Stekkerdoos...maar wat voor iets?

Started by Shadowfox, September 16, 2022, 20:47:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shadowfox

Ik zoek een stekker doos. Budget 50-70e
Waar moet het een beetje aan voldoen voor onze apparaten?
Neem aan dat Overspanningsbeveiliging een minimale vereiste is.

Iemand wat tips met minimaal 6 aansluitingen

Nosferatu

https://www.jouwhifi.com/a-21249458/stekkerblokken/zeer-fraaie-kwaliteit-audio-video-stekkerdoos/

Gewoon prima stekkerblok, heb er 2 in gebruik. Geen extra's zoals beveiligingen o.i.d., gewoon een degelijk blok.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Exxar

Google even naar brennenstuhl. Die hebben een groot gamma stekkerdozen met of zonder filters en met of zonder overspanningsbeveiliging. Maar wel gewoon allemaal basic plastic.

Wil je er eentje met gefilterde en ongefilterde stopcontacten, Google dan eens op Dynavox X4100 of kijk eens op amazon.nl

Rowdy

Bij Conrad hebben ze stekkerdozen van Ehmann, zowel in stevig kunststoffen als aluminium behuizing.

gerard1

Maakt het dan verschil plastic of alu ,gaat toch om de draadjes en contacten?

Shadowfox

Quote from: gerard1 on September 17, 2022, 10:21:43
Maakt het dan verschil plastic of alu ,gaat toch om de draadjes en contacten?

Daar d8 ik ook aan

erik s.

Quote from: gerard1 on September 17, 2022, 10:21:43
Maakt het dan verschil plastic of alu ,gaat toch om de draadjes en contacten?
Zeker wel, je wilt dat het blok is afgeschermd, net als het netsnoer.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

gerard1

#7
ik zou er een action stekkerblok neerzetten en als je geen verschil hoort, maakt het niet uit
Brennenstuhl heeft mooie en goede stekkerdozen, bij mij komt er altijd stroom uit ;)

De stekkerblokken van jouw hifi vind ik ook mooi, voor een leuke prijs, knaagt het ook niet later ;D

wat ik wel weer handig vind is om voor iedere socket een aan/uit knop te hebben, zal wel niet audiofiel zijn :D

chansig

#8
Is zeker heel handig. En daardoor niet audiofiel. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kjelt

Quote from: erik s. on September 17, 2022, 12:01:13
Zeker wel, je wilt dat het blok is afgeschermd, net als het netsnoer.
Ik zou niet weten waarom als je plastick Shuko's gebruikt ?
Welke frequenties wil je buiten houden en hoe zit dat dan met de eerste tientallen meters vanuit de meterkast ?

erik s.

Quote from: Kjelt on September 17, 2022, 21:29:31
Ik zou niet weten waarom als je plastick Shuko's gebruikt ?
Welke frequenties wil je buiten houden en hoe zit dat dan met de eerste tientallen meters vanuit de meterkast ?
Omdat alle kleine beetjes helpen, afscherming werkt 2 kanten op.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

chansig

Een goeie kant en een slechte kant?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kjelt

Quote from: erik s. on September 18, 2022, 06:39:36
Omdat alle kleine beetjes helpen, afscherming werkt 2 kanten op.
Ik zou mijn emc cursus nog eens volgen  ;)

erik s.

Quote from: Kjelt on September 18, 2022, 09:43:45
Ik zou mijn emc cursus nog eens volgen  ;)
stroomkabels kunnen BV interlinks flink beïnvloeden.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Kjelt

Quote from: erik s. on September 18, 2022, 11:24:01
stroomkabels kunnen BV interlinks flink beïnvloeden.
Dus moet je ze niet naast elkaar leggen, juist de interlinks met het zwakke signaal dubbel en zeer goed afschermen of gebalanceerde interlinks nemen.
En als je helemaal mooi wilt maken dan dien je proffessionele apparatuur te kopen die hard geaard zijn en niet die consumenten troep met ongeaarde dubbel geisoleerde halfbakken oplossingen.
Wat ik al zei, daar toepassen waar het nut heeft.

Contour

Die stekkerblokken van Erik zijn gewoon erg netjes voor het geld, als je dat al te luxe vind voor een hifi of HT set, jouw keuze, maar daar heeft een ander zeker een prima koop aan.

Exxar

Dit valt onder "het oog wilt ook wat". Een alu stekkerblok ziet er, naar mijn mening, stukken beter uit dan eender welke plastic variant.


Juggernaut

Ik kan dit van harte beamen.
Ik heb thuis voor mijn muziekinstallatie stekkerblokken van Erik en ben hier erg tevreden over.
De stekkerblokken zijn gewoon prima en hebben naar mijn mening een fantastische prijs/kwaliteitsverhouding.
Ik ben van nature best wel een tweaker en ik probeer graag en vaak iets nieuws uit om te kijken of het iets doet in mijn installatie
maar ik heb nog nooit de aandrang gehad om de stekkerblokken van Erik te vervangen voor iets anders.

Just my two cents though!

Quote from: Contour on September 18, 2022, 15:12:22
Die stekkerblokken van Erik zijn gewoon erg netjes voor het geld, als je dat al te luxe vind voor een hifi of HT set, jouw keuze, maar daar heeft een ander zeker een prima koop aan.

Rainer

Shadowfox

Thx voor de info

Goed....de stekkers van eric zijn ok. Maar wat over die overspannings beveiliging. Kan dat al niet in de meterkast opgelost zijn?
Ik weet dat je met onweer gewoon je stekkers moet halen en zoveel onweert het nou ook niet maar het is me 1x overkomen en liever niet weer.