Nieuwe streamer of terug naar cd?

Started by Darthvader, September 26, 2022, 12:57:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Christof_G

Je kan natuurlijk ook een toestel kopen dat beide kan bv. een Arcam CDS50.
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

Darthvader

Wil dus een pure cd speler waarbij ik met een schuin oog ook naar een platenspeler kijk. Wilde de bluesound node verkopen, maar kom er nu pas achter hoe ik dan radio kan horen. Wanneer ik thuis ben en niet ervoor zit om muziek te luisteren heb ik altijd internet radio aan.

Xander32

Dan ben je er toch uit, dat het geen streamer gaat worden? Een cdp of dt blijft dan over.

Quote from: Darthvader on September 28, 2022, 12:06:52
Vind streamen gewoon niet fijn. Vermoedelijk ook omdat ik een fysiek medium gewoon prettig vind. En gezien de loudness war waarschijnlijk vinyl toch het beste.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Geertidow

Ik snap je helemaal, ik heb beide maar voorkeur voor cds vanwege de rust (gewoon luisteren).
Je kan altijd een goedkope streamer erbij nemen voor als je dat eens wil. Met spotify premium. Niet duur en goed genoeg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk

Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

Darthvader

Bedankt voor het meedenken. Wilde teruggaan naar CD maar blijf nu toch bij streaming. Heb al mijn cd's al in flac op de nas staan en nieuwe cd's huur ik in de bibliotheek en rip die dan in flac. Goedkoper kan niet. Hoor zelf geen verschil tissen CD en Flac. Teruggaan naar CD is mij het geld toch niet waard.

Mediator

Kogel door de kerk. Mooi. Sowieso kon ik niet zoveel met je opmerking om naar vinyl te gaan vanwege de loudness war. Er zijn namelijk veel meer variabelen. Je mag bijvoorbeeld hopen dat men tegenwoordig net zoveel moeite doet voor een vinyl master dan vroeger. Of dat men dezelfde kunde en kennis heeft daarover. Of dat men dezelfde tijd daarvoor neemt. Ik denk dat ik het antwoord al weet.

Xander32

Welke streamer gaat het worden?
Of blijft de huidige?

Quote from: Darthvader on September 30, 2022, 12:52:14
Bedankt voor het meedenken. Wilde teruggaan naar CD maar blijf nu toch bij streaming. Heb al mijn cd's al in flac op de nas staan en nieuwe cd's huur ik in de bibliotheek en rip die dan in flac. Goedkoper kan niet. Hoor zelf geen verschil tissen CD en Flac. Teruggaan naar CD is mij het geld toch niet waard.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Peerless Monster

Quote from: Mediator on September 30, 2022, 13:08:34
Kogel door de kerk. Mooi. Sowieso kon ik niet zoveel met je opmerking om naar vinyl te gaan vanwege de loudness war. Er zijn namelijk veel meer variabelen. Je mag bijvoorbeeld hopen dat men tegenwoordig net zoveel moeite doet voor een vinyl master dan vroeger. Of dat men dezelfde kunde en kennis heeft daarover. Of dat men dezelfde tijd daarvoor neemt. Ik denk dat ik het antwoord al weet.

Tegenwoordig zijn het vaak masters in dsd en dat op plaat gepleurd. Of je moet Neil Young leuk vinden...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler