SkyShowtime

Started by Tinus_, October 25, 2022, 11:02:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tinus_

SkyShowtime is vandaag van start gegaan.
Naar wat ik lees is nog niet alle content toegevoegd maar daar zijn ze nog mee bezig.
Ook is er nog geen HD-audio en 4K ondersteuning.

Wel, tot en met 6 December, krijg je 50% lifetime korting als je een account aanmaakt.

https://www.skyshowtime.com/nl
Rebuilding my HT

Fox

#1
Intersant, dank.

Echter wel jammer dat er geen 4K content van het begin beschikbaar is   :(
Krijg daardoor een beetje het vermoeden dat je daar straks extra voor moet betalen   :unsure:

Wij kunnen wachten tot 6 december en eerst de ervaringen afwachten.
Sowieso zie ik nog geen app op onze Android Tv en bij zoeken in de Play Store komt die ook nog niet naar voren ?

Overigens hoor deze niet in een andere topic...

J.A.F._Doorhof

Mis discovery ?
Wil die toch wel verder kijken en die zou daar als het goed is heen gaan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mradem

Quote from: Fox on October 25, 2022, 13:40:14
Intersant, dank.

Echter wel jammer dat er geen 4K content van het begin beschikbaar is   :(
Krijg daardoor een beetje het vermoeden dat je daar straks extra voor moet betalen   :unsure:

Wij kunnen wachten tot 6 december en eerst de ervaringen afwachten.
Sowieso zie ik nog geen app op onze Android Tv en bij zoeken in de Play Store komt die ook nog niet naar voren ?

Overigens hoor deze niet in een andere topic...
SkyShowtime heet de app

Spijkie

Is voor Samsung tv's nog niet beschikbaar.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Fox

#5
Ik heb een Sony met Android-Tv en die is inmiddels beschikbaar zie ik.

En je kan ook een "Gratis" proef abonnement van 1 week nemen, om uit te proberen!

4K lijkt me een kwestie van geduld!

SkyShowtime in het kort:
Kost 6,99 euro per maand, tijdelijk 50 procent korting
Lanceringsactie geldt tot 6 december
Streamen in full-hd (later ook in 4K)
Downloaden van titels is mogelijk
Op drie apparaten tegelijk streamen
Meerdere gebruikersprofielen mogelijk

Oude lijst gevonden
Showtime List of 4k Dolby Vision HDR Movies & Shows
https://hd-report.com/showtime-list-...-movies-shows/


Als herinnering, bij HBO was dat in het begin ook weinig 4k en er stond zelfs 1080i25 content op al bv GOT.
Nu is dat 4K DV + DA.

Disney+ heeft inmiddels zelfs de oude films van Disney Channel uit '60 en '70 met een die aantal in 4K + DV zijn.

J.A.F._Doorhof

Zitten nu halo en strange new worlds te kijken
Wel jammer dat alles 2.0 is
Heb geen zin om op de 4k versies te wachten ;)

Blijf het heel apart van discovery vinden
Was toen eerst sprake van een lancering op Netflix dat ging niet door en dan zou het op Paramount worden. Nu is dat er... En geen discovery in Europa.

Erg kwalijk
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Fox

#7
Voor ons geen probleem want wij hebben geen last van FOMO  :tongue2:

En door de kijkachterstand (mede ook door opnieuw kijken) lopen we nog vele films en series achter  :yinyang:

Zijn zelfs even met bepaalde series op Disney+ gestopt omdat er een fout in de app mbt het geluid zit.

skyfox

Frank, bedoel je dat Star Trek Discovery nog niet beschikbaar is? Dat zou jammer zijn, is voor mij vooralsnog de enige reden om even lid te worden...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

J.A.F._Doorhof

Strange new worlds en halo vind ik beide ook zeer de moeite waard.
Maar discovery was wel een van de hoofdredenen.

Aan de andere kant. Voor 3.70 per maand loop je weinig risico. Is altijd wel iets leuks op te zien ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Irriteer me wel behoorlijk aan de subs
Vanavond scream gekeken en NL subs staan boven in het beeld en (onze voorkeur) Engels is zo groot en helemaal in een zwart blok dat het de hele onderkant van het scherm weghaalt.
En ze staan soms zo op de rand dat je je afvraagt of de centreer knop niet werkt. Dan weer links dan weer rechts. Dan de bovenste helft rechts en de onderste links. Wat een bende

En waarom geen DD 5.1?
Je maakt me niet wijs dat dit met het land te maken hebt. Dat is gewoon zoals de film erop staat. Dus dat baart me wel zorgen als films als scream ook alleen maar een echt zwaar gecomprimeerde soundtrack heeft (alle dynamiek is eruit)

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

eduard

Al enig idee wanneer showtime met minimaal dd/dts gaat komen. Zit nog in de twijfel om een abo te nemen.

skyfox

Ben ook wel benieuwd of er bekend is of/wanneer StarTrek Discovery komt. Is toch wel een beetje een voorwaarde voor me.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Fox

DTS zal er wsl nooit komen, want dat is voor streaming een dood formaat  ;)

DD is aanwezig, maar alleen in 2.0. De vraag is dus wanneer eindelijk 5.1 komt?
Iemand een update...

