Audio Show iEar' in november

Started by R0N, October 30, 2022, 20:40:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

naish123

Ik ben vandaag geweest 10:00 uur binnen en om 11:15 uur weer weg. Toen werd het echt druk.
Leuke show.

Sisirider68

Wij kwamen om 17:00 erachter dat we een gang gemist hadden en daar geluisterd naar de Yamaha ns3000 die ik verrassend goed vond klinken (dacht altijd dat Yamaha een low budget merk was) maar achter af ook niet echt low budget geprijst😬💰. De 801's van B&W vonden we in vergelijking met de 703's (die 1/10 van de prijs zijn) tegen vallen!
De vivid opstelling klonk (al staande luisterend) wel heel goed maar die prijzen (+/- 200k voor de spelend set) zijn ook wel absurd.
Verder was er 1 meerkanaals opstelling van audio physic die wel aardig klonk alleen wat aan de harde kant en te veel aanwezigheid van de subs, maar er stond een lekker bankje om even te chillen😀
Qua muziek keuze toch weer bij een paar demo's weggelopen, ik begrijp dat er soms een wat alternatieve keuze wordt gedaan maar laat dat dan niet een kwartier duren! Maar had wel als voordeel dat de ruimte leeg liep😂
Al met al niet echt op het gemak bij de meeste demo's kunnen luisteren door die drukte, vond ik wel jammer.

Robiwan

Wij vonden de Naim set met Dynaudio monitors en de set met Nuprime/Scansonic Q3 speakers prima klinken.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Sisirider68

#55
Als allereerste voor diegene die nog naar de show gaan of daar zijn veel plezier :headbanging:  maar als een van jullie nog bij audio physic gaat luisteren (bij de comfy banken op benedenste verdieping) zou die dan op kunnen letten welke artiesten het zijn in de demo opgenomen in een studio een beetje loungy muziek 2 personen een begint met saxofoon te spelen om vervolgens via drums naar zang te gaan en de ander vooral keyboards e.d. bedient? Probeer het te vinden maar lukt niet😬

marcush

Ik ben gisteren in de middag geweest en het was echt veel te druk. Grote luisterruimtes waren bommetjevol. In een aantal ruimtes heb ik niet kunnen zitten en waren de luisterindrukken gebaseerd op een plek achter de laatste zitrij.

Leuk waren de verhalen van Jan Douwe Kroeske over opname ervaringen met technici en bands. De muziekquiz was aardig maar dekte de naam niet helemaal, met zo'n beetje de helft van de vragen over KEF en Hegel.

Ook een aardige afwisseling was de expositie met concertfoto's.

Voor mij was een positieve uitschieter de ruimte van Music2, hoewel slechts staand kunnen genieten van een mooi uitgebalanceerd en dynamisch muziekbeeld.

De nieuwe Naim 300 was uiteraard in de Naim/Focal ruimte te beluisteren (icm de top van Focal: Maestro Utopia), maar ook Dynaudio had een Naim 300 voor- en eindversterker aangesloten. In dit geval op de Confidence 20, gecombineerd met een subwoofer.

Dat maakte een vergelijk dus enigszins mogelijk, ondanks natuurlijk de verschillende ruimtes (die van Focal was veel groter), muziek en volumes (bij Dynaudio kon ik even op de eerste rij in het midden plaats nemen en hier klonk het gewoon te hard). De overgang van Focal naar Dynaudio vond ik vergelijkbaar met de ervaring enkele maanden geleden bij @Laan: het hoog van Dynaudio vind ik toch wat meer smooth en prettig.  Ik vond de combi Naim300/Confidence20/subwoofer erg goed.

Hopelijk voor de bezoekers van vandaag is het een beetje minder druk.




Kurt

Wat me vooral opviel was de kritiek in zowat elke luisterruimte. Is het zo moeilijk om je bek te houden tijdens de uiteenzetting en demo, en je kritiek (die meestal negatief is) later te uiten zonder anderen te storen?

En dan maar zagen dat het druk was, terwijl dit ondergeschikt is aan het gekakel tijdens de sessie. Ondergeschikt aan elementaire beleefdheid dus...

Vhond

Herkenbaar: zelfs dealers/vertegenwoordigers die tijdens afspelen hard erdoorheen kletsten met bezoekers.
Ik snap dat je wil verkopen, maar...

