Nieuwe Marantz 2022-2023?

Started by Sjaak_Banaan, September 3, 2022, 00:27:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Klopt. Het vermogen van de Trinnov zullen ze denk ik niet halen maar ik hoop toch echt meer als de Marantz MM 8077 want die schiet gewoon te kort.

Btw eindelijk de Amplitude 16 persoonlijk ervaren en viel mij niet tegen moet ik zeggen. Frank heeft de front kanalen in brug en uiteindelijk viel de warmte ontwikkeling best mee. Maar dat is weer iets voor het Trinnov topic.  :)


Quote from: PascalP on September 13, 2022, 09:45:33
Die heeft ook een dubbele IEC, dus eigenlijk 2x 8 kanaals in 1 doosje, zelfde trucje halen bedrijven als Nord en Apollon ook uit met hun dikke meerkanaals versterkers door dubbele IEC's toe te passen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Tja en gebalanceerde uitgangen zijn niet bedoeld om 1 meter verderop naar een eindversterkerbak te gaan. Het is bedoeld om aktieve monitoren of losse eindverserkers zo dicht mogelijk bij de luidspreker te gebruiken. Veel meer controle.

Fox

En toch is er meer onder de motorkap  ;)

Major Difference Between Balanced + Unbalanced Audio
One of the major differences between these cables is that balanced audio has less risk for unwanted noise, while unbalanced audio can pick up humming or buzzing sounds in certain environments.

In general, balanced audio will give you a better, stronger audio signal without any extraneous noises. Unbalanced audio, on the other hand, is susceptible to picking up noise and interference over longer distances. The ground wire in an unbalanced audio cable can pick up unwanted noise as the audio signal travels through it. This susceptibility (or lack thereof) to interference is due to how the cable is made.

Quote from: Kjelt on September 14, 2022, 10:40:42
Tja en gebalanceerde uitgangen zijn niet bedoeld om 1 meter verderop naar een eindversterkerbak te gaan. Het is bedoeld om aktieve monitoren of losse eindverserkers zo dicht mogelijk bij de luidspreker te gebruiken. Veel meer controle.

FrankBe

Als ik toch ooit een AVC-A1H zou overwegen, worden de subs gewoon via XLR verbonden en de LCR kanalen via RCA. Geen gedoe, aansluiten en genieten  ;)
Ik blijf aparte eindversterkers voor surround sowieso hopeloos overbodig vinden.

Nico111

https://www.avsforum.com/threads/the-unofficial-marantz-cinema-series-2022-2023-av-pre-launch-thread.3253659/page-2

Het eerste topic was gesloten en is hier weer verder gegaan. Staan wel duidelijke renders en nog wat nieuw plaatsjes bij.
Ik vind ze er erg gaaf uitzien. Er blijft altijd veel kritiek op het ronde schermpje, maar ik blijf het zo kenmerkend vinden voor Marantz.
Deze styling trok jaren geleden, toen het uitkwam, ook meteen mijn aandacht.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

H&C Hifi

Ik vind het er erg strak uitzien  :wub:

Exxar

Ik ook!
Ik ben echt benieuwd naar die nieuwe toestellen (vooral omdat ik in de markt ben voor een nieuwe receiver)

RonG

Ja,  O0. Doe mij er maar eentje ;D

Exxar

#34
WhatHifi heeft al een test gedaan van de Denon AVR-X2800H, dus misschien komt er binnenkort ook een review aan van een van de nieuwe Marantz receivers.

https://www.whathifi.com/reviews/denon-avr-x2800h

ppeter

#35
Afgelopen maandag was er de voorstelling van Sound United, met de nieuwe M&D series.
De Cinema 50 (€2000) + AV10/Amp10) stonden daar te schitteren, wat een prachtig strakke toestellen zeg! 🤩
De nieuwe Denon's waren optisch niets veranderd, en zagen er in vergelijking met de nieuwe Marantz lelijk en outbollig uit.
Ze positioneren idd Marantz meer high-end, en de Denon veel toeters en bellen voor een scherpe prijs.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

jahtari

Quote from: ppeter on September 23, 2022, 16:31:15
Afgelopen maandag was er de voorstelling van Sound United, met de nieuwe M&D series.
De Cinema 50 (€2000) + AV10/Amp10) stonden daar te schitteren, wat een prachtig strakke toestellen zeg! 🤩
De nieuwe Denon's waren optisch niets veranderd, en zagen er in vergelijking met de nieuwe Marantz lelijk en outbollig uit.
Ze positioneren idd Marantz meer high-end, en de Denon veel toeters en bellen voor een scherpe prijs.
high end dan qua kleuring en gezwets, ze meten allen slechter dan de denon varianten.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

pameijer

Quote from: jahtari on September 23, 2022, 16:38:18
high end dan qua kleuring en gezwets, ze meten allen slechter dan de denon varianten.
Zijn er al metingen bekend dan van de nieuwe Marantz Cinema-series?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Nico111

