Marantz SR7013 | Pre-out configuratie

Started by LookItUp, October 11, 2022, 00:50:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LookItUp

Goedenavond,

Voor mijn Marantz SR7013 ben ik op zoek naar een amplifier voor:
- Auro 3D geluid (10.1)
- Zone 2 (4 speakers)

Nu ben ik redelijk nieuw in deze wereld, en zit ik met de volgende vragen:
- Kan ik iedere amplifier achter de pre-out hangen en regelt de amplifier dan enkel de versterking en de 7013 het geluid?
- https://manuals.marantz.com/CD5005/NA/EN/YRWWSYnuhqcgza.php
  Werkt dit voor alle Marantz remotes of is dit enkel voor deze lijn?
- Kan ik de zone 2 speakers en de (extra) Auro-3D speakers beide aansluiten op 1 amplifier? Of is hier meer voor nodig?
- Heeft iemand een advies voor wat achter de SR7013 te hangen?
Marantz SR7013 | Artsound SQ2040 / RE2080 inbouwspeakers | Samsung QE65QN800ATXXH 8K TV

toetertje

Ik denk dat je voor jouw toepassing, beter naar eindversterkers kunt kijken.
Dus zonder volumeregeling. Die doe je gewoon met de 7013.
Zelf heb ik alleen een eindversterker voor de fronts. Ik heb ook slechts 5.2.  :)

LookItUp

Hmmm, en maakt het dan uit wat voor eind-versterker ik er dan achter zet of is Marantz hier dan wel aan te raden?
Ik zag dat Marantz een aansluiting heeft zodat nog steeds alles met 1 afstandbediening bediend kan worden.
Zou dit dan ook werken met een oude versterker? Zo ja, wat is dan het nadeel ten opzichte van een eindversterker?
Marantz SR7013 | Artsound SQ2040 / RE2080 inbouwspeakers | Samsung QE65QN800ATXXH 8K TV

sonsan

Misschien ben je er al uit maar ik gebruik de SR7013 met daarachter een stereoversterker, de PM8003 van Marantz. Maar het kan ook een ander merk zijn zolang deze maar een HTPasstrough heeft. (Ik vind het fijner om alles van één merk te hebben) En omdat ik een 5.1 opstelling heb is een stereoversterker voor mij voldoende. Anders moet je een receiver er achter hangen.

Dan sluit je deze stereoversterker aan op de SR7013 d.m.v. van een RCA kabel op de pre-uitgang. De (stereo)versterker zet je op Power Amp Direct. Daarmee schakel je de voorversterker uit, dit verzorgt immers de SR. Ik heb op de PM de frontspeakers aangesloten, de SR verzorg de rest.

Wil je bij de 7013 meer dan 9.1 dan adviseert de handleiding ook om er een tweede versterker er achter te hangen:

Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50