BK P12-300SB-PR / XXLS400-FF subwoofer ( + importeren)

Started by A3-D, September 16, 2022, 15:37:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A3-D

Zijn er forummers die recent bij BK Electronics iets besteld hebben en mij iets meer kunnen vertellen welk percentage invoerrechten hierop gelden als ik bijvoorbeeld een P12-300SB-PR laat overkomen naar Nederland ter waarde van 500 Euro? Ik ben op de hoogte van de BTW en de verzendkosten. Tevens weet ik dat er maximaal 17% invoerrechten en wat inklaringskosten door de vervoerder worden berekend, maar over welk percentage invoerrechten hebben we het dan precies?

Ik heb recent mijn REL Q201E verkocht omdat ik dacht deze door de aanschaf van mijn nieuwe speakers (Sonus Faber Sonetto V) overbodig zou zijn geworden. Niets is echter minder waar, ik mis de sub en heb eigenlijk spijt dat ik mijn REL te snel verkocht heb. Ook al was hij wat gedateerd, hij zag er optisch uitmuntend uit, was technisch 100% in orde, maar nog belangrijker, klonk gewoon erg goed in mijn 5.1 setup. De sub wordt dus voornamelijk voor muziek gebruikt.

Van 5.1 dus terug naar tijdelijk 2.1, 2.0 en nu weer naar 2.1

Ik heb inmiddels al veel gelezen over dit merk/model en denk dat het voor mij qua prijs/kwaliteit een prima alternatief zou moeten zijn voor de Q201E.

Suggesties en tips worden overigens gewaardeerd en zijn uiteraard altijd welkom.  :worship:

H&C Hifi

2e hands Rel strata V ??

ben je voor 350 Euro klaar..

A3-D

Zou een optie kunnen zijn, maar die is weer een stuk groter dan de Q201E en daar zijn ook best wat problemen mee geweest las ik.

Kerre

Niet het directe antwoord op je vraag maar een XTZ subwoofer niets? Waren in het verleden ook interessant kwa prijs.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

H&C Hifi

Quote from: A3-D on September 16, 2022, 19:05:24
Zou een optie kunnen zijn, maar die is weer een stuk groter dan de Q201E en daar zijn ook best wat problemen mee geweest las ik.

Ik heb ze zelf nog nooit stuk gehad.. en toch aardig wat van verkocht..
Wel stukje hoger de de Q201 maar ook bijna 10 jaar jonger weer :)


sonsan

#5
Ik heb enkele maanden deze vraag aan BK gesteld voor een vriend (heb zelf al de P12-300SB-PR, waar ik heel veel plezier aan beleef!).

Dit was hun antwoord:

Due to Brexit the way transactions are handled have changed. You are no longer charged the UK VAT, the VAT is collected on behalf of the EU by the courier before the goods are delivered, the rate the VAT is set is at the rate of the country that the goods first enter the EU so for the Netherlands this is the Netherlands at 21%

For example the cost of a standard P12-300SB-PR would be as follows:-
1    x   P12-300SB-PR Black            @    £416.63
1    x    Shipping                            @    £26.39   
Total                                                       £443.02

So we would ask for £443.02 then the courier will ask you to pay the VAT at 21% = £93.03 and also a 7 Euro handling charge

Je komt dan ongeveer op €620 uit.
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

A3-D

#6
Dat klopt, echter het percentage invoerrechten is me nog niet helemaal duidelijk. Ik heb ook met hen gemaild en kreeg van Tom een prima antwoord terug, alleen ook zonder invoerrechten.

Overigens kreeg ik het advies om voor een XXLS400 front firing te gaan omdat die voor muziek beter uit de verf zou komen dan de P12-300-SB-PR

LS2

Ik was ook in de veronderstelling dat je invoerrechten moet betalen over aankoop en transportkosten. Maar op de douanesite staat bij luidsprekers in een klankkast 0% invoerrechten : https://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/taric/measures.jsp?Lang=nl&GoodsText=Luidsprekers%20&LangDescr=nl&
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

tonv

Quote from: A3-D on September 17, 2022, 00:55:05
Dat klopt, echter het percentage invoerrechten is me nog niet helemaal duidelijk. Ik heb ook met hen gemaild en kreeg van Tom een prima antwoord terug, alleen ook zonder invoerrechten.

Overigens kreeg ik het advies om voor een XXLS400 front firing te gaan omdat die voor muziek beter uit de verf zou komen dan de P12-300-SB-PR

Als je hem als aanvulling voor muziek wilt gebruiken kun je inderdaad beter voor de 400 gaan.
Ik heb de 400 gehad, en nu al een tijd de 300 waar je het over hebt, maar deze gaat toch beter voor film dan voor 2.1

A3-D

Quote from: LS2 on September 17, 2022, 07:27:58
Ik was ook in de veronderstelling dat je invoerrechten moet betalen over aankoop en transportkosten. Maar op de douanesite staat bij luidsprekers in een klankkast 0% invoerrechten : https://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/taric/measures.jsp?Lang=nl&GoodsText=Luidsprekers%20&LangDescr=nl&

Dat zou fijn zijn, scheelt toch weer een behoorlijk bedrag.

Contour

Ralf was in het verleden BK dealer,  misschien heeft hij nog connecties.

A3-D

Quote from: Kerre on September 16, 2022, 19:19:12
Niet het directe antwoord op je vraag maar een XTZ subwoofer niets? Waren in het verleden ook interessant kwa prijs.

