Sony KD-49x8305c blijft herstarten

Started by mmuetst, November 14, 2022, 00:02:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mmuetst

Vandaag stond er een Sony KD-49x8305c bij de vuilcontainers. Ik kon het niet laten om een blik te werpen of ik het ding kon repareren. Bij aansluiten was de TV dood, maar de aansluiting (230 volt aansluiting) op de voedingsprint was beschadigd. Na reparatie kreeg ik zowaar beeld, echter blijft de TV in een loop herstarten. De reset procedure met Power en volume - ingedrukt houden als de TV start werkt helaas niet. Op verschillende manieren geboot (met één combinatie toetsen laat de TV na het Sony logo een draaiende O zie. Een USB disk met laatste firmware werkt ook niet (tv komt niet bij de procedure om de firmware te laden. Zie meer mensen op Google worstelen met dit type Sony TV.
Misschien iemand een tip?
Anders moet deze Sony helaas naar het grofvuil...ga er niet te veel tijd en geld in steken.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

mmuetst

#1
Vandaag opgelost. De truc was de laatste firmware op een USB met dezelfde file nogmaals op de USB maar met de naam upgrade_uploader.pkg dan de tv herstarten en de firmware gaat lopen. Daarna werkt de TV zonder problemen.

PS mooi beeld voor nop  :D

#TV-voor-nop   :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Trabuca

Goed bezig :)

Lag er ook een afstandsbediening bij?
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

mmuetst

#3
Quote from: Trabuca on November 14, 2022, 21:53:10
Goed bezig :)

Lag er ook een afstandsbediening bij?
Ja, compleet met batterijen, jammer dat er geen muurbeugel bij zat, je kan niet alles hebben  :angel: Koste in 2015 €1500,- nieuw. En er zit eigelijk geen krasje op. Ga het scherm nog wel effe poetsen...
Toch maf dat mensen dit zo weg gooien, nog geens de moeite nemen om de TV weg te brengen naar grof vuil. Maar persoonlijk vind ik het niet erg...mancave wordt nu ook man bioscoop  ;D. En zo weer iets van de afvalberg bespaard
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

CineSmurf

JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

mmuetst

Geniet van Audio, maar betaal met mate.

mmuetst

De Sony KD-49x8305c is een Android TV en gisteren kreeg ik de melding van de NPOStart app dat zij deze versie niet meer gaan ondersteunen....wel jammer dat ze aan de software kant er ook een weggooi maatschappij van maken. Sony heeft de laatste update gedaan in 2019. Blijkbaar mag deze TV maar 4 jaar meegaan.
Hier zouden ze wettelijk ook een stokje voor moeten steken, want als de software niet meegaat is het gebruik van zo'n TV een stuk minder aantrekkelijk.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Kerre

Daarom altijd een extern kastje zoals een shield of Apple TV gebruiken. Blijven tenminste up to date en anders kun je ze gewoon eenvoudig vervangen.

Wel mooi dat je deze tv hebt kunnen redden van de vuilstort.  :clapping: :worship:
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

Mokumer45

#8
Mijn Sony Bravia Smart TV (is ook de KD-49X8305C) geeft ook bij het opstarten van de app NPO de boodschap, dat deze Androit versie niet meer ondersteund wordt door NPO Start. Maar bij doorgaan werkt alles gewoon helemaal goed, kan alles kijken. Geprobeerd het te verhelpen, niet gelukt.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Raymond187


mmuetst

Quote from: Raymond187 on November 16, 2022, 15:33:46
Welke versie Android zitten julie?
De firmware die ik nu geladen heb is Firmware-update v5.457 (release date 07-04-2021).

Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Mokumer45

Geen idee. Kan het nergens vinden, waar kan ik het zien?
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

mmuetst

Quote from: Mokumer45 on November 16, 2022, 20:59:44
Geen idee. Kan het nergens vinden, waar kan ik het zien?
Hoofmenu => Instellingen => Over
Mijn TV draait op Kernel versie 3.10.79
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Raymond187

Android versie is je operating system, de firmware is de software die ervoor zorgt dat je OS kan communiceren met de hardware.

Mokumer45

#14
Dank voor beide info's. Het 2e wist ik al en bij het 1e had dit ook al gezien. Wist alleen niet, dat dit het firmware (Kernel) was. Ook hier is het 3.10.79.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

mmuetst

Het jammere is dat de  3.10 Linux kernel al end of life was in 1917. Er komen geen updates meer. Dit is jammer omdat de hardware nog wel werkt.
Volgens mij is de Android versie 7.0
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Mokumer45

Dat klopt, hier staat ook: Versie 7.0.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

mmuetst

Echt wel oude poep...maar ach...ben zelf ook niet meer de jongste  :D. En het beeld is prima, niks mis mee.
Nu nog een Blue-ray speler en bier met chips....bios kan beginnen  ;D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Mokumer45

Ja, klopt (helaas?). Maar het beeld is idd prima en ik heb er een 4K speler rechtstreeks op aangesloten staan, dat geeft ook een prachtig beeld.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

KillerbeeNL

Chromecast tv aansluiten en je bent qua "smart tv" weer up to date , veel plezier[emoji6]

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Mokumer45

Totaal geen behoefte om een chromecast aan te sluiten op mijn smart-TV, alles werkt prima voor mij. Wel heb ik een vergelijkbaar apparaat, maar met meer opties, aangesloten op mijn andere niet-smart-TV in mijn slaapkamer. Daar had ik eerst een chromecast, maar die werkte na een update van een of ander veiligheidsprotocol van mijn netwerk niet meer. Heb hem toen maar aan mijn jongste dochter gegeven en daar werkt hij wel met een andere netwerk provider.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

mmuetst

Ik ben wel blij met die tips...wel jammer dat je weer een kastje moet aanschaffen. Wordt die Chromecast dan vanuit de usb gevoed van de TV?
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

CineSmurf

Ja, werkt prima. Hang je gewoon achter de tv met USB en HDMI.Zie je niks van.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

KillerbeeNL

Quote from: mmuetst on November 18, 2022, 09:14:43
Ik ben wel blij met die tips...wel jammer dat je weer een kastje moet aanschaffen. Wordt die Chromecast dan vanuit de usb gevoed van de TV?
De chromecast TV kan niet vanuit de USB van de tv gevoed worden (oudere versies kan wel maar dat kan problemen opleveren, heb daar ervaring mee)

De CCtv heeft een eigen adapter maar kan prima weggewerkt worden (indien mogelijk)

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

mmuetst

#24
Quote from: KillerbeeNL on November 18, 2022, 10:31:19
De chromecast TV kan niet vanuit de USB van de tv gevoed worden (oudere versies kan wel maar dat kan problemen opleveren, heb daar ervaring mee)

De CCtv heeft een eigen adapter maar kan prima weggewerkt worden (indien mogelijk)

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
De USB van de TV kan waarschijnlijk niet voldoende stroom leveren? Zolang ik me nog kan redden met de verouderde Android van deze TV vind ik het prima...hij heeft me alleen wat tijd en soldeertin gekost, mij hoor je niet klagen  :D
Bedankt voor de tips  :thumbs-up:
Geniet van Audio, maar betaal met mate.