Lyndorf MP 4k probleem?

Started by fingers, September 6, 2022, 09:34:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fingers

Hallo,

Ik heb een heel vreemd probleem en ik weet niet waar het probleem zit in mijn keten, ik heb sinds 2 weken een nieuwe receiver een Lyngdorf MP40 die zit aangesloten aan oa een Sony x800m2 cm uitvoering en aan mijn tv LG c1 77inch en projector JVC X5500, de TV en projector middels een HDMI splitter ivm met maar 1 HDMI out op de MP40, maar nu komt het als ik de film Ambulance 4k pak dan speelt ie zowel op tv als projector in 4k af, tot zover geen probleem, maar pak ik nu een andere originele 4k film The Northman, via de tv geen probleem keurig in 4k, maar via mijn projector wordt er dan opeens 1080p van gemaakt, hoe kan dit?

Trabuca

#1
Klinkt als een bandbreedte probleem.

Mogelijk heeft The Northman een hogere bitstream met HDR etc. Dan kan het een beperking zijn in de HDMI kabel of MP40 of Splitter.

Welk merk en type splitter gebruik je?
En welke HDMI kabels en lengtes?
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

PascalP

Probeer ook eens de TV en de splitter los te gooien en de HDMI rechtstreeks en enkel in je projector, dit wil ook wel eens problemen geven met 2 verschillende displays die verschillende EDID's hebben.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

fingers

oke, ik gebruik als splitter een Marmitek 612 UHD 4k 2.0 HDMI splitter, en HDMI kabel Atzebe glasvezel HDMI kabel 10 meter.

fingers

#4
Probleem gevonden, het is de splitter ( gelukkig kan ik hem nog retour sturen ) weet iemand wel een goede splitter?
Is een HD fury integral 2 misschien iets voor mij?

Toni71

#5
Ja. Ik heb met een integral 2 gewerkt als switch/splitter en nu met een Vrroom.

In het verleden met verschillende noname switches etc.

Hdfury werkt zonder problemen.

Oja. En ik heb dezelfde glasvezel kabel.

fingers

Opgelost alles doet het nu, snap er alleen wel niks van, wat ik gedaan heb is op de splitter beide outputs omgedraaid, op output 1 zat de tv nu de projector en andersom. en zowel projector als tv spelen de film The Northman keurig in 4k af. schiet mij maar lek.

Trabuca

De vraag is werkt het morgen of volgende week nog steeds? Apparaten identificeren elkaar met een handshake, het is niet gezegd dat het na een reboot (spanningsloos) nog werkt.

Ik hoop het uiteraard voor je.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

Richard70…

Quote from: fingers on September  6, 2022, 16:21:57
Opgelost alles doet het nu, snap er alleen wel niks van, wat ik gedaan heb is op de splitter beide outputs omgedraaid, op output 1 zat de tv nu de projector en andersom. en zowel projector als tv spelen de film The Northman keurig in 4k af. schiet mij maar lek.
Ik heb dezelfde en ook nooit problemen.
Waarschijnlijk zaten de kabels bij mij wel in 1 keer juist
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

fingers

Maar je zou toch zeggen dat output 1 en 2 het zelfde moeten doorgeven, dat zou toch niks uit mogen maken.

PascalP

Quote from: fingers on September  6, 2022, 17:34:06
Maar je zou toch zeggen dat output 1 en 2 het zelfde moeten doorgeven, dat zou toch niks uit mogen maken.

Welkom in de wondere wereld van HDMI...  :devil:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Richard70…

Quote from: fingers on September  6, 2022, 17:34:06
Maar je zou toch zeggen dat output 1 en 2 het zelfde moeten doorgeven, dat zou toch niks uit mogen maken.

Ja dat dacht ik ooit ook.  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

fingers

Quote from: PascalP on September  6, 2022, 17:42:24
Welkom in de wondere wereld van HDMI...  :devil:

Inderdaad nu loop ik weer tegen andere problemen aan, wauw vanavond The rings of power gaan kijken op Prime, krijg ik wel opstartscherm en kan ik de serie aan klikken, maar dan krijg ik alleen geluid en ondertiteling te zien de rest blijft zwart ( op tv ) outputs weer omgedraaid en ik kan zonder problemen kijken, dus het ligt dan toch echt aan de splitter, ik heb nu net maar meteen een HDfury integral 2 besteld hopelijk zijn de problemen dan over.

vik

En hoe bevalt de Lyngdorf MP-40 nog blij met het resultaat?  ::)


Quote from: fingers on September  6, 2022, 21:37:41
Inderdaad nu loop ik weer tegen andere problemen aan, wauw vanavond The rings of power gaan kijken op Prime, krijg ik wel opstartscherm en kan ik de serie aan klikken, maar dan krijg ik alleen geluid en ondertiteling te zien de rest blijft zwart ( op tv ) outputs weer omgedraaid en ik kan zonder problemen kijken, dus het ligt dan toch echt aan de splitter, ik heb nu net maar meteen een HDfury integral 2 besteld hopelijk zijn de problemen dan over.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

fingers

Ja natuurlijk, het beste wat ik ooit heb gehad de MP40  :worship:

vik

Goed om te horen!

Een van de mooiste processors op de markt  :thumbs-up:

Quote from: fingers on September 19, 2022, 10:21:26
Ja natuurlijk, het beste wat ik ooit heb gehad de MP40  :worship:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike