Ervaring zekering vervangen voor audio exemplaar streamer?

Started by Spijkie, October 5, 2022, 08:09:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kweetniet

Idd is de plaatsing niet best, net
als de Akoustiek. Ligt er wel een groot dik wollen kleed? Is zo'n lange meubel echt nodig? Minder breed en je kunt de speakers al beter plaatsen. Dat zal een groter verschil maken dan een zekering.
Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

Mediator

Quote from: mmuetst on October  5, 2022, 18:01:53
Dank voor deze correctie, maar ook mensen die wel verschil tussen kabels en versterkers horen vallen niet onder "iedereen". En juist mensen op dit forum weten dat alles gooien op akoestiek de juiste weg is gezien dat een hele grote invloed heeft op de prestatie van elk systeem. De akoestiek geld zelfs al voor ons mensen om een gesprek te voeren. Wel eens in een restaurant geweest met veel mensen en veel galm? Om gek van te worden en vermoeid om elkaar te verstaan.
Dat een luisterruimte ook een woonkamer is, en dus beperkingen heeft ben ik met je eens, toch zijn daar hele mooie oplossingen voor.

Inderdaad. En de beste zekering is geen zekering. Dus pak eens een stukje draad en span dat over de polen waar de zekering hoort. Dit is je nulmeting. Alles wat je vervolgens hoort door die betere zekering is allemaal toevoeging. Beter dan geen zekering kan het namelijk niet worden. Ik doe niet mee aan de zekeringen hype. Ik ben deze week zelfs afgehaakt op betere stekkers. Oyaide P079e had ik nog liggen en ook nog stekkers van Furutech. Niet bepaalt goedkoop spul. Het geluid verandert zeker maar verbeteren nou nee. Sommige dingen worden zelfs slechter. Bij mij is een tweak er één waar ik helemaal niet buiten wil. De originele stekkers zitten nu weer aan het netsnoer. Wat maakt wel verschil? Het regenereren van je stroom bijvoorbeeld. Maar als je lol wilt hebben wie ben ik. Het is jouw set en jij luistert ernaar. Maar mijn advies: ga uit eten met je vriendin/vrouw.

Laan

Quote from: kurt1970 on October  5, 2022, 18:08:09
@Frank2 Netsnoeren, interlinks, speakerkabels... De basis voor dit is om externe interferentie te vermijden. Een goed afgeschermde kabel levert hier al minstens 90% bijdrage. Heb je een top installatie, dan kunnen top kabels je iets bijbrengen.

Zekeringen is een andere discussie. Het gaat over 1,5cm(?) interne geleiding (de zekeringsbehuizing). De "voeten", waar die zekering ingeplugd is, zijn echt niet van topkwaliteit, evenmin als de printbanen onder de print. Een goed design, binnenin de kast, teneinde interne interferentie te vermijden, is zoveel belangrijker.

Uiteraard, als jij het verschil hoort is dit het belangrijkste.

Gaat toch om wat er door de zekering gaat en niet alleen de behuizing? Anyway, proberen is beter dan bij voorbaat de onzin prediken omdat een zekering zo klein is.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Xander32

Ik weet niet of je er de ruimte toe hebt/dan wel de ruimte voor krijgt (partner), maar haal de speakers verder naar voren, van de achterwand af, met de voorzijde van de ls iig een stuk voorbij de voorzijde van het meubel. Verder wellicht nog wat experimenteren met het indraaien van de ls.

Op het positieve verschil in geluidskwaliteit kan geen zekering tegenop en het kost je enkel wat energie en/of overredingskracht (partner) 😀
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Spijkie

Quote from: kweetniet on October  5, 2022, 21:50:54
Idd is de plaatsing niet best, net
als de Akoustiek. Ligt er wel een groot dik wollen kleed? Is zo'n lange meubel echt nodig? Minder breed en je kunt de speakers al beter plaatsen. Dat zal een groter verschil maken dan een zekering.

De foto geeft een vertekend beeld en zal eens een nieuwe plaatsen, je ziet bij de rechter kant nog een blauwe verhuisdoos staan. De foto is genomen tijdens het inrichten van de woonkamer ff snel een foto van het nieuwe meubel dus. Het meubel is maar 2.6 meter, luisterafstand een goede 4 meter. We hebben een grote stoffen hoekbank, daarvoor een kleed op de grond . Naast de speaker waar nu op de foto een verhuisdoos staat is een maatwerk kast geplaatst.

Maar goed, we dwalen af. Het voelt nu alsof ik me zou moeten verantwoorden voor mijn vraagstelling en heel eerlijk : ik had t kunnen verwachten maar vind het jammer.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Quote from: Mediator on October  5, 2022, 22:43:20
Inderdaad. En de beste zekering is geen zekering. Dus pak eens een stukje draad en span dat over de polen waar de zekering hoort. Dit is je nulmeting. Alles wat je vervolgens hoort door die betere zekering is allemaal toevoeging. Beter dan geen zekering kan het namelijk niet worden. Ik doe niet mee aan de zekeringen hype. Ik ben deze week zelfs afgehaakt op betere stekkers. Oyaide P079e had ik nog liggen en ook nog stekkers van Furutech. Niet bepaalt goedkoop spul. Het geluid verandert zeker maar verbeteren nou nee. Sommige dingen worden zelfs slechter. Bij mij is een tweak er één waar ik helemaal niet buiten wil. De originele stekkers zitten nu weer aan het netsnoer. Wat maakt wel verschil? Het regenereren van je stroom bijvoorbeeld. Maar als je lol wilt hebben wie ben ik. Het is jouw set en jij luistert ernaar. Maar mijn advies: ga uit eten met je vriendin/vrouw.

Hallo mediator, hoe zit je dan met je garantie en verzekering mocht er wat mis gaan?