Na uitgebreid ingelezen te hebben denk ik dat ik met de BK goed zit qua prijs/kwaliteit. Ik had eigenlijk gewoon mijn REL Q201E niet moeten verkopen. Maar goed, daar krijg ik met BK wel weer wat nieuwers voor terug. Mijn REL was tenslotte ook al ruim 20 jaar oud maar ging nog steeds als de brandweer.

chansig

Wat je ook kan overwegen is op 2 200's te kopen. Dan lekker schuiven, schuiven, schuiven tot je een ons weegt en het mooiste laag hebt wat je ooit hebt gehoord.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

A3-D

De knoop doorgehakt en zojuist toch een XXLS400-FF besteld in plaats van de P12-300SB-PR.

Nog eventjes geduld hebben en dan ben ik weer compleet  8)

FS249

Ik schreef nog dat de Rel een fijne sub was. ;)

Hoop voor je dat het nu weer goed komt.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

sonsan

Quote from: A3-D on September 20, 2022, 16:54:37
De knoop doorgehakt en zojuist toch een XXLS400-FF besteld in plaats van de P12-300SB-PR.

Nog eventjes geduld hebben en dan ben ik weer compleet  8)
Klopte de berekening van BK die ik hier gepost heb een beetje?
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

A3-D

Quote from: sonsan on September 20, 2022, 18:20:20
Klopte de berekening van BK die ik hier gepost heb een beetje?

Die klopte inderdaad, nu alleen even kijken of de invoerrechten daadwerkelijk 0% blijken te zijn.

A3-D

#17
UPDATE: vandaag bericht van DPD en er zijn inderdaad geen invoerrechten in rekening gebracht. Er is € 93,06 voor de BTW in rekening gebracht en € 7,20 administratiekosten. Totaal komt hij dan uit op een kleine 600 Euro.

A3-D

Gisteren de sub ontvangen en nu lekker rustig aan het inspelen. Scheelt toch enorm wanneer ik op een laag volume muziek op de achtergrond laat spelen. Het maakt het voor mij persoonlijk helemaal af en geeft net dat beetje meer strakker laag.

Blij met de aankoop en merk sowieso al dat de XXLS400 een stuk prettiger klinkt dan mijn vorige REL Q201E.

Klopt het overigens dat de oude modellen geen auto switch on functie hadden? In deze tijd eigenlijk onmisbaar. Volgens mij had mijn Q201E die functie ook niet en heeft hij dus voortdurend aangestaan.

Overigens nog geen RoomPerfect meting gedaan met de sub erbij, ben benieuwd of dat nog verbetering gaat geven. Ik doe meestal de sub op gehoor instellen waarbij het lijkt alsof hij niets doet, maar je hem wel mist zodra je hem uitzet. Geen rammelende spaarpotten hier in huis dus....ook fijn(er) voor de buurtjes 😉

tonv

Quote from: A3-D on October  8, 2022, 09:51:44
Gisteren de sub ontvangen en nu lekker rustig aan het inspelen. Scheelt toch enorm wanneer ik op een laag volume muziek op de achtergrond laat spelen. Het maakt het voor mij persoonlijk helemaal af en geeft net dat beetje meer strakker laag.

Blij met de aankoop en merk sowieso al dat de XXLS400 een stuk prettiger klinkt dan mijn vorige REL Q201E.

Klopt het overigens dat de oude modellen geen auto switch on functie hadden? In deze tijd eigenlijk onmisbaar. Volgens mij had mijn Q201E die functie ook niet en heeft hij dus voortdurend aangestaan.

Overigens nog geen RoomPerfect meting gedaan met de sub erbij, ben benieuwd of dat nog verbetering gaat geven. Ik doe meestal de sub op gehoor instellen waarbij het lijkt alsof hij niets doet, maar je hem wel mist zodra je hem uitzet. Geen rammelende spaarpotten hier in huis dus....ook fijn(er) voor de buurtjes 😉


Modellen zijn vernieuwd, inderdaad eerder geen auto on switch.

A3-D

Quote from: tonv on October  8, 2022, 11:15:08

Modellen zijn vernieuwd, inderdaad eerder geen auto on switch.

Oké! Overigens weet ik niet welke switch ze bedoelen om het uit te schakelen. Er zit een power on/of knop op en het lijkt me niet echt praktisch om de sub telkens handmatig aan en uit te zetten.

Kerre

Quote from: A3-D on October  8, 2022, 12:04:57
Oké! Overigens weet ik niet welke switch ze bedoelen om het uit te schakelen. Er zit een power on/of knop op en het lijkt me niet echt praktisch om de sub telkens handmatig aan en uit te zetten.

Tip van Flip. Slimme stekker ertussen zetten. Kun je zelf relatief eenvoudig bepalen wanneer die aan of uit staat. Tevens te automatiseren. Bijvoorbeeld met tv wel aan, met lp's afspelen niet.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

Samro

Quote from: A3-D on October  8, 2022, 09:51:44
Gisteren de sub ontvangen en nu lekker rustig aan het inspelen. Scheelt toch enorm wanneer ik op een laag volume muziek op de achtergrond laat spelen. Het maakt het voor mij persoonlijk helemaal af en geeft net dat beetje meer strakker laag.
QuoteFijn dat je nu zo tevreden bent en geniet van mooie klanken.  :happy:

Blij met de aankoop en merk sowieso al dat de XXLS400 een stuk prettiger klinkt dan mijn vorige REL Q201E.

Klopt het overigens dat de oude modellen geen auto switch on functie hadden? In deze tijd eigenlijk onmisbaar. Volgens mij had mijn Q201E die functie ook niet en heeft hij dus voortdurend aangestaan.

Overigens nog geen RoomPerfect meting gedaan met de sub erbij, ben benieuwd of dat nog verbetering gaat geven. Ik doe meestal de sub op gehoor instellen waarbij het lijkt alsof hij niets doet, maar je hem wel mist zodra je hem uitzet. Geen rammelende spaarpotten hier in huis dus....ook fijn(er) voor de buurtjes 😉