Het beste geluid kwam van Nagra icm Kef Blade, Naim 300 icm Focal Utopia, Halco icm Vivid 'Barbapappa' en voor de kleinere beurs Totem Rega combi. Alles in verhouding natuurlijk.

Zwaar tegenvallend vond ik de Blumenhofer combi (heb ik veel beter gehoord), en in mindere mate tegenvallend Hegel H600 met Blade Meta. Voor die prijzen mag je wat beters neerzetten...

jahtari

#59
Quote from: Kurt on November 19, 2023, 16:24:50Wat me vooral opviel was de kritiek in zowat elke luisterruimte. Is het zo moeilijk om je bek te houden tijdens de uiteenzetting en demo, en je kritiek (die meestal negatief is) later te uiten zonder anderen te storen?

En dan maar zagen dat het druk was, terwijl dit ondergeschikt is aan het gekakel tijdens de sessie. Ondergeschikt aan elementaire beleefdheid dus...
Volgens mij komt dat ook doordat er gratis entree was. Veel mensen die maar voor de flauwekul daar rond lopen.

Entree van zeg 20 euro:
- minder druk
- minder vrouwen en kids mee
- meer publiek dat echt geïnteresseerd is

Snap natuurlijk dat dit een dealer evenement is, en iEar was idd flink aan het verkopen. Dus voor hun is drukker beter, maar voor de liefhebber natuurlijk niet. Dat bleek ook bij een kef demo, de verkoper legde alles uit alsof niemand ook maar iets wist van hifi.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Kurt

I repeat... Mijn vrouw zit in een rolstoel - ik heb die meegenomen - en is hierin heel erg geïnteressereerd. Zij heeft op een aantal punten de knoop doorgehakt als het op "horen" aankomt. Waarschijnlijk een uitzondering op de regel, maar veralgemenen is gevaarlijk.

jahtari

Quote from: Kurt on November 19, 2023, 17:50:14I repeat... Mijn vrouw zit in een rolstoel - ik heb die meegenomen - en is hierin heel erg geïnteressereerd. Zij heeft op een aantal punten de knoop doorgehakt als het op "horen" aankomt. Waarschijnlijk een uitzondering op de regel, maar veralgemenen is gevaarlijk.
Ja je hebt gelukkig altijd uitzonderingen, dan kan je nooit wat zeggen.

De meeste vrouwen die ik zag keken van wtf is dit allemaal, ik wil naar huis.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Kurt

Idd... Een vrouw gezien die zich heeft neergezet op de eerst bese stoel die beschikbaar was, volledig buiten het uitstraalgeboed vd speakers. Ik stelde me daar vragen bij...

roeleken

#63
Haha, er was 0,2 procent vrouw aanwezig gisteren en 90 procent 50+ ers. Wees blij dat er nog wat jongeren en vrouwen rondliepen.
Dat het druk was vond ik niet zo erg, wel dat geouwehoer op de achtergrond. Dat er af en toe eens wat gepraat wordt ok, maar het was vaak continu.

Wat ik leuk vond is dat er bij sommigen een praatje met wat uitleg was tussen de nummers door.
Ik vond de grote B&W's goed klinken. De Naïm met Focal iets minder, niet zo'n homogeen geluid. 
Vaak is het geluid echt veel te hard, bij de kleine set van Macintosh zat ik helemaal vooraan, maar ben ik weggelopen van het veel te hoge volume. De speakers stonden slordig opgesteld en ook was het geluid veel te schel, geen idee hoe ze dat voor elkaar kregen.

De Blumenhofers klonken fantastisch!
Ook de soort van electrostaten verrasten me, ben even de naam kwijt. Is een Franse fabrikant.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Kurt

Mijn vrouw was mee, en die is ook nog eens geïnteresseerd! Iets heeeeel zeldzaam dus :-)
Wij zaten zowat op de eerste rij toen er bij McIntosh loeihard een plaatje van Metallica werd opgelegd. We hebben toen ook opgestaan.

Marcel AudioExpert

Quote from: Kurt on November 19, 2023, 18:47:28Idd... Een vrouw gezien die zich heeft neergezet op de eerst bese stoel die beschikbaar was, volledig buiten het uitstraalgeboed vd speakers. Ik stelde me daar vragen bij...

