IOTA IOTAVX AVXP1 7 kanalen eindversterker

Started by Toni71, November 1, 2022, 20:05:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Toni71

Nu toch beschikbaar.

Een IOTAVX AVXP1 7 kanalen eindversterker van 30.3 kilo. Aangekocht in 2021.

De versterker is afgekoppeld en staat klaar voor verkoop.

€ 900,00 EUR.

Specs:

Amplifier Gain: 29dB
Input Sensitivity: 1.2Vrms @ 150W
Power Output:
250W with 4ohm load, 2 Channels Driven
170W with 4ohm load, All Channels Driven
150W with 8ohm load, 2 Channels Driven
110W with 8ohm load, All Channels Driven
Signal to Noise Ratio
Unbalanced Output: ≥110dB
Balanced Output: ≥105dB
THD+N: ≤0.06% (Rated Condition: A-weighting)
Frequency response: 10hz-60Khz (+/-3dB)

Power: 115VAC or 230VAC, @ 50/60Hz (Automatically Switched)
Power Supply: high output toroidal transformer with a 90,000uF storage capacitance
Max Power Consumption: <1300w Standby Power: <0.5W Nett
Weight: 30.3 kg / 66.79 lbs. Gross Weight: 35 kg / 77.16 lbs.
Unit Size: 198mm (H) x 435mm (W) x 453mm (D) (Excl Connectors)
Supplied with RCA inputs and fully balanced XLR inputs
High-Quality Binding posts, Accept's 4mm banana plugs or heavy gauge speaker cables

Toni71

#1
Op korte termijn beide beschikbaar. Op de foto staan de broertjes. Een uit 2020 en een uit 2021 (nog garantie).
Ik moet nog even uitzoeken welke die uit 2021 is, en volgende week gaan ze onder uit het rek en ook op Marktplaats.

Niks mis met de versterkers, vermogen zat. Zelf stap ik over op klasse D.

Toni71

#2
En zo zien ze er beiden uit. Netjes.
Mijn reviews hier (en andere verkopen) en op Marktplaats (52 x 5 sterren en 1 x 4 sterren) spreken voor zich. Beiden zijn in orde en in prachtstaat.

Als aanvulling. Ik hoor geen verschil tussen het geluid wat versterkers produceren.  Ingangsspanning en uitgangsspanning en specificaties zijn meer leidend. Geboren op aarde en niet op de planeet Krypton (en dat is mijn insteek). Klasse D komt in huis omdat ik met 15 kanalen geluid 'speel' en als zodanig mijn stroomverbruik wil verlagen.

Net als alle andere versterkers hiervoor in huis, versterken deze ook prima.


Toni71


vik

Mooie deal hoor.

Dit zijn zeer fraaie amps met een uitstekende prijs kwaliteit verhouding in een class a/b design.

Succes Toni maar zal niet lang meer duren denk ik.  ;)

A bargain!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

holco

Ik gebruik er zelf ook 1, nooit een steek laten vallen en klinken krachtig en gedetailleerd.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

angelo41

Hier ook 1 staan voor de grondlaag.fraaie amp hoor.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 Pro met Tapatalk


steelfixer1

Patrick

Toni71

#8
Een minimale prijsaanpassing. Prijs is vast. Anders niet berichten a.u.b.

Toni71


Toni71

#10
Ik zoek geen twee kanaals eindversterker. Geen inruil bij nader inzien.

sjongele

Ik heb een Arcam P429 te koop staan in dit sub forum. 2x270 Watt in bridged mode, aangeschaft in Augustus 2019.
Apparatuur: Auralic Aries G1, Oppo UDP-203, Apple TV 4K, Zidoo Z1000 Pro, Nvidia Shield, OSMC Vero 4K+, Arcam AV40, 3x Arcam PA240, 1x Arcam PA720
Luidsprekers: KEF Reference 3 (L+R), KEF Reference 2c (C), KEF Reference 1 (SL+SR), KEF R8A (4x height), KEF KF92 (2xsub)
Projectie: Sony VPL-VW590ES, Screen Innovations BlackDiamond
Bediening & automation: NEEO Remote + SDK, Domoticz

Toni71

#12
Ik heb beantwoord via p.m. en toch mijn eisen veranderd. Geen inruil van een twee kanaals eindversterker.
Correspondentie via p.m. a.u.b.

Toni71

En hier ook een up, maar geen prijsverlaging. Dat gaat ook niet gebeuren voor deze versterkers in prachtstaat.
Natuurlijk ook te beluisteren voor aanschaf op de werking.

Toni71

#14
Er is er 1 gereserveerd. Morgen wordt deze opgehaald.

Toni71

#15
Na veel twijfel toch in de verkoop. Wat geld vrijmaken voor een andere hobby.  De laatste Iota.

Toni71

Na de wereldreis van de eerste koper (268km enkele reis), heb ik de laatste nog staan.

Toni71

#17
Nog maar eens onder de aandacht brengen.

Ik zie dat deze nu onder afgehandeld staat. Morgen plaats ik hem opnieuw. Ik heb er nog 1.