Quote from: eduard on November 23, 2022, 22:52:30
Al enig idee wanneer showtime met minimaal dd/dts gaat komen. Zit nog in de twijfel om een abo te nemen.

jasjenl

Wat gek, want op hun website staat dat hun content "in HD en met Dolby 5.1-surroundsound" zou moeten zijn.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

eduard

Heb sinds vandaag een abo afgesloten en inderdaad dd en zoals genoemd helaas 2.0. Kon op mijn tv helaas niet tevoorschijn toveren welke resolutie er binnen komt. Ik wacht het nog wel even af.
Maar als het bij 2.0 blijft dan vertrek ik weer snel.

This Game

2.0 is nog niet ergste, de android tv heeft ook last dat het geluid voor loopt op het beeld (TCL 635).

Content is ook nog niet veel soeps, alleen voor de kinderen is het net wat beter dan HBO met NL gesproken spul.
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

J.A.F._Doorhof

Ik blijf gewoon zitten, voor de halve prijs levenslang zit je goed als het wel hetzelfde aanbod krijgt als de usa versie.

Netflix was eerst ook een ramp.
Als je later instapt betaal je toch het dubbele
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pameijer

Quote from: J.A.F._Doorhof on December  2, 2022, 08:29:19
Ik blijf gewoon zitten, voor de halve prijs levenslang zit je goed als het wel hetzelfde aanbod krijgt als de usa versie.

Netflix was eerst ook een ramp.
Als je later instapt betaal je toch het dubbele
Precies mijn idee. Voor die 3,50 euro per maand lig ik er niet wakker van. Gisteren iig een filmpje gekeken die we nog niet hebben kunnen kijken vanwege gebrek aan NL-gesproken: Sonic the Hedgehog 2 , was me alweer de maandprijs waard  :clapping:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

skyfox

Heb uiteindelijk maar besloten geen lid te worden. Krijg al zoveel abonnementen. En het aanbod sluit (nog) niet voldoende aan bij m'n wensen. Netflix, Prime en Disney is genoeg. Ga m'n HBO abbo ook stoppen, ondanks halve prijs levenslang. Teveel te kijken, te weinig tijd, dus ik wil er wat kritischer in worden.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Staaled

#20
Er wordt gewerkt aan 5.1 is mij verteld.
Ik vind dat wel een gek mankement. Hoe moeilijk is het nou om vanaf het begin een 5.1 track toe te voegen ?

HBO en Atmos is trouwens ook nog steeds niet opgelost voor de Chromecast Ultra.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

J.A.F._Doorhof

#21
Nadeel van nu opzeggen is dat als je het over een jaar toch weer neemt je een flinke korting mis loopt.
Netflix zou ik niet op gokken op dit moment, die zullen het enorm moeilijk gaan krijgen.

HBO, Disney, Paramount etc halen allemaal hun catalogus weg bij Netflix, en als Netflix minder abonnees krijgt in de toekomst zal het eigen materiaal ook flink terug gaan lopen, daarnaast HAAT ik Netflix met een PASSIE om het annuleren van perfecte series zelfs op cliffhangers.

We wilde dolgraag warrior nun kijken bv maar doen het niet omdat het nu gecanceld is en schijnbaar met een flink aantal flinke clifhangers, dus daar gaan we niet meer aan beginnen. Dit zet enorm veel kwaad bloed bij fans van die shows.

Als ik een voorspelling mag geven vrees ik dat Netflix het niet meer gaat reden tegen het geweld van de studio's.
Ook qua prijs, Netflix kost meer dan Disney, HBO, AppleTV, Paramount bij elkaar opgeteld met de aanbiedingsprijzen.
En dan heb je alle grote films en series zoals Star Trek, Star Wars, Marvel etc.

Dat waren allemaal redenen om Netflix te nemen, maar dat loopt dus flink leeg.
Als je dan later weer die 3 moet nemen tegen de volle prijs dan heb je misschien 2 jaar bespaard maar dat ben je dan in een jaar weer kwijt, waarna het wel door blijft lopen.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

theshadow

Toch vind ik het een slechte ontwikkeling. Ik heb liever 1 streaming dienst met een breed aanbod - denk bijv aan Spotify. Wat we nu krijgen is dat de verschillende producenten hun eigen dienst opzetten. De markt leent zich daar nu helaas voor - we sluiten massaal een abonnement af en laten ons verleiden door een lage abonnementsprijs. Als je alles bij elkaar optelt dan betalen we met z'n allen de hoofdprijs. Voor mij is het naast Netfilx, Disney, Prime en HBO ook viaplay. Ik ben bang dat deze ontwikkeling nog in de opstartfase zit en dat het gaande weg meer en meer wordt.

J.A.F._Doorhof

Ik zou al blij zijn met een echt goede app die gewoon alles combineert zonder dat je merkt dat het van verschillende diensten komt. Je zoekt je nu soms rot ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

williams

QuoteIk zou al blij zijn met een echt goede app die gewoon alles combineert zonder dat je merkt dat het van verschillende diensten komt. Je zoekt je nu soms rot ;)


Die zijn der al vraag me alleen even niet hoe die ook al weer heet .😀
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.