Introductiedag "nieuwe Zappiti" app en R-Volution player

Started by home@the movies, November 10, 2023, 19:03:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nieuwe Reference spelers en Zappiti app

Fysieke samenkomst bij ons met gezamenlijk zoom gesprek
2 (66.7%)
Remote zoom conferentie
1 (33.3%)
geen interesse in beide
0 (0%)
Ander voorstel
0 (0%)

Total Members Voted: 3

Voting closed: December 9, 2023, 12:43:48

papaleo

Is er al een definitieve datum geprikt voor de nieuwe speler en applicatie introductie dag?
Word dat nu 2 of 3 December?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: home@the movies on November 10, 2023, 19:03:19Hi Iedereen,

Zoals ondertussen algemeen bekend is het 'oude Zapppiti' niet meer.  Het is niet direct de plaats hier om het hele verhaal uit de doeken te doen, maar het is eigenlijk de Amerikaanse tak van het verhaal wat de zaak heeft doen escaleren.

Dit gezegd zijnde is het hele originele Franse team achter Zappiti niet bij de pakken blijven zitten, en hebben ze, zowel voor de eigenaars van de "oude spelers" als voor mensen die nieuw willen instappen een perfecte oplossing uitgewerkt.
Het nieuwe merk R-Volution is de bekende speler in een nieuw jasje, en zelfs met een aantal verbeteringen, zoals een ingebouwde voeding.
De R-Volution Player one is dus in alle opzichten gelijk aan de door iedereen geprezen vorige versies, met de komst van de nieuwe app (mediacenter) blijven ook de klanten met een oude speler niet in de kou staan.
We begrijpen dat er wel wat vragen, en wellicht wat argwaan bestaat over het hele verhaal, vandaar dat we met de distributeur en de Fabrikant een introductiedag organiseren.
De Mensen van R-Evolution zullen hierbij aanwezig zijn om de app en speler voor te stellen en jullie vragen te beantwoorden.

De we moeten nog even de exacte datum prikken, maar het zal vrij zeker op 2 of 3 December zijn.
Zet deze data alvast even in jullie agenda, we komen zo snel mogelijk terug met de juiste van deze twee data.
gr
werner

Is er reeds al duidelijkheid over wanneer dit gaat plaatsvinden...?
Voor mij zou 3 December goed/beter uitkomen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

Het is ongelooflijk vervelend , maar we hebben nog steeds geen bevestiging gekregen ivm een datum, we blijven proberen om jullie zo snel mogelijk op de hoogte te brengen.

Werner

home@the movies

#28
Ok, we hebben eindelijk wat duidelijkheid over bovenstaande.

De bedoeling was dat de mensen van Revolution dit weekend aanwezig zouden zijn op de opendeurdagen van de distributeur in Wallonië. Zij zouden dan daarna doorreizen naar Vlaanderen om in hetzelfde weekend bij ons ook een presentatie te geven van het hele verhaal.

Uiteindelijk lukt het hen niet on bij beide fysiek aanwezig te zijn, de distributeur gaat een zoom conferentie houden tijdens zijn opendeurdag dagen waarbij dus alle zaken worden voorgestelde en er een QenA serie zal zijn.

Ons voorstel is om het weekend van 9 December hetzelfde te organiseren, onze vraag naar jullie toe is de volgende;

Organiseren we een fysieke bijeenkomst en doen we dan een gezamenlijke zoom conferentie bij ons op locatie met iedereen , of zetten we een remote zoom conferentie opt poten waarbij iedereen die wil van thuis uit in kan loggen om deel te nemen aan het gesprek.

Als we het bij ons op locatie doen kunnen we er eventueel nog wel iets anders aankoppelen, zoals bvb de nieuwe madVR voorstellen met de nieuwe motion interpellatie en/of andere zaken die jullie interesse hebben.

Ik heb een poll toegevoegd waarbij jullie de voorkeur kunnen aanduiden.
laat het even weten

papaleo

Zeker vervelend...aangezien het over 3 dagen al zaterdag 2 December is dat is wel héél kort dag  :crazy:
Is het dan niet beter om het bv 1 of 2 weekjes later te doen dan zou ik (als ik over mijzelf mag praten) het wat makkelijker/beter kunnen plannen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

#30
Quote from: papaleo on November 29, 2023, 12:47:49Zeker vervelend...aangezien het over 3 dagen al zaterdag 2 December is dat is wel héél kort dag  :crazy:
Is het dan niet beter om het bv 1 of 2 weekjes later te doen dan zou ik (als ik over mijzelf mag praten) het wat makkelijker/beter kunnen plannen.


