Perlisten R5t review (afgesloten)

Started by HansHG, October 4, 2022, 18:08:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HansHG

Hernieuwde kennismaking met het forum, ben er een langere tijd tussenuit geweest, terug met een andere instelling en een geheel nieuwe set.
Ik wil mijn ervaring delen met de Perlisten R5t's, heb ze nu lang genoeg om wel een aantal indrukken te kunnen delen.

Morgen verder, alvast een place holder met foto

Roksan

Ben benieuwd wat je ervaringen zijn.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

chansig

Mijn nieuwsgierigheid wordt dan direct getrokken door de woorden: hernieuwde kennismaking en andere instelling.

Rest doet er niet toe.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

kappa9

Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Tabcam

Speel je met de Lyngdorf MP40? Ben benieuwd naar je indrukken en hoe de Perlisten in de ruimte zich gedraagt.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

H&C Hifi

Veel luisterplezier Hans !

Benieuwd naar je bevindingen.

HansHG

#6
Wordt morgen (Donderdag) ff inspiratie en energie opdoen :-)
Ik ga dan ook een lagere overname proberen tussen de Rel T9x sub en de Perlistens (staat nu op 70 Hz, is wat hoog).

Keep you posted.

Rest van de apparatuur is: Lyngdorf TDAI 3400 icm Bluesound Node (digitaal, ik vind de bediening en de app van de Bluesound prettiger dan de ingebouwde streamer van de Lyngdorf). Niet zichtbaar is de platenspeler, een Pro-Ject Debut Pro via een Bluesound Hub (draadloos), meer als nostalgie omdat ik een LP luisteren en spelen een andere beleving vind dan streamen (ik ben bijna 60 :-))

To be continued..

In het heel kort, als je een liefhebber bent van een compleet los van de luidsprekers geluidsbeeld met veel ruimte beleving en een heel natuurlijke stemmen weergave (let wel mijn beleving in mijn ruimte met de combinatie zoals genoemd), dan zijn de Perlistens niet verkeerd (en ook nog eens heel dynamisch in weergave, het gaat van subtiele tingeltjes van Diana Krall tot als je dat wilt, erg hard zonder krimp, bijvoorbeeld de muziek van Tool song
Vicarious). Ik vind het erg mooie allrounders, met een aantal verrassingen, morgen meer.

addesmo

Interessante speakers! Ik heb dezelfde versterker en ben dan ook benieuwd naar je bevindingen en wat de vorige speakers waren.
Ze staan zo te zien een aardig stukje uit elkaar. Omdat je kamer nogal groot is?

HansHG

#8
Vanavond verder, gisteren mede op advies van Marcel het kantelpunt tussen de Sub en Perlistens aangepast naar 55 Hz, en inderdaad, ik vind het laag nu nog beter.

De speakers staan 3 meter uit elkaar, en ik zit op een afstand van 310 cm (soort van driehoek dus) de kamer waar ze in staan is ongeveer 40m2.
Ik ervaar geen "gat" in het stereo beeld met deze opstelling, misschien ook wel door de techniek van de Perlistens. Het stereo / geluidsbeeld is een van de hele sterke punten van deze speakers, bij sommige opnames en soorten muziek (live muziek bijvoorbeeld), word je een soort van omgeven door geluidsgolven, alsof je in een bad met water (warm) zit. Heel mooi en op een prettige manier verslavend.

Vanavond verder, NJoy de dag.

Vorige speakers (tijdelijk door de levertijd van de Perlistens): Wharfedale Linton Heritage (met de originele stands), mooi en hebben zeker ook kwaliteiten die opvallend zijn, maar in mijn beleving zijn de Perlistens van een andere orde (gelukkig wel gezien het verschil in prijs).
De Wharfedales stonden wel mooier in het interieur, op dat gebied zijn de Perlistens wat zakelijk en koel, een combinatie van Hoogglans zwart en Zijdeglans zwart, wel is het materiaal gebruik heel degelijk (zoals de spikes en de bodemplaat). De speakers zijn degelijk gebouwd, uiterlijk is niet helemaal mijn smaak, maar het geluid maakt dat meer dan goed.

jahtari

Quote from: Perlisten2022 on October  7, 2022, 08:31:53
alsof je in een bad met water (warm) zit. Heel mooi en op een prettige manier verslavend.
Het is niet je tena lady die ongemerkt vol loopt he?  :D :devil: :D

In elk geval leuk om te lezen, had iets hogere verwachtingen van het verslag met de vooraankondiging en zo.

Een verrijking voor het audio landschap dat perlisten. Mooi concept en ook goed dat er nog enigszins betaalbare versies zijn, en ook een compleet HT met high end subs mogelijk is met dit merk.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

HansHG

Je weet wat ze zeggen over verwachtingen?

