Problemen Oppo UDP 205 met UHD

Started by Harry1960, October 19, 2022, 17:20:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry1960

Hallo allemaal,

ik ondervind sinds enige tijd problemen met het afspelen van nieuwe Ultra HD disks met mijn OPPO UDP 205. De speler herkent de disk niet een geeft unknown disk aan.
De nieuwe Blu-ray disks spelen wel gewoon in de OPPO. Ik heb gezocht naar een nieuwe firmware update maar de laatst uitgebracht versie van 2019 heb ik al op de speler staan.

Ik meende dat OOPO had beloofd dat de ondersteuning voor de spelers zou blijven maar dat lijkt er helaas niet op.

Is er misschien iemand die dit probleem kent en weet hoe dit opgelost kan worden?

Ik hoor het graag!!



denoontje

Wat voor probleem is het? Kan ook hardware zijn (laser).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Harry1960

als het aan de laser zou liggen dan neem ik aan dat de blu-ray disks ook niet goed afgespeeld worden? Dit is wel het geval.

Teejoo

#3
Quote from: Harry1960 on October 20, 2022, 09:22:02
als het aan de laser zou liggen dan neem ik aan dat de blu-ray disks ook niet goed afgespeeld worden? Dit is wel het geval.
Nee, dat kan wel omdat een UHD disc fysiek anders is als blu-ray. Net als je voorheen ook wel eens had dat dvd's wel gelezen werden, maar blu-rays niet.

Ik denk dat het de laser is.

papaleo

Quote from: Harry1960 on October 19, 2022, 17:20:08
Hallo allemaal,

ik ondervind sinds enige tijd problemen met het afspelen van nieuwe Ultra HD disks met mijn OPPO UDP 205. De speler herkent de disk niet een geeft unknown disk aan.
De nieuwe Blu-ray disks spelen wel gewoon in de OPPO. Ik heb gezocht naar een nieuwe firmware update maar de laatst uitgebracht versie van 2019 heb ik al op de speler staan.

Ik meende dat OOPO had beloofd dat de ondersteuning voor de spelers zou blijven maar dat lijkt er helaas niet op.

Is er misschien iemand die dit probleem kent en weet hoe dit opgelost kan worden?

Ik hoor het graag!!

Om welke disc's (specifiek) gaat het wellicht kan ik het dan voor je uittesten hier op mijn 205 en mits ik de disc in mijn collectie heb natuurlijk.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

@ de ts:  Zo te lezen is het gewoon de laser die gereinigd moet worden.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

TopGun2010

Quote from: vik on October 20, 2022, 13:48:05
@ de ts:  Zo te lezen is het gewoon de laser die gereinigd moet worden.
Daar zat ik ook aan te denken
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Fox

Ik ook...

Quote from: vik on October 20, 2022, 13:48:05
@ de ts:  Zo te lezen is het gewoon de laser die gereinigd moet worden.