83a90j problemen met bravia core app

Started by eduard, September 5, 2022, 22:48:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eduard

Ik heb mijn tv nu beide een jaar. En gebruik de app weinig. Ik wilde nu mijn sony credits voor bravia core opmaken en een paar films gaan bekijken.
Helaas valt er niet te kijken naar de 4k films via de bravia core app elke 15a20 seconde hangt de film (lijkt op buffer). De hbo app op tv doet het wel goed. Verleden jaar kon ik wel goed naar een film via bravia core kijken. Geen enkele film via de bravia app lijkt het te doen.

Hebben meer mensen problemen met het gebruik van bravia core app.

TV heeft laatste firmware en is met wifi aangesloten en haalt ongeveer 300mbs. Via lan haal ik maar 100 en ook dat levert problemen op. Wifi lijkt de juiste manier van aansluiten.
Pc aangesloten op de zelfde switch haalt gewoon maximale snelheid. Ben er als netwerkbeheerder van overtuigd dat het niet aan mijn lokale netwerk ligt.
Heb zo juist ook een support ticket bij sony geopend. Ik vind op het web meer problemen met de app. Voor mij niet een groot probleem maar toch zonde dat ze de app niet goed werkend krijgen of dat de backend bij sony problemen heeft.


eduard

Soms kan de oplossing simpel zijn. Ik had eerst de cache van de app geleegd maar dat hielp. Vervolgens de app verwijderd en er weer opgezet. Maar ik kon toen niet meer inloggen. Vandaag is het inloggen in de core bravia app wel gelukt. En nu lijkt het probleem weg. Heb nog niet meer dan 1 minuut gekeken maar voor alsnog geen onderbreking. Ik ga later deze week wel een hele film kijken.

allineedisbass

Kan ook aan je wifi liggen, als het ff druk in huis is... heb zelf een ethernet naar usb 3 adapter ertussen gezet. Maar 300 mbps is netjes en het lijkt nu te werken. Wel mooi de kwaliteit van core. Enjoy.
Stereo: McIntosh MA7900 / B&W 803D / Lumin D2 / roon / Kenwood KX7030 / Kenwood DP8020 / Project 6.9
HT: Sony 83AJ90 / Marantz SR7010 / Pioneer LX5080 / B&W / Velodyne / Dune / APTV4K / Shield Pro

eduard

#3
ik heb al 2 verschillend usb naar ethernet geprobeerd maar haalde daar nooit meer dan 100mb mee. Op wifi heeft hij het altijd goed gedaan. En waarschijnlijk nu ook weer. Moet nog even minimaal 30 minuten een film bekijken.


Probleem is inderdaad opgelost door de app te verwijderen en weer op nieuw te installeren.

Eduard