Afijn, ik merk dat het forum in de tussentijd niet anders is geworden en laat het hierbij, veel plezier...

HansHG

Ik hoop dat je de humor die je hebt zelf erg leuk vindt?

Tja, lachen wel op een HT forum dit soort humor te toon te spreiden, respectloos in mijn ogen, veel plezier daarmee.....

HansHG

Stop er weer mee, het is jammer om te zien dat er nog steeds mensen met weinig respect een een gevoel voor humor hebben dat niet passend is (in mijn beleving) ik ga weer verder en genieten van muziek, veel plezier gewenst hier.....

jahtari

Quote from: Perlisten2022 on October  7, 2022, 10:55:07
Ik hoop dat je de humor die je hebt zelf erg leuk vindt?

Tja, lachen wel op een HT forum dit soort humor te toon te spreiden, respectloos in mijn ogen, veel plezier daarmee.....
Ja, ik moet zelfs nu nog lachen om deze grap. Het zijn van die dingen om elkaar even een klein beetje op de kast te jagen. Mag je ook bij mij doen.

Neem het leven en jezelf niet te serieus en lach eens.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Trabuca

#14
Quote from: Perlisten2022 on October  7, 2022, 10:57:05
Stop er weer mee, het is jammer om te zien dat er nog steeds mensen met weinig respect een een gevoel voor humor hebben dat niet passend is (in mijn beleving) ik ga weer verder en genieten van muziek, veel plezier gewenst hier.....
Als je je hier al aan stoort kan je beter elk contact met de buitenwereld vermijden, internet opzeggen, TV de deur uit, stoppen met werken.... Dan heb je wel erg lange tenen, beetje overdreven als je daarom weg blijft. Ik zou het zonde vinden als je daadwerkelijk weg blijft.

Ik kon ook niet lachen om de grap maar kan me er ook niet aan storen en ik zie er ook niets kwetsend in. Dus niet aan storen en door!
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

Tabcam

#15
Ik denk dat de meeste mensen respect en best wat interesse in de Perlisten hebben. Laat je niet door één persoon met andere humor kisten en gebruik desnoods de ignore mogelijkheid. Ben benieuwd naar jouw bevindingen ;D.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

buckler

Gasten, overdrijven we nou niet een beetje... die man maakt een grapje en het is ook bedoelt als grapje en niks meer en niks minder.
Kan dat nou ook al niet meer?
Je hoeft of kan het niet leuk vinden maar hij probeert echt niemand te schaden of wat dan ook.
Vind je het niet leuk? Gewoon doorgaan en niet op ingaan.
Leven en laten leven jongens.

Ps, en zeker blijven posten over Perlisten... mijn interesse heb je in ieder geval.
Pracht merk.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Littletycoon

#17
.

H&C Hifi

Quote from: buckler on October  7, 2022, 17:41:48
Gasten, overdrijven we nou niet een beetje... die man maakt een grapje en het is ook bedoelt als grapje en niks meer en niks minder.
Kan dat nou ook al niet meer?
Je hoeft of kan het niet leuk vinden maar hij probeert echt niemand te schaden of wat dan ook.
Vind je het niet leuk? Gewoon doorgaan en niet op ingaan.
Leven en laten leven jongens.

Ps, en zeker blijven posten over Perlisten... mijn interesse heb je in ieder geval.
Pracht merk.


Kom gerust een keer in de winkel luisteren  ;)

buckler

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Tabcam

Quote from: HcHifi.nl on October  8, 2022, 12:39:46

Kom gerust een keer in de winkel luisteren  ;)
De winkel is wel flink verschillend met de normale NL huiskamer of de meeste andere luisterruimtes. Was daarom best geïnteresseerd in wat Perlisten2022 zou gaan beschrijven :angel:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono


buckler

Quote from: PascalP on October  8, 2022, 18:18:39
Kom je meteen hier op de koffie. Is om de hoek :)  :coffee:

Ha, sorry had je reactie ff gemist pascal  ;D

Ps, jij bent natuurlijk bij Marcel al wezen luisteren naar die Perlisten? Athans dat neem ik aan als het maar om de hoek is  :popcorn:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

PascalP

Quote from: buckler on October 22, 2022, 14:07:13
Ha, sorry had je reactie ff gemist pascal  ;D

Ps, jij bent natuurlijk bij Marcel al wezen luisteren naar die Perlisten? Athans dat neem ik aan als het maar om de hoek is  :popcorn:

Nee heb ze wel zijn staan maar niet gehoord, ze stonden wel fraai opgesteld naast die 2 JL Gothams die Marcel ook had staan ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono