Marantz SR7013 setup knopje ineens defect ook via AB (Hij werkt weer!) :-)

Started by rkonings, July 16, 2022, 13:24:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rkonings

Even een update na twee films gekeken te hebben en wat verdere testen te hebben gedaan.

Dolby digital - werkt prima incl sub 1 en sub 2????
DTS - werkt prima incl sub 1 en sub 2????
Dolby Atmos - uitval van alle geluid, info scherm geeft niet eens meer weer wat er wel of niet als input is
beeld schokt ook enorm, geluid valt compleet weg. Schakel je tijdens deze problemen naar een ander geluidsspoor, Dolby Ac3 bv, loopt alles weer als een zonnetje...

Enig idee, wat hier nu aan de hand is, voordat ik mijn receiver weer ga terug sturen en hem waarschijnlijk weer weken kwijt ben?
Marantz 7013, MA Gold&Silver; Shield; Epson Tw9400

RonG

Ik weet het niet, lijkt wel of ze je een "fout" HDMI board hebben geplaatst maar ik ben geen expert.
Ik zou het aanmelden dat de reparatie niet helemaal gelukt is en dit onder garantie van de reparatie aanpakken.

Is wel weer gedoe waar je niet op zit te wachten natuurlijk.

rkonings

Precies dat en aangezien de mailwisseling niet helemaal vlot gaat, vrees ik op het ergste....
Marantz 7013, MA Gold&Silver; Shield; Epson Tw9400

H&C Hifi

Quote from: rkonings on September  9, 2022, 09:51:56
Even een update na twee films gekeken te hebben en wat verdere testen te hebben gedaan.

Dolby digital - werkt prima incl sub 1 en sub 2????
DTS - werkt prima incl sub 1 en sub 2????
Dolby Atmos - uitval van alle geluid, info scherm geeft niet eens meer weer wat er wel of niet als input is
beeld schokt ook enorm, geluid valt compleet weg. Schakel je tijdens deze problemen naar een ander geluidsspoor, Dolby Ac3 bv, loopt alles weer als een zonnetje...

Enig idee, wat hier nu aan de hand is, voordat ik mijn receiver weer ga terug sturen en hem waarschijnlijk weer weken kwijt ben?

Heel wazig..

ik had uitval met Atmos met het gebruik van een oudere BD speler.. naar 30sec alle geluid weg...  al eens een andere bron gebruikt dan je shield  ?
wat doet de auro upscaler ? 
eerst deed dub 1 het niet, wat heb je veranderd dat het nu wel werkt ?

rkonings

Op dit moment heb ik geen andere bronnen meer die Atmos ondersteunen, in de vorm dan discs, eventueel nog wel wat streaming diensten natuurlijk.

Subwoofer 1 doet het overigens niet, zojuist weer een setup gedraaid maar hij blijft hangen op sub 1
Enige optie is aan te geven dat er wel geluid uitkomt en dan loopt hij wel verder door.
Of aan te geven dat je beide sub2 met de hand inmeet.

Ondertussen maar naar een andere receiver aan het kijken maar er niet heel veel voorraad merk ik wel.
veel demo materiaal die ze natuurlijk niet willen verkopen.
Marantz 7013, MA Gold&Silver; Shield; Epson Tw9400

H&C Hifi

Quote from: rkonings on September 10, 2022, 12:31:53
Op dit moment heb ik geen andere bronnen meer die Atmos ondersteunen, in de vorm dan discs, eventueel nog wel wat streaming diensten natuurlijk.

Subwoofer 1 doet het overigens niet, zojuist weer een setup gedraaid maar hij blijft hangen op sub 1
Enige optie is aan te geven dat er wel geluid uitkomt en dan loopt hij wel verder door.
Of aan te geven dat je beide sub2 met de hand inmeet.

Ondertussen maar naar een andere receiver aan het kijken maar er niet heel veel voorraad merk ik wel.
veel demo materiaal die ze natuurlijk niet willen verkopen.


Je hebt toch gewoon garantie op de reparatie ?
Naar wat voor receiver zit je te kijken dan ?

X4700 of SR7015 heb ik gewoon op voorraad  ::)

rkonings

Ik ga daar wel vanuit maar ik de voorwaarden lees ik dat niet terug.

Nu ook weer maar een plek zien te vinden om die subwoofer te laten nakijken.

Ik heb ondertussen een nieuwe Yamama A8A op de kop getikt ;-)
Marantz 7013, MA Gold&Silver; Shield; Epson Tw9400

rkonings

Goed, ondertussen bevestigd, 3 maanden garantie op reparaties.

dus de receiver gaat weer retour.
Marantz 7013, MA Gold&Silver; Shield; Epson Tw9400

rkonings

Receiver zojuist weer retour gestuurd naar AudioService...

start de tijd! ;-)
Marantz 7013, MA Gold&Silver; Shield; Epson Tw9400

rkonings

Receiver is weer terug.... amper 12 dagen weg geweest.

Na flink testen gisterenavond werkt hij weer als een zonnetje.

Deze komt snel te koop te staan, heb ondertussen alweer een andere receiver.
Marantz 7013, MA Gold&Silver; Shield; Epson Tw9400

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

rkonings

Marantz 7013, MA Gold&Silver; Shield; Epson Tw9400

rkonings

Marantz 7013, MA Gold&Silver; Shield; Epson Tw9400