Het is later he, 9 December staat er  ;)  ;D

"Ons voorstel is om het weekend van 9 December hetzelfde te organiseren, onze vraag naar jullie toe is de volgende';

papaleo

Quote from: home@the movies on November 29, 2023, 13:17:54Het is later he, 9 December staat er  ;)  ;D

"Ons voorstel is om het weekend van 9 December hetzelfde te organiseren, onze vraag naar jullie toe is de volgende';


Ja natuurlijk  ::) na dat ik op enter gedrukt had en mijn bericht met jouw nieuwe bericht elkaar bijna kruisde stond het erop eens :D

Zaterdag 9 December zou (voor mij) prima zijn.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: papaleo on November 23, 2023, 18:55:31Done :thumbs-up:




Ik heb de software/apk zip-file (56mb) gister op een usb-stick gezet en via de homepage >> Explorer app >> de apk-file "rvolutionvideo-dolbyvision-v1.1.7.apk" geprobeerd te openen maar de Zappiti doet/kan er niets mee...


Ik heb die bewuste file nu n keer niet met mijn ipad maar op mijn windows/laptop binnengehaald en op de usb-stick gezet en nu was het (poepen zonder drukken) wel in een keer gelukt de apk-file werd nu wel door de Zappiti herkend...  :pompom:

Ben nu bezig om mijn films via die app te laten analyseren...ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit zal gaan zien.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: home@the movies on November 29, 2023, 12:44:10Ok, we hebben eindelijk wat duidelijkheid over bovenstaande.

De bedoeling was dat de mensen van Revolution dit weekend aanwezig zouden zijn op de opendeurdagen van de distributeur in Wallonië. Zij zouden dan daarna doorreizen naar Vlaanderen om in hetzelfde weekend bij ons ook een presentatie te geven van het hele verhaal.

Uiteindelijk lukt het hen niet on bij beide fysiek aanwezig te zijn, de distributeur gaat een zoom conferentie houden tijdens zijn opendeurdag dagen waarbij dus alle zaken worden voorgestelde en er een QenA serie zal zijn.

Ons voorstel is om het weekend van 9 December hetzelfde te organiseren, onze vraag naar jullie toe is de volgende;

Organiseren we een fysieke bijeenkomst en doen we dan een gezamenlijke zoom conferentie bij ons op locatie met iedereen , of zetten we een remote zoom conferentie opt poten waarbij iedereen die wil van thuis uit in kan loggen om deel te nemen aan het gesprek.

Als we het bij ons op locatie doen kunnen we er eventueel nog wel iets anders aankoppelen, zoals bvb de nieuwe madVR voorstellen met de nieuwe motion interpellatie en/of andere zaken die jullie interesse hebben.

Ik heb een poll toegevoegd waarbij jullie de voorkeur kunnen aanduiden.
laat het even weten

Ik zou graag via Teams/Zoom willen aansluiten op de 9e!

jaco

Kan die bibliotheek met meerder NAS units overweg ?
Ik heb iets van 8-10 verschillende shares op 5 NAS servers.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

home@the movies

Quote from: jaco on November 29, 2023, 19:15:16Kan die bibliotheek met meerder NAS units overweg ?
Ik heb iets van 8-10 verschillende shares op 5 NAS servers.

Dat moet kunnen, ik heb ook lang twee verschillende systemen gehad.

papaleo

Ik heb meerdere Nassen en opslagcapaciteiten in mijn setup en je kan ze allemaal apart toevoegen...net zoals met de Zappiti voorheen kon.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Gisteren een aantal opslag-capaciteiten met de nieuwe app toegevoegd, in totaal 983 films zijn geïdentificeerd en maar 1 film die ik handmatig moest toevoegen het proces duurde zo'n 3 kwartier.
Met de paar series die ik heb daar kan/doet R.video niets mee hij kan deze niet identificeren terwijl de Zappiti dit wel (kon) kan.
De layout lijkt veel op die van de Zappiti ook hier zie je in de voorvertoning bewegende/animatie-achtergrond van de desbetreffende film.

