Rupert Neve RNHP hoofdtelefoonversterker

Started by Kantuit, December 24, 2020, 16:45:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kantuit

Eindelijk is hij aangekomen. De Rupert Neve RNHP hoofdtelefoonversterker. Rupert Neve is een bekende en zeer gewaardeerde naam binnen de wereld van opnamestudio's. Deze versterker is gebaseerd op het hoofdtelefoon-circuit van de 5060 Centerpiece Desktop Mixer.

Zoals vaker met pro-audio weinig franje maar des te meer bang for the buck.

Eerste indrukken: natuurlijk en transparant, gedetailleerd en open.

Ik had in het verleden wel een paar goedkopere amps geprobeerd, maar hoorde telkens niet erg veel verschil tussen een dedicated amp of de uitgang van de cd-speler/DAC of de uitgang van de versterker. Dit is met de RNHP wel anders: alle kenmerken -zowel de positieve, als de minder aangename kenmerken van de hoofdtelefoon- worden nu zeer sterk benadrukt.

Momenteel wissel ik tussen drie hoofdtelefoons: (Hifiman-400, AKG701 en Beyerdynamic 1990PRO). Iedere can heeft zijn -ondertussen welbekende- geluidseigenschappen en klinkt op zijn domein wondermooi.

Ik zou nu wel eens willen rondneuzen in een duurdere categorie hoofdtelefoons. Suggesties uiteraard welkom.
Dynaudio Contour 20
Hegel H120
Vincent S6
Pro-ject tube box SE II / Pro-ject rpm 5.1 / Ortofon 2M red

WDitters

Quote from: Kantuit on December 24, 2020, 16:45:54
Eindelijk is hij aangekomen. De Rupert Neve RNHP hoofdtelefoonversterker. Rupert Neve is een bekende en zeer gewaardeerde naam binnen de wereld van opnamestudio's. Deze versterker is gebaseerd op het hoofdtelefoon-circuit van de 5060 Centerpiece Desktop Mixer.

Zoals vaker met pro-audio weinig franje maar des te meer bang for the buck.

Eerste indrukken: natuurlijk en transparant, gedetailleerd en open.

Ik had in het verleden wel een paar goedkopere amps geprobeerd, maar hoorde telkens niet erg veel verschil tussen een dedicated amp of de uitgang van de cd-speler/DAC of de uitgang van de versterker. Dit is met de RNHP wel anders: alle kenmerken -zowel de positieve, als de minder aangename kenmerken van de hoofdtelefoon- worden nu zeer sterk benadrukt.

Momenteel wissel ik tussen drie hoofdtelefoons: (Hifiman-400, AKG701 en Beyerdynamic 1990PRO). Iedere can heeft zijn -ondertussen welbekende- geluidseigenschappen en klinkt op zijn domein wondermooi.

Ik zou nu wel eens willen rondneuzen in een duurdere categorie hoofdtelefoons. Suggesties uiteraard welkom.

Prachtige hoofdtelefoonversterker.... Speelt waanzinnig boven z'n prijspeil.. Lees ook https://darko.audio/2018/05/arresting-simplicity-from-the-rupert-neve-rnhp/

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen

WDitters

#2
Hmm .. next level is de Fidelice .. maar het gat tussen de RNHP en de Fidelice is wel heul groot zeg ..  O0
Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen

Kantuit

Zeg dat wel. Studio apparatuur aan Hi End prijzen.
Dynaudio Contour 20
Hegel H120
Vincent S6
Pro-ject tube box SE II / Pro-ject rpm 5.1 / Ortofon 2M red

bmateijsen

Die Fidelice zijn toch wel heel erg goed. Recent ook besproken bij Hifi Pig, zie ook dit bericht.

WDitters

Quote from: bmateijsen on January 14, 2021, 14:51:29
Die Fidelice zijn toch wel heel erg goed. Recent ook besproken bij Hifi Pig, zie ook dit bericht.
Toch hou ik het voorlopig maar bij mijn FiiO M15  > QED Performance Graphite  > Rupert Neve RNHP > Denon AH-D9200... Deze set compleet is maar net iets meer dan de helft van de RNDAC. Die is toch wel buiten budget met z'n 5.5k euro

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen

Fr@nk

De Michi P5 is een class A preamp met een fantastische dual 32bit AKM DAC aan boord die de Sennie's perfect aanstuurt.  ;)


Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

WDitters

Wat je met een 1x1 lego tegel allemaal niet kunt bewerkstelligen [emoji23][emoji23].. De felle groene leds zijn ineens een stuk sympathieker nu...

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen

RexManning

Naim nd5xs2/252/Supercapdr/250dr | Ovator S-400 | RNHP
Shure SE535se
----------------------------

WDitters

Yep :)

Sent from my SM-S908B using Tapatalk

Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen