Ruimte voor Hegel H90 in stereo meubel?

Started by jeepee, September 6, 2022, 13:12:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeepee

Hegel zegt dat versterker voldoende ruimte nodig heeft om warmte kwijt te kunnen.
Maar wat is voldoende?
Ik heb boven 7 cm open gelaten en achterkant meubel is open.
Wat denken jullie?

HJ2

If you always do what you always did, you always get what you always got...

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

jeepee

Mooi, dank voor reacties. Ik twijfelde omdat Hegel zo vaag was. Maar ik denk dat het Idd goed is.

kermy

Quote from: jeepee on September  6, 2022, 16:34:30
Mooi, dank voor reacties. Ik twijfelde omdat Hegel zo vaag was. Maar ik denk dat het Idd goed is.

Leg er anders eens een temperatuur meter op, kun je zien hoe heet het daar word, en vergelijk het dan eens met een open opstelling. Op die  manier weet je gelijk wat de gewenste opstelling aan extra temperatuur oplevert in de versterker.


Met vriendelijke groet,

Kermy

HJ2

If you always do what you always did, you always get what you always got...

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Xander32

Een bericht/ vraag van begin september is waar jullie op reageren. Die versterker staat onderwijl al maanden probleemloos te spelen in het kastje  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

jeepee

Quote from: Xander32 on December 23, 2022, 05:38:53
Een bericht/ vraag van begin september is waar jullie op reageren. Die versterker staat onderwijl al maanden probleemloos te spelen in het kastje  ;)
Nee helaas nog niet. Meubel was nog niet helemaal aangepast. Dus feedback is nog steeds welkom. Idd misschien een test opstelling maken voor zekerheid, voordat ik plank echt vastzet.

Xander32

Ik voorzie geen enkel probleem, je zorgen zijn m.i. niet nodig. Je hebt zelfs de achterzijde open, dat komt helemaal goed 👍🏻

Quote from: jeepee on December 23, 2022, 16:18:30
Nee helaas nog niet. Meubel was nog niet helemaal aangepast. Dus feedback is nog steeds welkom. Idd misschien een test opstelling maken voor zekerheid, voordat ik plank echt vastzet.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Quote from: Xander32 on December 23, 2022, 05:38:53
Een bericht/ vraag van begin september is waar jullie op reageren. Die versterker staat onderwijl al maanden probleemloos te spelen in het kastje  ;)

En inmiddels winter en koud vergeleken met toen. Dus ws geen issue meer met warmte.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Ik heb zelf een vergelijkbare opstelling en met geen van de versterkers die ik de afgelopen jaren had, ooit problemen ondervonden (zomer noch winter Hans 😏)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HJ2

Quote from: DofN on December 22, 2022, 21:01:48
rond de 40 graden C?

Hoewel ik het met een engineering gut-feeling helemaal met je eens ben is dit niet meer dan hierop gebaseerd.

m.a.w.: je moet uiteindelijk voor jezelf inschatten of de koeling al dan niet voldoende is omdat de fabrikant geen harde spec. geeft :-)
If you always do what you always did, you always get what you always got...