Je kan jammer genoeg, met de R.video app niet zoals met de Zappiti app, de film niet meer in zijn geheel bewerken naar gelief... je kan hier alleen de algemene informatie aanpassen maar niet meer de 'Technische informatie'

Ook onthoud de R.video app niet je voorkeur instelling (onder het kopje 'Filters') zoals bv wanneer ik er voor kies om mijn filmreeks op jaartal/releasedatum te laten zien doet hij dit keurig maar wanneer ik opnieuw de speler opstart dan gaat deze terug naar 'van A tot Z'...dit vind ik onhandig.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Er zijn wel wat verschillen tussen de film-presentatie van hie de Zappiti dit weergeeft en hoe R.video dit laat zien.
Kwa extra informatie laat R.video meer zien dan dat de Zappiti laat zien.

De eerste foto is van hoe Zappiti dit (liet) ::)  laat zien.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

Hi Iedereen,

Vanwege de zeer geringe belangstelling voor deze infosessie kunnen we niet anders dan dit event te cancelen, het is jammer maar ik denk dat iedereen begrijpt dat we voor 2 personen dit hele gebeuren niet op touw kunnen gaan zetten.
Ik blijf het wel vreemd vinden, er worden heel vaak opmerkingen gemaakt over allerhande merken dat de fabrikant niet echt oor heeft voor de vragen/opmerkingen van de klanten. We geven nu de kans om rechtsreeks met de maker, van een toch populair product, in dialoog te gaan en vragen of suggesties kenbaar te maken, maar de belangstelling is dus kwasi onbestaande.
Persoonlijk vindt ik een gemiste kans om er als gebruiker mee te kunnen voor zorgen dat een product kan worden verbeterd en aangepast aan de wensen van diegenen die het dagdagelijks gebruiken.

Volgende keer beter zullen we dan maar zeggen zeker.

Teejoo

Quote from: home@the movies on December  7, 2023, 10:59:25Hi Iedereen,

Vanwege de zeer geringe belangstelling voor deze infosessie kunnen we niet anders dan dit event te cancelen, het is jammer maar ik denk dat iedereen begrijpt dat we voor 2 personen dit hele gebeuren niet op touw kunnen gaan zetten.
Ik blijf het wel vreemd vinden, er worden heel vaak opmerkingen gemaakt over allerhande merken dat de fabrikant niet echt oor heeft voor de vragen/opmerkingen van de klanten. We geven nu de kans om rechtsreeks met de maker, van een toch populair product, in dialoog te gaan en vragen of suggesties kenbaar te maken, maar de belangstelling is dus kwasi onbestaande.
Persoonlijk vindt ik een gemiste kans om er als gebruiker mee te kunnen voor zorgen dat een product kan worden verbeterd en aangepast aan de wensen van diegenen die het dagdagelijks gebruiken.

Volgende keer beter zullen we dan maar zeggen zeker.
Jammer. Ik had zoals gezegd graag online willen meedoen en graag input gegeven mbt de app.

ccpl

Quote from: home@the movies on December  7, 2023, 10:59:25Hi Iedereen,

Vanwege de zeer geringe belangstelling voor deze infosessie kunnen we niet anders dan dit event te cancelen, het is jammer maar ik denk dat iedereen begrijpt dat we voor 2 personen dit hele gebeuren niet op touw kunnen gaan zetten.
Ik blijf het wel vreemd vinden, er worden heel vaak opmerkingen gemaakt over allerhande merken dat de fabrikant niet echt oor heeft voor de vragen/opmerkingen van de klanten. We geven nu de kans om rechtsreeks met de maker, van een toch populair product, in dialoog te gaan en vragen of suggesties kenbaar te maken, maar de belangstelling is dus kwasi onbestaande.
Persoonlijk vindt ik een gemiste kans om er als gebruiker mee te kunnen voor zorgen dat een product kan worden verbeterd en aangepast aan de wensen van diegenen die het dagdagelijks gebruiken.

Volgende keer beter zullen we dan maar zeggen zeker.

