Buizen voorversterker uit Italy ...

Started by KayaRahnee, October 17, 2022, 00:24:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mmuetst

#25
Quote from: KayaRahnee on October 20, 2022, 12:12:43
Het probleem dat ik het hoog als irritant/scherp/agressief vind klinken ligt hier zeker niet aan de akoestiek, ik zeg niet dat die uitmuntend is maar toch wel erg goed in orde. MIJN OREN zijn de boosdoener.
Lastig probleem @KayaRahnee, maar ik las in een ander topic dat je inmiddels een gelukkige bezitter bent van een set Magnepan.7 luidsprekers. Als ik me niet vergis zit op de achterkant een optie om een weerstand tussen de aansturing van de tweeter te kunnen plaatsen

Het is de onderste brug die je kunt vervangen voor een weerstand.
Dit staat misschien los voor de wens voor een versterker met buizen, het kan misschien wel een oplossing zijn voor je hoog probleem zonder dat je hoeft te storten in een DSP avontuur. Dit kan de keuze voor een versterker zonder toonregeling dichterbij brengen en er voor zorgen dat je meer keuze hebt.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

KayaRahnee

Quote from: mmuetst on October 20, 2022, 21:13:31
Lastig probleem @KayaRahnee, maar ik las in een ander topic dat je inmiddels een gelukkige bezitter bent van een set Magnepan.7 luidsprekers. Als ik me niet vergis zit op de achterkant een optie om een weerstand tussen de aansturing van de tweeter te kunnen plaatsen
Het is de onderste brug die je kunt vervangen voor een weerstand.
Dit staat misschien los voor de wens voor een versterker met buizen, het kan misschien wel een oplossing zijn voor je hoog probleem zonder dat je hoeft te storten in een DSP avontuur. Dit kan de keuze voor een versterker zonder toonregeling dichterbij brengen en er voor zorgen dat je meer keuze hebt.

Over zekeringen vervangen bij de maggies heb ik al vrij veel informatie gelezen.

In mijn oud topic " Op zoek naar gewenste klank"vermeld ik idd aankoop Magnepan speakers.

Daar maak ik ook mijn tevredenheid bekend betreffende de Aiyima + voeding + Nobsound combinatie. (treble bijna op laagste niveau).
Probleem daar was het gebrek aan input aansluitingen op de nobsound/Douk.
Maar dat euvel heb ik opgelost door aankoop Nedis switch.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

mmuetst

#27
Quote from: KayaRahnee on October 20, 2022, 23:27:43
Over zekeringen vervangen bij de maggies heb ik al vrij veel informatie gelezen.

In mijn oud topic " Op zoek naar gewenste klank"vermeld ik idd aankoop Magnepan speakers.

Daar maak ik ook mijn tevredenheid bekend betreffende de Aiyima + voeding + Nobsound combinatie. (treble bijna op laagste niveau).
Probleem daar was het gebrek aan input aansluitingen op de nobsound/Douk.
Maar dat euvel heb ik opgelost door aankoop Nedis switch.
Het gaat niet over de zekering maar een weerstand die je kunt plaatsen waardoor het hoog van de Magnepans minder vel wordt.
Die weestand wordt geplaatst waar nu de draadbrug zit met de aanduiding "tweeter attenuator".
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Mediator

Slim advies Mmuetst. Topic starter had hier niets geplaatst over zijn set. Eigenlijk kun je zijn vraag niet beantwoorden zonder te weten wat zijn set is. Wellicht verklaard dat al het één en ander als we dat zouden weten.

pollie

De Gabri's amp ken ik. Een degelijk gebouwde Italiaanse versterker. Geluid is vrij warm te noemen. Het geluid is vrij rond, luchtig, open en muzikaal. Stereobeeld vond ik minder dan mijn huidige gemodificeerde voorversterker die weer wat neutraler van klank is.
Speakers:Usher mini dancer 2 dmd/ VV: EV: / Bron: marantz cd17 mk2/ Bekabeling: interlink Argento , qed revolution signaturen netfilter: Gigawatt PF2- EVO powercords : Gigawatt powersynch ultra/ cassiopeia x1

FS249

Quote from: KayaRahnee on October 20, 2022, 12:12:43
Het probleem dat ik het hoog als irritant/scherp/agressief vind klinken ligt hier zeker niet aan de akoestiek, ik zeg niet dat die uitmuntend is maar toch wel erg goed in orde. MIJN OREN zijn de boosdoener.

Zou je het dan niet beter in andere speakers kunnen zoeken? Of is daar al naar gekeken door jou?
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.