Streamer/DAC advies gevraagd.

Started by Mario D, October 30, 2022, 08:26:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mario D

Quote from: chansig on October 30, 2022, 17:24:01
Tenzij die een digitale in heeft.

Ik heb niet het hele topic gelezen dus mogelijk dat ik wat stupid overkom.

Gr. Hans

Neen hoor Hans, vind het vooral fijn dat er mee word gedacht.  ;D
De versterker is trouwens een Classe CAP-2100, deze heeft geen DAC aan boord.

chansig

Het is een beetje wat je wilt uitgeven. Er zijn echt wel goedkope oplossingen. Maar je kan ook een BR speler kopen die je simpel kan aansluiten op de Classe.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

De Sony X800 heeft een coaxiale digitale uitgang, dan moet de Streamer / DAC een coaxiale digitale ingang hebben.
Zag dat de Sony X800 een HDMI audio uit heeft, nu weet ik niet of de Bluesound Node een HDMI in heeft.
De Atoll ST120 heeft een coaxiale digitale ingang.

Spijkie

Quote from: Mario D on October 30, 2022, 17:25:33
Ja idd Apple Music.

Dan zou ik kijken wie / welke streamer hier het beste mee overweg kan. Een hele goede kanshebber zou ik dan een Mac mini vinden als streamer met een heel goede dac er tussen. Zo heb je geen AirPlay nodig en werkt echt heel behoorlijk.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Mario D

Quote from: Spijkie on October 30, 2022, 18:54:51
Dan zou ik kijken wie / welke streamer hier het beste mee overweg kan. Een hele goede kanshebber zou ik dan een Mac mini vinden als streamer met een heel goede dac er tussen. Zo heb je geen AirPlay nodig en werkt echt heel behoorlijk.

Gr Spijkie

Een Mac mini is ook mooi maar wat ik lees is dat er pas vanaf de 2020 versie de mogelijkheid is om deze als AirPlay bron te gebruiken. ??

Dan moet ik ook een losse DAC hebben natuurlijk, dat heeft dan weer het voordeel als ik enkel de DAC nodig heb de streamer uit kan blijven. (Alhoewel een all in one mooier staat in het meubel vind ik.)
Stroomverbruik is ook zo een puntje tegenwoordig dus alles wat minder kan verbruiken is goed meegenomen.
Mijn versterker bv verbruikt 13w als hij in stand-by staat.  :-X

WickedGame

#30
https://volumio.com/en/product/volumio-primo2/

Zou mijn kandidaat zijn.  Of op zoek naar een 2e hands Lumin D2


Mario D

Quote from: WickedGame on October 31, 2022, 16:46:24
https://volumio.com/en/product/volumio-primo2/

Zou mijn kandidaat zijn.  Of op zoek naar een 2e hands Lumin D2

Ook mooi spul hoor, die lumin lijkt me erg fraai maar wat boven budget denk ik.

Wat ik nu gevonden heb is de Marantz ND8006, ook streaming/DAC + cd speler in 1.   :blush:
Volgens reviews toch wel heel goed.

Spijkie

Quote from: Mario D on October 31, 2022, 16:42:59
Een Mac mini is ook mooi maar wat ik lees is dat er pas vanaf de 2020 versie de mogelijkheid is om deze als AirPlay bron te gebruiken. ??

Dan moet ik ook een losse DAC hebben natuurlijk, dat heeft dan weer het voordeel als ik enkel de DAC nodig heb de streamer uit kan blijven. (Alhoewel een all in one mooier staat in het meubel vind ik.)
Stroomverbruik is ook zo een puntje tegenwoordig dus alles wat minder kan verbruiken is goed meegenomen.
Mijn versterker bv verbruikt 13w als hij in stand-by staat.  :-X

Nee dat is het mooie dus aan een Mac mini. Aansluiten op internet, het liefst bedraad maar zou ook WiFi kunnen. vervolgens met usb uit of mini Jack optical uit je dac in. Ik had een Mac mini uit 2010 die dat had gekund. Hiermee voorkom je de omzetting van AirPlay en ik denk dat je grootste winst daar weleens kan zitten.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.