Idd jammer, maar ik zelf bvb zou niet zijn aangesloten wegens het feit dat ik niet zeker ben dat ik vragen 'up to level' kon stellen... zat eerder met 'idot proof' vragen als 'wat is het verschil' en 'hoe is dit beter'... maar als ik dan 21/9 vragen zag stellen had ik iets van 'zo ver rijd ik niet' ;-)
....sowwy....

home@the movies

Quote from: Teejoo on November 11, 2023, 20:44:53Ik zou graag het volgende willen weten:
- wanneer komt de 21:9 videowall
- kunnen ze naast de synology docker deze keer ook meteen een docker voor Unraid maken? Dat is namelijk grotendeels gelijk.
- zijn er plannen om de app ook naar het Apple TV platform te porteren?

Quote from: Teejoo on November 23, 2023, 15:22:39Via de site!

Ik kreeg inmiddels wel een bericht dat de windows app pas eind december komt en er op dit moment geen plannen zijn voor een 21:9 videowall. Dit laatste is wel balen!

Teejoo, de 2:35 interface is toch beschikbaar?


Teejoo

Quote from: home@the movies on December  7, 2023, 18:31:27Teejoo, de 2:35 interface is toch beschikbaar?


Is dit niet het menu van de zappiti zelf? Ik zie bij mij gewoon een 16:9 beeld van de R-Video video wall zonder de extra kolommen. Ik zal zometeen nog eens checken als we film gaan kijken.

Ik had het gevraagd en ze gaven aan dat er geen plannen zouden zijn.

home@the movies

Quote from: Teejoo on December  7, 2023, 20:20:23Is dit niet het menu van de zappiti zelf? Ik zie bij mij gewoon een 16:9 beeld van de R-Video video wall zonder de extra kolommen. Ik zal zometeen nog eens checken als we film gaan kijken.

Ik had het gevraagd en ze gaven aan dat er geen plannen zouden zijn.

Ik begrijp je vraag niet helemaal denk ik, welke extra kolommen bedoel je?

Teejoo

Quote from: home@the movies on December  7, 2023, 20:38:44Ik begrijp je vraag niet helemaal denk ik, welke extra kolommen bedoel je?

Ik bedoel dit: Boven zappiti video, onder R_video.

Ik ging er dus vanuit dat de Rvideo ook een native 21:9 had omdat Zappiti die ook al had. Daarin waren ze uniek en voor mij de primaire reden om voor Zappiti te gaan.

Je ziet gewoon meer per pagina. Wat overigens ook niet meer werkt in de nieuwe app (page down)

papaleo

Quote from: home@the movies on December  7, 2023, 18:31:27Teejoo, de 2:35 interface is toch beschikbaar?



Dit is inderdaad het menu van Zappiti welke onder het kopje 'uiterlijk' te vinden is... jammer genoeg doet Rvideo hier niets mee en blijft de bibliotheek in 16:9.

Wat ik ook vervelend vind met Rvideo is dat wanneer je een bepaalde instelling gekozen heb in je videowall deze niet vastgehouden blijft staan als je de speler weer opstart..., als je bv gekozen heb voor 'Recent toegevoegd' laat die netjes op volgorde de recent toegevoegde films zien maar wanneer je opnieuw de speler opstart dan verliest die die bewuste keuze/instelling en gaat die terug naar 'van A tot Z'

Je kan de de tech.inhoud van de films ook niet veranderen onder het kopje 'Bewerken' zoals bij de Zappiti je kunt alleen de algemene informatie van de film aanpassen/veranderen daardoor staat er soms te veel onnodige informatie bij de filmhoezen...die je dan niet zelf kan aanpassen/verwijderen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Er is idd nog genoeg te verbeteren. De beloofde snelheidsverbetering is er gewoon niet. Ja, pas als je al een keer  alles 'geladen' hebt.

Zo mis ik ook bijvoorbeeld ook de page up en downfunctie bij de videowall, waarmee je telkens een volledige pagina scrolled. Zappiti video deed dan eigenlijk ook al de volgende pagina laden.

Maar de 21:9 wall staat voor mij toch wel op 1, na de windows app.

Teejoo

Hoe kan ik trouwens de screensaver uitschakelen. Ik heb dat dal gedaan in het menu van de Zappiti, maar de app heeft ook een eigen screensaver.