Hulp bij instelling

Started by Adrie60, September 20, 2022, 11:36:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Adrie60

Beste forummers,

Eerst maar even opnieuw voorstellen, want ben eigenlijk al erg lang lid, behoorlijk tijdje weggeweest en ook daarom alle inloggegevens kwijt.
Ben bij een aantal forummers in het verleden gezellig thuis geweest en met Frank oa zelfs naar een concert van Queen/Brian May geweest in Ahoy.  ;D ;D

Ik heb op zich prima apparatuur.
Denon X8500H
Oppo UDP 203
Zappiti Reference.

Momenteel een 5.2.6 opstelling.

En nu mijn vraag/probleem.

Ik heb twee keer SVS 1000 Pro, maar.......ik krijg er maar geen lekkere bass uit. Grotere subs mocht niet, maar twee keer de 1000 Pro is eigenlijk ook wel voldoende.
Ik begreep dat er via het programma REW het één en ander te calibreren valt en daar gaat het dus mank bij mij.
Ik heb daar dus echt totaal geen verstand van.
Ik heb wel het Audessey programma gedaan en ik denk dat dat programma de bass zwaar aan het "killen" is.
Audessey uitzetten kan, maar dan moet ik de Denon echt een stuk harder zetten voor hetzelfde volume en dan wordt hij gloedje heet.
Het geluid klinkt op zich best goed, maar ik mis toch echt dat lage dat ik met mijn REL en BK subs in het verleden wel had. Daar stond zelfs het servies te trillen.
Ze gingen qua frequentie niet lager, dus dat is niet het probleem.
Dat was op mijn vorige receiver, een Marantz SR8012.

Wie vindt het leuk om mij daarbij te helpen en alles strak in de bass te krijgen.
Kleine vergoeding geen probleem, maar echte hobbyisten zijn leuker.  ;D ;D

Sowieso zijn alle tips meer dan welkom.

Ik woon in het Westland.

Shadowfox

#1
Hoi

Rew doet niks kwa calibreren. Het programma kan je sub en speakers wel helpen met eq voor het aanpassen van pieken in je frequentie respons. Maar daarvoor heb je weer een minidsp nodig.

Is het mogelijk een rew meting te laten zien van 20-120hz?
Wat zijn je kamer afmetingen voor je room modes?