The art of DC / Storyworld Twee exposities in Forum Groningen

Started by Mc T, September 29, 2022, 09:10:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mc T

Gisteren hier een kijkje wezen nemen:

The Art of DC: The Dawn of Super Heroes
https://forum.nl/nl/agenda/the-art-of-dc-the-dawn-of-super-heroes?gclid=EAIaIQobChMI0___z7K5-gIVD8l3Ch2IIw8MEAAYASAAEgKfZ_D_BwE

en

Storyworld: Het Nederlands museum voor strips, animatie en games
https://forum.nl/nl/agenda/storyworld

We waren nieuwsgierig maar vooraf vooral heel sceptisch, e.e.a. zou de 15,- p.p. entree wel goed gemaakt worden. Naar mijn mening is de entree waard en voor een filmfanaat zeker. Met dit genre hebben we niet echt een klik maar het zien van al die kostuums, tekeningen en de totale opzet van de exposities echt wel heel gaaf.

Voor 2,50 extra kan je dan ook nog bij Storyworld naar binnen, voor de volwassene een feest aan herkenning aangaande teken- en animatie films, strips. Het interactieve gebeuren is meer gericht op jong/ kinderen, die vermaken zich daar ook prima.

Al met al, het heeft indruk gemaakt en het was leuk. Een goed besteedde middag, een aanrader!

Op de de 4 en 6 etage van een gebouw dat op zich zelf ook al de moeite waard is om te bekijken en naar binnen te wandelen. Dit mbt architectuur en om te zien hoe de talloze bezoekers (o.a. bibliotheek/ werkplekken/ studieplekken/ zitjes/ AV) gebruik maken van de faciliteiten, bruisend. Parkeren in de kelder, daar moesten we 7,- voor betalen (uurprijs weet ik niet meer).     

pameijer

Het Forum is inderdaad een fantastische plek om te vertoeven. Het is verkocht als "de Huiskamer van Groningen" en dat hebben ze ook waargemaakt. Ik krijg altijd een glimlacht en een goed gevoel als ik daar ben, en dat zie ik ook bij andere bezoekers. Fantastisch gebouw, prettige sfeer en de bios daar vind ik ook goed. Aanrader!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!