Hoe op miniatuurformaat projecteren?

Started by VlisChris, September 6, 2022, 23:18:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

Ik wil vaak wat anders dan anders. Dus waar iedereen zo groot mogelijk wil projecteren (lame :tongue2:) wil ik juist zo klein mogelijk.

Foto's en video op zeg 10x15cm. Op een projectie-afstand van ruwweg 2.2 meter.

Lang verhaal waarom. Niet relevant verder ;)

Wie oh wie kan iets benoemen dat hiervoor werkt?
Er moet een doodsimpele bron aankomen waar de bestanden automatisch uit vertoond worden. Een beetje levensduur van de lamp is aardig, want het ding zal bijzonder veel aan staan als het doorgaat.
Wel zal ik nog brainstormen over een automatische manier om het ding zelf op te laten starten en af te laten sluiten.

Lichtopbrengst is minder van belang; het gaat om de beleving. Niet om de beeldkwaliteit.  :smile:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

SpeedyAndré

Even out of the box, een dia projector of om het simpel te maken een fotoframe?  :P
Wat ik zelf meer zie zitten is de projectie van een aantal kleine items tegelijk in een bepaald patroon, dan kan je de beeldruimte beter gebruiken.
Anders zou het wellicht met een speciale lens kunnen die je voor de projector plaatst ...

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

donaldk


VlisChris

Quote from: SpeedyAndré on September  6, 2022, 23:52:04
Even out of the box, een dia projector of om het simpel te maken een fotoframe?  :P
Wat ik zelf meer zie zitten is de projectie van een aantal kleine items tegelijk in een bepaald patroon, dan kan je de beeldruimte beter gebruiken.
Anders zou het wellicht met een speciale lens kunnen die je voor de projector plaatst ...

André  8)

Fotoframe spreekt ons niet aan. Juist het wat aparte van klein projecteren maakt het leuk.
Het grootser projecteren met meerdere vlakken is ook gaaf.
Het stuk huis waar we dit willen komt een hoek met wat schilderijen en foto's enz van familie. Dan is hiermee mooi rondom die schilderijen te projecteren. Ik zie dat al helemaal voor me ;)

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

Gewoon groot formaat en binnen het formaat kleine delen inderdaad.
maar bereidt je voor op een teleurstelling als ik dat laatste lees.
De andere "echte" foto's zullen gaan reflecteren (hoek van inval is hoek van uitval).
En je krijgt het nooit zo mooi met daglicht als met echte foto's.

Wil het apart kijk dan eens naar bv Xposer, wij doen daar zelf ook regelmatig wat mee voor exposities in binnen en buitenland en krijgen altijd complimenten over hoe makkelijk het materiaal te bevestigen is en vooral hoe het reageert op licht van zowel buiten als kunst licht.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Reflecties ben ik niet bang voor. Genoeg kunst om op te hangen waar geen glas voor zit. Foto's kunnen ook op een andere plek komen.

Xposer is mooi om te zien. Maar ik zoek juist dat interactieve.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Bedankt voor het meedenken mensen!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

Ook een normale print zal reflecteren, tenzij je canvas gebruikt.
Wat je het beste kan doen is een fikse zaklamp pakken en dan op het materiaal schijnen wat in de lichtstraal van de projector komt.
Alternatief is eventueel om op de projector een polarizer te plaatsen waardoor je wat licht kan aanpassen, maar persoonlijk zou ik het nooit doen, helemaal gezien stroom verbruik, warmte en geluids afgave en het feit dat het een dure oplossing is als je het ook een beetje mooi wil.

Ben benieuwd wat het word.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Het zijn schilderijen op canvas. Het reflecteren ben ik niet zo benauwd voor :)

Zijn er projectoren die een wake on HDMI achting iets hebben? Dus dat als je de bron start de projector automatisch mee aangaat?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kwabbernoot

Verbruikt zo'n projectorlamp niet flink veel stroom? Of zie ik dat verkeerd.
Daarnaast, hoe kleiner je projecteert, hoe feller het beeld wordt. Dan is het maar hopen dat je de hoeveelheid lumen genoeg terug kunt draaien (of een hele grote afstand).

Groeten...