Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Lion of Judah

Quote from: Robiwan on April 25, 2024, 17:04:35Ben ook weer fijn aan het Naimen.

Nog even over het aansluiten van de aardedraad draaitafel aan of de Stageline of Supernait 1. Mijn gehoor zegt  aan SuperNait 1 omdat het beter klinkt, als in wat meer controle/PRAT en bredere stage, maar Naim support en Latham adviseert het volgende:

"I would recommend connecting it to the grounding on the Stageline as this is the unit that is taking the signal, this should provide the least amount of noise and also sound the best"

Kortom :notify:

De din 4-5 kabel is om het signaal van de Flatcap naar de SN1 te vervoeren. Deze kabel heb ik zelf deels gefabriceerd uit een originele Naim RCA-5 din kabel. De RCA pluggen netjes verwijderd en daar een originele din 4 bajonet plug aan gesoldeerd. Kan me niet voorstellen dat daar iets mis mee is.
Lekker op je eigen gehoor afgaan toch?
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Robiwan

Quote from: Struis on April 26, 2024, 18:42:03Wow, ja, eerlijk gezegd, dat is waarom ik niet verder ben gegaan met Naim versterkers. Al dat gedoe met die DIN pluggen, beperkte andere aansluitingen. Al klinken ze vaak wel goed!

Maar het is toch vrij standaard dat de aardedraad aan de phono-pre gaat? Al weet ik niet waarom dat dan zo is. Aan de andere kant, gaat het niet om wat jij zelf fijner vindt?

Komende week kan ik een ND5 XS2 ophalen ter test. Dan gaan we een test maken waarin we de ND5 XS1 en XS2, NDX1 en NDX2 gaan vergelijken. Rechtstreeks (aan Naim versterkers) en als loopwerk door mijn dCS DAC. Ik ben heel benieuwd! De extra mogelijkheden van de 2 versies vind ik wel erg fijn! Ik ben benieuwd of de XS2 als loopwerk in de buurt kan komen van de NDX2 als loopwerk.....

gave test :clapping:
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Robiwan

Quote from: Lion of Judah on April 26, 2024, 22:23:43Lekker op je eigen gehoor afgaan toch?

uiteraard, het kan geen kwaad. En de toonarm is electrisch zwevend volgens een maat, zodat er eigenlijk sprake is van een aparte bron waarvan de aarde volgens de naim visie dan zo dicht mogelijk bij het middelpunt vd ster moet worden aangesloten. 
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Richi

Quote from: Struis on April 26, 2024, 18:42:03Wow, ja, eerlijk gezegd, dat is waarom ik niet verder ben gegaan met Naim versterkers. Al dat gedoe met die DIN pluggen, beperkte andere aansluitingen. Al klinken ze vaak wel goed!

Maar het is toch vrij standaard dat de aardedraad aan de phono-pre gaat? Al weet ik niet waarom dat dan zo is. Aan de andere kant, gaat het niet om wat jij zelf fijner vindt?

Komende week kan ik een ND5 XS2 ophalen ter test. Dan gaan we een test maken waarin we de ND5 XS1 en XS2, NDX1 en NDX2 gaan vergelijken. Rechtstreeks (aan Naim versterkers) en als loopwerk door mijn dCS DAC. Ik ben heel benieuwd! De extra mogelijkheden van de 2 versies vind ik wel erg fijn! Ik ben benieuwd of de XS2 als loopwerk in de buurt kan komen van de NDX2 als loopwerk.....
Dat is een interessant vergelijk. Hou je ons op de hoogte van de uitkomsten? Liefst met foto's natuurlijk. :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Struis

Er kwam ook nog een lid die een x-odos heeft staan. Als die er ook bij kan worden gevoegd wordt het helemaal geweldig..

Quote from: Richi on Yesterday at 09:04:10Dat is een interessant vergelijk. Hou je ons op de hoogte van de uitkomsten? Liefst met foto's natuurlijk. :D
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.