Liefhebbers van cassettebandjes en Walkmans hier?

Started by Chris Cables, October 15, 2022, 17:01:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Chris Cables

Quote from: Tien on November 10, 2022, 14:01:08
bewaar de walkmans nog meer even ;-)

https://nos.nl/video/2451837-de-comeback-van-het-cassettebandje-veel-gevestigde-namen-kiezen-ervoor
Geweldig om naar te kijken! goede vondst.  :smile:

Wat hij ook aan het opnemen was, het zag eruit alsof hij het erg 'hot' aan het opnemen was, te oordelen naar al die rode segmenten die op de meters verlichtten!
:omg:

minplus

Waarbij een goed opgenomen cassette op een degelijk deck fantastisch klinkt.
In de tijd dat ik veel opnam op cassette hing het van de cassette af of ik in het rood ging voor een optimale opname.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Ohm Ivo

Walkmans heb ik nooit gehad. Wel heb ik met veel plezier cassettes opgenomen in de jaren 1985-2006. Mijn eerste cassettedeck was een Marantz sd-63 met dbx. De electronica van dat deck was uitstekend, ik kon keihard opnemen waardoor de opnamen zeer ruisarm waren, zelfs met alleen dolby-b. Maar het loopwerk was (weliswaar sterk) matig door de single-capstan aandrijving.

Daarna kwam een prachtige, in zwart pianolak uitgevoerde Pioneer ct-91a. Geen dbx, maar wel haarzuiver en strak. Zelfs mondharmonica klonk totaal vanzelfsprekend. In de bas een milde benadrukking. Warme, volle maar ook gedetailleerde sound.

Toen heb ik nog een Pioneer CTS-820S gehad. Dit deck miste qua uiterlijk en uitstraling compleet de charme en autoriteit van de ct-91a, maar klonk nóg beter. Dankzij dolby-S en een uiterst nauwkeurige inmeetcomputer (auto-BLEX, met stapjes van 0,5db) waren de opnames compleet neutraal. Voor mensen die van een warme analoge sound houden was dit deck ongeschikt, zo neutraal klonk hij. Via speakers was het uiterst moeilijk om verschil te horen tussen cd en opname met dit deck.

Thans kan ik nog steeds genieten van cassettes: ik heb destijds (rond 2006) een aantal tapes gedigitaliseerd (via een Marantz-dr17 en dr-6000 cd-recorder) en op de harde schijf gezet.

Groet van Evert

angelo41

Hier ook nog eentje staan,af en toe vliegt er wel eentje in.nog stuk of 150 cassettes liggen uit de goeie ouwe discotheek tijd.vorig jaar volledig nog laten reviseren.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 Pro met Tapatalk


Rowdy


Tien


minplus

Een Dragon bracht een paar dagen terug minstens 2800€ op (heb het eind van de biedingen niet bekeken).
Er zijn liefhebbers voor het schitterende apparaat. Zou hem ook graag hebben.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Mediator

Toch is het de vraag voor mij in hoeverre zo'n Dragon nog up to date blijft en dan voor dat geld. Een deel is mechanisch en slijt. Hoe lang blijven er nog onderdelen?

Ik vond gister nog de factuur van mijn Aiwa HS-JX2000 walkman (omstreeks 1990-1991). De factuur heb ik dus nog (999 gulden in die tijd). De Walkman is helaas verloren gegaan in een scheiding. Een ex die niets wilde terug geven. Het ding was echt in nieuwstaat opgeborgen. Blijft jammer maar ik zet me erover heen. Life goes on zeggen ze dan.