Subwoofer als aanvulling bij magnepan .7

Started by kappa9, September 20, 2022, 21:35:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kappa9

Zo het is zover!

Na nu bijna een jaar in het bezit te zijn van een paar magnepan .7's ben ik van plan om een subwoofer aan te gaan schaffen om het laag wat te gaan ondersteunen.

Ik ben in het bezit van een minidsp en wil eigenlijk de maggies vanaf een bepaalde nog nader te bepalen frequentie afkappen zodat er minder hard gewerkt hoeft te worden door de magnepans.

Wie kan mij adviseren in het maken van een juiste keuze voor een subwoofer.

De maten van mijn ruimte zijn :

5.18 x 3.41 (zie ook toegevoegde afbeelding, let niet op de vierkantjes met cijfers, de opstelling is precies omgekeerd waarbij het grote vierkantje/nr. 3 de luisterplek is)

Ik luister geen vaste muzieksoort. Werkelijk alles (oke geen frans bauer) komt wel voorbij.

Ik heb een kleine gesloten sub overgenomen ooit van een oud collega (B&W asw608)
https://www.bowerswilkins.com/nl-nl/product/loudspeakers/asw608 echter vind ik deze niet echt een aanvulling geven.

Ik denk dat ik een groter model met meer vermogen nodig zal hebben?
Gesloten vanwege de snelheid / muzikaliteit?


Groet Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Ralf67

#1
Ik zou eens kijken naar een gesloten Rel Strata 5

Minimaal een 10 inch woofer en genoeg vermogen.

Wat is je budget ?

holco

Werkt prima, dit was met mijn .7 en een diy LRoy 10 inch sub.

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

kappa9

Quote from: Ralf67 on September 20, 2022, 22:10:36
Ik zou eens kijken naar een gesloten Rel Strata 5

Minimaal een 10 inch woofer en genoeg vermogen.

Wat is je budget ?

1000 tot 1500. 2e hands is uiteraard ook prima

Quote from: holco on September 20, 2022, 22:17:55
Werkt prima, dit was met mijn .7 en een diy LRoy 10 inch sub.


Nice, hoe is jouw ervaring mbt het geluid zelf? Is het laag vd sub 1 met het geluid van de magnepans alsof het geluid echt uit 2 luidsprekers komt, of is het toch dat je altijd wel een beetje hoort dat het geluid van de magnepans wordt gemengd met een sub?

Gr Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

holco

Ik vond het een hele verbetering met duidelijk ook meer druk in het laag, iets wat nu eenmaal niet de sterkste kant is van Magnepan's.
Sub zelf was niet te lokaliseren en speelde mooi mee in het plaatje.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Deleted User

Ik heb een tijdje met Final electrostaten gespeelt, mijn Velodyne SPL-1200 Ultra ondersteunde dat perfect, mede door z'n ingebouwde DSP. Mijn Velodyne is overigens op korte termijn beschikbaar.. Wellicht is dat wat..

kappa9

A.s. zaterdag waarschijnlijk luisteren naar een set magnepan 3.7i

Ben benieuwd!!

Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT