Nieuwe Apple TV4K 2022

Started by Teejoo, October 19, 2022, 10:01:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

https://www.apple.com/nl/newsroom/2022/10/apple-introduces-the-powerful-next-generation-apple-tv-4k/

En nog steeds geen bitstream uit... :-X  Wat een knuppels zijn het toch.

JoWa

Ik ben een beetje een noob op multichannel audio gebied.
Wat ga je missen met geen bitstream?
Welke bronnen hebben dit naast een blu-ray speler?

Ik zit nl te kijken naar een ATV als vervanger van de receiver welk ik bij KPN erbij heb gekregen.

Ik speel zelf met een Focal Dimension soundbar naast m'n stereo setup.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Teejoo

#2
Quote from: JoWa on October 19, 2022, 10:36:39
Ik ben een beetje een noob op multichannel audio gebied.
Wat ga je missen met geen bitstream?
Welke bronnen hebben dit naast een blu-ray speler?

Ik zit nl te kijken naar een ATV als vervanger van de receiver welk ik bij KPN erbij heb gekregen.

Ik speel zelf met een Focal Dimension soundbar naast m'n stereo setup.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
De ATV is naar mijn mening op dit moment het beste apparaat om netflix en consorten mee te streamen. Daar mis je ook niets omdat die geen lossles Dolby atmos aanbieden.

Wil je echter via infuse of zo geripte films afspelen die wel over een lossless atmos of DTSx audiotrack beschikken kan dit niet worden uitgegeven omdat dit alleen maar als bitstream kan, en dus niet via PCM 7.1 wat de ATV doet.

Aanvulling: ik zie hoe jij het gaat inzetten met een soundbar, dan is het geen enkel issue en niet hoorbaar.

HarrieA

Het is even zoeken wat de verschillen zijn, behalve de snellere CPU.

Weet je zeker dat op deze passthrough nog steeds niet werkt? Ik denk overigens wel dat je gelijk hebt.

TopGun2010

Zie ook niet veel verschil, weer geen optisch out? Nu een wifi en een wifi+ethernet versie. Laatste kost 189
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Kjelt

Goedkoper geworden zo te zien.
Misschien meer geheugen ?
Anders inderdaad een upgrade naar de meest ruim op voorraad zijnde SOC van Apple.
Zo schuift het door maar veel schiet je er niet mee op.

Spijkie

Wat ik niet snap, je hebt deze Apple TV en je hebt Apple Music wat je promoot. Hoe speel ik nou Apple Music af ? Ik ga er vanuit dat je de Apple TV met HDMI aan je tv aan sluit, je hebt niet nog een uitgang om aan je versterker aan te sluiten of zie ik iets niet ?

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

JoWa

Quote from: Teejoo on October 19, 2022, 11:24:50
De ATV is naar mijn mening op dit moment het beste apparaat om netflix en consorten mee te streamen. Daar mis je ook niets omdat die geen lossles Dolby atmos aanbieden.

Wil je echter via infuse of zo geripte films afspelen die wel over een lossless atmos of DTSx audiotrack beschikken kan dit niet worden uitgegeven omdat dit alleen maar als bitstream kan, en dus niet via PCM 7.1 wat de ATV doet.

Aanvulling: ik zie hoe jij het gaat inzetten met een soundbar, dan is het geen enkel issue en niet hoorbaar.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Ik heb een ATV 2022 besteld, eens kijken wat deze gaat brengen. 
Voor het geld krijg je best wel goede hw.

Hij gaat via HDMI op de Akurate DSM/HDMI 2.0.
Werkt ook prima met m'n NUC welk ik gebruik voor het streamen van muziek vanuit LMS.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

mradem

Quote from: Spijkie on October 20, 2022, 16:15:30
Wat ik niet snap, je hebt deze Apple TV en je hebt Apple Music wat je promoot. Hoe speel ik nou Apple Music af ? Ik ga er vanuit dat je de Apple TV met HDMI aan je tv aan sluit, je hebt niet nog een uitgang om aan je versterker aan te sluiten of zie ik iets niet ?

Gr Spijkie
Ik gebruik AirPlay vanaf de Apple TV naar de source

WillyP

De verbetering van de snelheid is natuurlijk welkom, maar verandert er verder nog iets op het gebied van beeld- en geluidskwaliteit? Mijn huidige ATV is via HDMI aangesloten op mijn AV versterker en bevalt me verder prima.

Games zijn voor mij niet van belang.

WillyP

mradem

Zover ik weet is HDR10+ support nieuw

WillyP

Dank voor je reactie. Mijn TV ondersteunt dat niet, dus dat is voor mij niet van belang.