Lumagen Radiance Pro workshop demo

Started by vik, December 7, 2021, 08:24:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Yeti is inderdaad genoemd schijnt wel wat traag te zijn maar deze twee zijn een must als je klanten hebt die projectoren kopen van €100.000,-

Nu is het wachten op de verbeterde Calman software.

Quote from: Rob_Dingen on January  5, 2022, 13:39:48
Ik gebruik een Jeti 1211 als referentie en een Klein K10-A om te meten.
Het is een gemiste kans om de LUT calibratie niet te gebruiken er is namelijk niet een projector die perfect is en al helemaal niet lineair.
Ik heb de Sony VW5000 en zelfs die knapt enorm op.

Rob
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Quote from: PascalP on January  4, 2022, 23:07:37

Natuurlijk is er veel meer gezegd en gedaan dan wat ik even kort hier kan neerschrijven maar het mag duidelijk zijn dat de focus op het DTM stuk lag, wel kwamen er nog wat vragen uit het publiek mbt de Auto-Aspect modus en ook hier mee gestoeid en dit werkt subliem op het moment dat je bijvoorbeeld het menu van een disc oproept, na 1 seconde of wat schaalt het beeld netjes terug naar 16:9 binnen het 21:9 doek (CIH), je doet je ding, start de film en hoppa hij switcht weer terug naar 21:9 na een seconde of wat.
Dit is gewoon prima en niet 'instant', wat ook niet hoeft voor mij, tijdens een film met die IMAX onzin zou ik hem toch gewoon op fixed 21:9 laten staan ipv dat geflipper tijdens een film.

Met een menu is dit idd erg handig, maar moet je het dan idd handmatig op fixed zetten om te voorkomen dat dit met Imax gebeurd? Daar gebruik ik nu de masking van de JVC voor zodat je hier geen last van hebt.

Verder heb ik nu een zoom setting voor de verschillende formaten. Dat moet ik toch blijven doen als ik qua resolutie bij 16:9 niet achteruit wil gaan?

PascalP

Quote from: Teejoo on January  5, 2022, 16:18:53
Met een menu is dit idd erg handig, maar moet je het dan idd handmatig op fixed zetten om te voorkomen dat dit met Imax gebeurd? Daar gebruik ik nu de masking van de JVC voor zodat je hier geen last van hebt.

Verder heb ik nu een zoom setting voor de verschillende formaten. Dat moet ik toch blijven doen als ik qua resolutie bij 16:9 niet achteruit wil gaan?

Klopt, de resolutie zal er mee omlaag gaan, je schaalt immers een 16:9 beeld binnen je 21:9 kader, welke weer 'groter' is dan je 21:9 doek. Je begrijpt me vast wel ;)
Voor mij dus alleen handig voor menu's en overlays etc. Voor het afspelen van een film zul je zelf moeten bepalen of het zichtbaar is of dat je de zoom van de projector gebruikt.
Voor IMAX enhanced content ook niet echt wenselijk, gezien het met IMAX juist gróter moet worden met de 16:9 scenes en niet kleiner als je een 21:9 doek hebt ;)

Overigens heeft de remote van de Lumagen ook een stuk of 6/7 voorgedefinieerde aspect ratio's op de remote zitten met dedicated knoppen, dus ook on the fly makkelijk te switchen. Ook handig voor zaken als Netflix bijvoorbeeld met hun aparte ratio's vaak.
Maar wil je de volledige resolutie van het paneel van je projector benutten is zoomen en/of lens memories uiteraard de enige echte optie.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Rob_Dingen

Ik gebruik software van Light Illusion Colorspace super goed voor deze toepassing en ook voor LG Oled tv's.
Het mooie van deze software is dat als je eenmaal de metingen hebt gedaan 4913 stuks dan kun je er mee doen wat je wil.
Gamut en Gamma kun je naar hartelust mee experimenteren en telkens een nieuwe LUT maken of meerdere laden.

Rob

buckler

Vind zelf dat auto aspect toch erg mooi werken hoor... supersnel en totaal geen balken of veranderingen te zien met het blote oog. Athans als je NLS+ gebruikt natuurlijk. Nu is NLS+ ook wel iets wat natuurlijk niet voor iedereen is omdat je toch cropped en streched etc etc.
Als je puur bedoelt je een 16.9 in een 2.40 scherm niks vind ben ik helemaal met je eens, dat zou voor mij ook niet hoeven allemaal. Dan liever gewoon de hele film op 21/9

Leuk geschreven Pascal.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

PascalP

Quote from: Rob_Dingen on January  5, 2022, 13:39:48
Ik gebruik een Jeti 1211 als referentie en een Klein K10-A om te meten.
Het is een gemiste kans om de LUT calibratie niet te gebruiken er is namelijk niet een projector die perfect is en al helemaal niet lineair.
Ik heb de Sony VW5000 en zelfs die knapt enorm op.

Rob

Dat is serieus materiaal Rob!
Maar voor de gemiddelde particulier, zoals ik, die 1x per jaar zijn projector calibreert wellicht wat overkill ;)

Welke meters Cinemike wel/niet heeft weet ik niks van, enkel wat me afgelopen week verteld werd dat het in CalMAN nog niet helemaal lekker werkte.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Rob_Dingen

Heb die spullen nog uit mijn calibratie tijd.
Maar een dure processor nemen en dan niet fatsoenlijk calibreren slaat mijn inziens nergens op.
Serieuze bedrijven die hier mee bezig zijn behoren dat soort spullen gewoon te hebben.

Rob