Poeh als de cinema 50 als vervanger van de 6000 serie al 2000 euro moet kosten dan doen ze een flinke stap omhoog.
Ik ben benieuwd of je dat ook in het apparaat zelf terug gaat zien.

Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

Nico111

Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

Exxar

De Marantz site is bijgewerkt met de nieuwe Cinema-reeks. Prijzen staan er ook op.

https://www.marantz.com/nl-nl/

Ohm Ivo

Fijn! Die PM-10 had al een idiote high-end-prijs van 7000 euro, en nu kost hij 9000 euro. Plus dat ik de nieuwe lijn buttugly vind. Marantz is minstens net zo diep gevallen als al die andere merken die vroeger fijn waren.

Als ik ooit een nieuwe versterker nodig heb, dan zal het een ca. 25jr oude worden die is nagekeken door een kundige hobbyist. Ik hoop dat mijn PM-14 nog héél lang meegaat...

Groet van Evert

denada

Is de Cinema 40 ergens te vergelijken qua specs met de SR7015?

Los van het nieuwe uiterlijk, de upgrade van de HDMI in- en uitgangen en de HD UI, is er daarnaast dan nog iets wat de toch behoorlijk forse meerprijs kan verklaren, of is dan het korte antwoord 'inflatie/hogere productie en transportkosten' ?

Qlivian

De Cinema 40  gaat meer richting  de 8015  qua geluidskwaliteit zeggen ze op Cedia 2022.. Daarnaast is de cinema 40 ook in japan gebouwd.

https://www.youtube.com/watch?v=DvjZVi99tuk
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Stellar Parallax

Weet er iemand of ze nu ook Dirac live ondersteunen?

Nico111

Bij de duurdere modellen komt dit beschikbaar in 2023 als een betaalde update.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

djaxx

Ik heb tot volle tevredenheid de SR 7008 gehad. Deze lijkt het nu begeven te hebben  :-\. Ik kijk dus stilaan uit naar een nieuwe. Nu ks men vraag of de cinema 50 een stap terug zou zijn tov de 7008, het is tenslotte de vervanger van de 6000,reeks?

RonG

Zit eigenlijk met ongeveer dezelfde vraag, alleen heb ik een 7010. Welke cinema zou de goede opvolger zijn? Ik denk zelf de cinema 40 maar ja €€€€€€
En met de 50 heb ik ook het idee mogelijk een stap terug te doen en deze wordt ook niet goedkoop.

Of toch maar een 7015 tzt als ze nog verkrijgbaar zijn.

vik

Een klant van mij heeft een Lyngdorf processor besteld en dan komt zijn Denon X8500H vrij en mag verkocht worden. Je hebt sowieso een mailtje.  ;)


Quote from: RonG on October 21, 2022, 08:23:00
Zit eigenlijk met ongeveer dezelfde vraag, alleen heb ik een 7010. Welke cinema zou de goede opvolger zijn? Ik denk zelf de cinema 40 maar ja €€€€€€
En met de 50 heb ik ook het idee mogelijk een stap terug te doen en deze wordt ook niet goedkoop.

Of toch maar een 7015 tzt als ze nog verkrijgbaar zijn.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

H&C Hifi

Quote from: djaxx on October 21, 2022, 04:59:22
Ik heb tot volle tevredenheid de SR 7008 gehad. Deze lijkt het nu begeven te hebben  :-\. Ik kijk dus stilaan uit naar een nieuwe. Nu ks men vraag of de cinema 50 een stap terug zou zijn tov de 7008, het is tenslotte de vervanger van de 6000,reeks?

Een SR7008 is bijna 10 jaar oud alweer :)
ik denk niet dat je er voor je gevoel op achteruit zal gaan ;)