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Quote from: Xander32 on October  6, 2022, 06:37:09
Ik weet niet of je er de ruimte toe hebt/dan wel de ruimte voor krijgt (partner), maar haal de speakers verder naar voren, van de achterwand af, met de voorzijde van de ls iig een stuk voorbij de voorzijde van het meubel. Verder wellicht nog wat experimenteren met het indraaien van de ls.

Op het positieve verschil in geluidskwaliteit kan geen zekering tegenop en het kost je enkel wat energie en/of overredingskracht (partner) 😀

Hallo Xander32, dat gaat idd gebeuren ( tot de grens van het acceptabele vanuit partner , hahaha) het inmeten door de versterker moet ook nog een keer gebeuren doordat de maatwerkkast is geplaatst.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Mediator

Quote from: Spijkie on October  6, 2022, 08:14:52
Hallo mediator, hoe zit je dan met je garantie en verzekering mocht er wat mis gaan?

Gr Spijkie

Je moet het niet laten zitten. Alleen om te testen. Zodra je zekeringen gaat vervangen en dus het apparaat opent ben je volgens de letter ook je garantie kwijt ben ik bang.

Mediator

Quote from: Spijkie on October  6, 2022, 08:17:39
Hallo Xander32, dat gaat idd gebeuren ( tot de grens van het acceptabele vanuit partner , hahaha) het inmeten door de versterker moet ook nog een keer gebeuren doordat de maatwerkkast is geplaatst.

Gr Spijkie

Xander32 heeft gelijk. Je speakers staan zo op het eerste oog ver tegen de wand en ook ver uit elkaar. Dat laatste kun je niet zoveel mee vanwege je meubel. Er is echt wel een optimum 'tot op de centimeter' bij speaker plaatsing

jahtari

Investeer beter in akoestiek, geeft veel meer verschil. Zekeringen is eerder aandachttrekkerij.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

addesmo

Quote from: Mediator on October  6, 2022, 08:45:18
Xander32 heeft gelijk. Je speakers staan zo op het eerste oog ver tegen de wand en ook ver uit elkaar. Dat laatste kun je niet zoveel mee vanwege je meubel. Er is echt wel een optimum 'tot op de centimeter' bij speaker plaatsing
Lyngdorf adviseert speakers dicht tegen de muur!

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

mmuetst

Quote from: Spijkie on October  6, 2022, 08:12:41
Maar goed, we dwalen af. Het voelt nu alsof ik me zou moeten verantwoorden voor mijn vraagstelling en heel eerlijk : ik had t kunnen verwachten maar vind het jammer.

Gr Spijkie
Nee hoor, vooral niet doen, als je geld wil uitgeven aan audio hardware zoals zekeringen of UTP kabels, die via het placebo effect jou een beter gevoel gegeven, wie zijn wij dan om jou daar van af te houden. Gewoon testen en/of kopen.
Wel jammer dat je foto in showcase niet je huidige situatie laat zien.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Spijkie

Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Mag op slot, op de een of andere manier krijg ik de optie niet als ts.
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

twani

Quote from: mmuetst on October  5, 2022, 21:19:43
Als ik zo naar die foto van de set van Spijkie kijk, geen top akoestiek.
Luidsprekers staan waarschijnlijk ook niet top opgesteld.



Maar als hij daar niks aan mag doen dan is het placebo effect van zo'n zekering misschien wel de juiste oplossing  :sarcasm:

Sterker nog.

Deze ene foto verteld het hele verhaal. Dit KÁN  niet goed klinken.......

Wel mooi meubel. Dat wel.

mmuetst

Quote from: Spijkie on October  6, 2022, 12:34:12
Mag op slot, op de een of andere manier krijg ik de optie niet als ts.
Goed idee, er was al een topic van 22 pagina's waar je alle ervaringen en uitleg had kunnen lezen.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

mmuetst

Quote from: twani on October  6, 2022, 13:13:38
Sterker nog.

Deze ene foto verteld het hele verhaal. Dit KÁN  niet goed klinken.......

Wel mooi meubel. Dat wel.
Blijkt oude foto te zijn....dus niet meer actueel.....
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Kweetniet

Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

twani


Spijkie

Quote from: kweetniet on October  6, 2022, 13:41:15
Maar spijkie had het over gebruik in de streamer.

Ja idd, dit topic is voer voor psychologen. Man man man man. Wat 1 vraag over een zekering in een streamer allemaal teweeg brengt.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Quote from: twani on October  6, 2022, 13:13:38
Sterker nog.

Deze ene foto verteld het hele verhaal. Dit KÁN  niet goed klinken.......

Wel mooi meubel. Dat wel.

Klopt hoor , klinkt voor geen meter maar door een zekering te vervangen valt t allemaal op z'n plek verwacht ik....  :-X
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Mediator

Quote from: addesmo on October  6, 2022, 09:19:07
Lyngdorf adviseert speakers dicht tegen de muur!

Is dat onder het motto we lossen alles op met DSP? Nou in dat geval succes dan verder.

addesmo

Quote from: Mediator on October  6, 2022, 16:49:42
Is dat onder het motto we lossen alles op met DSP? Nou in dat geval succes dan verder.
Je zou is kunnen kijken wat Peter Lyngdorf hier over zegt😉

Laan

Quote from: Spijkie on October  6, 2022, 14:53:51
Ja idd, dit topic is voer voor psychologen. Man man man man. Wat 1 vraag over een zekering in een streamer allemaal teweeg brengt.

Gr Spijkie

Probeer gewoon zo'n zekering. Dan weet je wat het JOU doet. Anders krijg je alleen meningen van profeten die alles al weten. Als een zekering je niks doet zal je mij niet horen om dat te bestrijden hoor. Ik heb nl. de wijsheid niet in pacht.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3