Marantz hd dac

Started by remco320, October 13, 2022, 22:03:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

remco320

Dag vrienden,
Kleine kinderen, toch grote problemen.. Onze jongste heeft geprobeerd om de Marantz HD dac een paar slokken water te geven uit zijn fles. Hartstikke lief natuurlijk, ware het dat deze nu niet meer verder komt dan stand-by (lampje brand). Het is niet veel water geweest, maar genoeg om iets stuk te maken.
Ik was heel content met het apparaat, zowel als dac, als voor de hoofdtelefoon. Een vervanging zou dus hoogstwaarschijnlijk een zelfde product zijn.
Wat denken jullie, is repareren uberhaupt een optie?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

LarsGkz

Vaak is waterschade te repareren, maar meer de vraag of het economisch haalbaar is. Ik heb zelf ook een Marantz HD-DAC1 deze is een keer gerepareerd omdat de USB B niet meer werkte. Daarvan is toen gewoon de gehele digitale PCB vervangen voor een nieuwe. Dit was wel onder garantie dus geen idee wat de kosten waren. Ik zou zeggen zoek een dealer op die reparaties kan aanbieden bij audioservice (vrijwel elke) en kijk waar het schip strand. Dan zitten er wel altijd sowieso die onderzoekskosten aan vast.

mmuetst

Heb je nog geprobeerd het apparaat van de stroom te halen en met föhn droog te maken? En dan vooral de binnenkant.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Deleted User

Goede tip.... ik heb ooit in mijn jonge jaren een plant water gegeven die op een beeldbuis TV stond. Ik gaf eerder de TV water :D

Kap er af... met een droogdoek het ergste drooggemaakt en daarna langzaam en laagste stand met de föhn erover.... Hij deed het weer voordat mijn ouders thuis waren :clapping:

jahtari

Zodra je m aanzet met water is het defect, dus eerst drogen en dan pas aanzetten.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

mmuetst

Quote from: jahtari on December 17, 2022, 15:13:40
Zodra je m aanzet met water is het defect, dus eerst drogen en dan pas aanzetten.
Hoeft niet altijd het geval te zijn...water geleid, maar maakt geen kortsluiting.
Maar je hebt wel gelijk dat eerst droog maken de beste volgorde is.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

remco320

Haha ja dat was wel fijn geweest om eerst te weten. Laat onverlet dat hij echt afgeschreven is. De voeding is kapot en is te kostbaar om te vervangen. Een nieuwe 2e hands was een optie geweest met dezelfde financiële impact, maar ben uiteindelijk voor een Arcam iRdac2 gegaan. Dat bevalt tot nog toe goed.

mmuetst

Ik zie een lineaire voeding, moet toch wel te doen zijn qua reparatie....is deze al naar het grof vuil?
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Rob_Dingen

SMPS of een lineaire voeding repareren maakt niets uit.

Rob

mmuetst

Quote from: Rob_Dingen on December 19, 2022, 19:00:53
SMPS of een lineaire voeding repareren maakt niets uit.

Rob
Voor een erkende reparateur natuurlijk niet, maar voor iemand die het hobby matig doet en er misschien nog brood in ziet misschien wel. Lineaire voedingen vind ik als hobbyist makkelijker te repareren dan een geschakelde voeding (hoewel ik daar ook mijn hand niet voor omdraai, genoeg monitoren gerepareerd vroeger met een geschakelde voeding).
Geniet van Audio, maar betaal met mate.