55 tot 75 inch tv tussen 500 en 1000 euro, is een jungle?

Started by kww, September 5, 2022, 10:06:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kww

Onze oude tv heeft nog niet de geest gegeven, maar wordt wel merkbaar slechter. Snel bewegende beelden levert soms vlakken van een kleur op die vertragen, zoals een gezicht die eerst stilstaat en dan beweegt.
Na 8 a 9 jaar mag de oude 42 inch full hd dus vervangen worden.

Maar dan komt het volgende weer, er zijn inmiddels zoveel technieken, dat ik me afvraag hoeveel waarde ik waaraan moet hechten, ik zal een paar voorbeelden geven:
Enhanced ACR, (ik heb nu ook ACR en dat werkt prima, wat is dan het verschil?)
Direct led of niet ( de grootste tv,s hebben geen direct led, maar is dat duidelijk zichtbaar?)
50/60/100/120 refresh rate, (de mijne heeft nu 50 hz denk ik, hoeveel scheelt dit? De grootste hebben wederom allemaal 50 hz)
Google assistent, ( dus ik kan met spraak de tv aandoen via Google?
Oled, Led, Qled, ( tja wat geeft het mooiste plaatje?)

Wat ik wel belangrijk vind is dat de kwaliteit echt top is, dus vage merken vallen sowieso al af.
Ik heb nu een iptv kastje aangesloten genaamd Formuler Z8 en als ik via VOD een film of serie zoek dan moet ik dat via de afstandsbediening letter voor letter doen.
Als dat via spraak of via de mobiele telefoon kan zou dat wel heel mooi zijn.

Tot slot de grootte, ik zou natuurlijk graag zo groot mogelijk willen, maar de kwaliteit staat voorop.
55 inch is nu wel het minimum.

De omgeving en kijkafstand is nog niet zo belangrijk want de bedoeling is dat we nog gaan verhuizen.

Zijn er in deze prijsklasse aanraders, afraders, of belangrijke eigenschappen waar ik zeker op moet letten?


Dank alvast voor het meedenken.