Denon Pma s1, klasse A of AB?

Started by mcintoshfan, November 5, 2022, 18:58:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mcintoshfan

Ik ben nog steeds niet zeker of dit nou een klasse A of klasse AB is.
Ik lees op verschillende sites dat het een klasse A, maar ben mij er niet zo zeker van omdat er in de originele documenten niks staat over klasse A.
Ik merk wel dat de versterker warm wordt als je je hand erop legt, maar niet heet...

Weet iemand dit?
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

dexter98

Quote from: mcintoshfan on November  5, 2022, 18:58:01
Ik ben nog steeds niet zeker of dit nou een klasse A of klasse AB is.
Ik lees op verschillende sites dat het een klasse A, maar ben mij er niet zo zeker van omdat er in de originele documenten niks staat over klasse A.
Ik merk wel dat de versterker warm wordt als je je hand erop legt, maar niet heet...

Weet iemand dit?
Tja, wat zal ik er van zeggen.

Gezien de afmetingen van koellichaam, uitgangsvermogen en temperatuur die je beschrijft kan dit niet klasse A zijn (daarvoor moet koellichaam stuk groter zijn en dan nog heb je echt een flinke kachel).

Dat gezegd hebbende zijn alle klasse AB versterkers zowiezo klasse A voor een (heel klein) stukje van het vermogen. Kan zijn dat dat bij deze amp wat groter is dan de meeste amps en dus een behoorlijk deel van het luistervolume in klasse A staat te spelen.

Sent from my SM-A528B using Tapatalk


mmuetst

Geniet van Audio, maar betaal met mate.