Dat zou zomaar die van mij kunnen zijn geweest  ;D
wij waren niet op de show om te luisteren, wel om diverse importeurs even te spreken.
AudioExpert DenBosch / AudioExpert Castle

Whatsapp : Tel. 0031 (0) 6-411 933 96
Email : [email protected]

Remco

Gisteren ook geweest. Wel druk maar toch altijd weer een leuk uitje voor de zondag. Ik vond de actieve Sonus Faber Duetto overigens wel heel goed klinken en de Audio Physic set met de Primare aansturing speelde ook erg fijn.
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Vhond

Wie dacht een luidsprekerkabel mee te nemen??

https://nos.nl/l/2498682

;D


. . .

Zal een stunt van Shunyata zijn geweest.

Mordante

Mijn indruk. Ik hou het heel kort

1) veel en veel tr druk, parkeren was een drama
2) KEF/Nagra was erg goed
3) Blumenhofer was erg goed
4) Verder niks gehoord waarvan ik onder de indruk was. Kwam deels door het lage niveau, deels door overvolle zalen.

Carrol

#70
Ik ietsje langer,heb lekker genoten ondanks de drukte.
Begonnen bij Kef en Hegel,bijna een uur gezeten,mooi nummer van Sven Ratzke (heroes) een cover van David Bowie.
Toen het verschil gehoord tussen met en zonder de Gaia iso acoustics....om de 20 seconden werd er gewisseld,maar het verschil was overduidelijk, eigenlijk "moet" ik ze kopen,met de Gaia was het geluidsbeeld duidelijk ruimtelijker en rustiger.
Dus wie weet.
Toen wat rond gelopen en ook weer een uurtje geluisterd bij Naim/focal..wat een heerlijke set stond hier te spelen, tussen vijf en zes konden we wat "eigen" nummers aanvragen,Al Di Meola ( the embrace) klonk lekker strak en gecontroleerd...
Al met al een leuke dag alleen op de beurs.
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Vhond

Quote from: Mordante on November 22, 2023, 13:23:28Mijn indruk. Ik hou het heel kort

1) veel en veel tr druk, parkeren was een drama
2) KEF/Nagra was erg goed
3) Blumenhofer was erg goed
4) Verder niks gehoord waarvan ik onder de indruk was. Kwam deels door het lage niveau, deels door overvolle zalen.
Meningen zijn natuurlijk subjectief, maar ik vond Blumenhofers dit jaar niet zo'n groot succes, het nummer van The Prodigy was bv. wel heel erg schel (in your face) en niet om aan te horen. En qua ruimtelijkheid heb ik zo ook wel eens beter gehoord (en voor die prijs zou je toch echt wat meer mogen verwachten)

eMVe

Quote from: Vhond on November 23, 2023, 12:05:39Meningen zijn natuurlijk subjectief, maar ik vond Blumenhofers dit jaar niet zo'n groot succes, het nummer van The Prodigy was bv. wel heel erg schel (in your face) en niet om aan te horen. En qua ruimtelijkheid heb ik zo ook wel eens beter gehoord (en voor die prijs zou je toch echt wat meer mogen verwachten)
Ik vond de set met Blumenhofer juist aanzienlijk beter klinken dan vorig jaar; zeker qua ruimtelijkheid, schaal en beleving het mooiste van de show. Waarbij wel de aantekening dat dit de eerste set was die ik om 10 uur bezocht en later bij Vivid alleen aan de zijkant gestaan heb en bij Nagra zelfs niet binnen geweest ben omdat het veel te druk was.

Quote from: Carrol on November 22, 2023, 17:26:18Toen het verschil gehoord tussen met en zonder de Gaia iso acoustics....om de 20 seconden werd er gewisseld,maar het verschil was overduidelijk, eigenlijk "moet" ik ze kopen,met de Gaia was het geluidsbeeld duidelijk ruimtelijker en rustiger.
Dus wie weet.
De demo bij Audioquest met de Niagra 1200 vond ik van dezelfde orde.

roeleken

Wij bezochten de Blumenhofers pas rond 3 uur, gelukkig maar want alles viel tegen daarna  ;D
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

R0N

Quote from: Carrol on November 22, 2023, 17:26:18.....
Toen het verschil gehoord tussen met en zonder de Gaia iso acoustics....om de 20 seconden werd er gewisseld,maar het verschil was overduidelijk, eigenlijk "moet" ik ze kopen,met de Gaia was het geluidsbeeld duidelijk ruimtelijker en rustiger.
Dus wie weet.
.....

En, we hebben de HIFI.nl iEar' Award gewonnen voor de beste accessoire.



ron

Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)