dank allen..

Geert

Quote from: addy on November 20, 2022, 12:01:22
Toendertijd was het duidelijk, de Kura was de beste tv en bleef dat ook jaren, maar nu kom ik dergelijke duidelijke winnaars niet tegen....
Ik kan er nog steeds geen afscheid van nemen  :bigsmile:
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

addy

Quote from: Geert on November 25, 2022, 23:48:55
Ik kan er nog steeds geen afscheid van nemen  :bigsmile:

Snap ik, hij gaat ook niet weg maar naar ons 2e huisje in Duitsland, dus en een goed vakantie adres én een fijne tv aanwezig  :bigsmile:
Maar reclame maken mag daarover denk ik niet...

blue-eyes

#22
Quote from: addy on November 26, 2022, 08:23:36
Snap ik, hij gaat ook niet weg maar naar ons 2e huisje in Duitsland, dus en een goed vakantie adres én een fijne tv aanwezig  :bigsmile:
Maar reclame maken mag daarover denk ik niet...

Het is niet toegestaan commerciële uitingen te doen op zaken die sponsoren ook aanbieden, de sponsoren betalen voor dit recht.
Ik denk niet dat wij een sponsor hebben die vakanties aanbiedt.


Imo dat het af en toe valt is echt niet erg - als de situatie "daarom vraagt " :D. . Als je in elke post dat meldt wordt het een ander verhaal ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

addy

Oh gelukkig, dacht al een overtreding te hebben gemaakt... ;)
Maar wat zijn de mogelijkheden daarvoor reclame te maken, kosten etc. 
Mogen er dan foto's worden geplaatst etc ?
groet Ad

Fox

Absoluut bij Samsung.

De Sammies komen erg slecht uit de doos. Je kan er zelf veel aan doen na goed onderzoek op het net, maar dan nog kom je niet in de buurt qua keuren mix, contrast enz.

Maar het kan ook zijn dat je na wat tweaken het beeld prima vind en dat is toch het belangrijkste...
Ik kom vaak genoeg bij personen die hun Tv op de nucleaire staan hebben staan  :o

Quote from: addy on November 25, 2022, 15:36:31
Hij komt er, is de Samsung QE65S95BA geworden, in ieder geval een goede tv voor zover ik het overal lees.
Zou een calibratie op deze tv de moeite waard zijn ?
De JVC 9500 beamer (nog in gebruik) toendertijd ook gedaan, maar een verschrikkelijk groot verschil qua beeld vond ik het nu ook weer niet...
Maar kan aan mij liggen, mijn gehoor hoort ook het verschil tussen een goedkope en wat duurdere speaker ook niet echt... daar moet
je me gewoon opmerkzaam op maken...???
Nogmaals dank allen..