Hoofdtelefoon + subwoofer. How to?

Gestart door Cuprani, september 11, 2022, 23:57:47

Vorige topic - Volgende topic

Cuprani

Ik zou graag gebruik willen maken van mijn hoofdtelefoon + mijn subwoofer (uitgang) zonder e speakers te gebruiken. Ik zoek daarbij een oplossing die simpel toe te passen is (dus niet om alle speakers los te koppelen als ik hier gebruik van ga maken).

Setup
Bron: PlayStation 5
Reciever: Marantz NR1509 (2 sub uitgangen, 2 pre amp uitgangen, geen zone 2)
Hoofdtelefoon: bedraad (zonder DAC)

Why?
Ik gebruik mijn subwoofer pre out via mijn reciever om bass shakers aan te sturen.
Ik vind het bij zowel gaming (race sim), als film, nog wel eens prettig om met hoofdtelefoon te luisteren. Echter wil ik dan ook nog steeds gebruik kunnen maken van mn bass shakers.

bmateijsen

Neem een aparte hoofdtelefoonversterker met een pre-out voor de subwoofer. Waarbij het wel belangrijk is dat de pre-out ook actief blijft als je de hoofdtelefoon uitgang gebruikt.

Cuprani

Ik heb echt geen kaas gegeten van hoofdtelefoon versterkers of DAC's.
Een normale 2.1 versterkers zal waarschijnlijk niet gaan werken, anders had ik ook de hoofdtelefoon rechtstreeks op de Pre Out van de Marantz kunnen aansluiten (denk ik??)

Gezien de impedantie van hoofdtelefoons enorm verschilt is de keuze van deze versterker toch ook heel specifiek? Anders zit ik straks met een versterker die slechts heel zachtjes speelt.
En dan moet deze dus ook nog een aparte sub out hebben.

Heb je toevallig een suggestie wat voor soort versterker?

Had gehoopt dit uit te kunnen voeren met de spullen die ik al in huis had. Dus als er een versterker bij moet dan zoek ik wel iets goedkoops of via marktplaats oid.